Gå til innhold

Dagmamma for tvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at det er vanlig å ta 4000,- for ett barn, men hva med søskenpar? Høres 5000,- greit ut, eller blir det litt mye? Vil ikke flå foreldrene.

Gjest min mening om saken
Skrevet

Synes det høres helt fair ut.

For du hadde jo faktisk tjent 3000.- mer på å heller være dagmamma for to som ikke var søsken.

Skrevet

Hvis 4000 er vanlig for en, må det da være riktig å ta 8000 for to.

Det blir da ikke noe mindre jobb fordi barna er tvillinger?

Skrevet

Hvis de er mellom 1 og 3 år så får foreldrene 6600 kr i mnd i kontantstøtte, og kan da i det minste betale såpass.

Gjest Elextra
Skrevet

5000 er alt for lite. Hadde de ikke vært søsken ville jobben vært omtrent den samme, og du ville tatt 8000.

Du kan kanskje tilby en liten rabatt, men ser ikke hvorfor nr. 2 skal får under halv pris.

Skrevet

Ser ingen grunn til at en privatperson skal gi søskenmoderasjon. Jobben er den samme. Vanlig dagmammapris der du bor, ganger to.

Skrevet

Hvis de er mellom 1 og 3 år så får foreldrene 6600 kr i mnd i kontantstøtte, og kan da i det minste betale såpass.

De er 4 år, så ingen kontantstøtte.

Skrevet

Hvis 4000 er vanlig for en, må det da være riktig å ta 8000 for to.

Det blir da ikke noe mindre jobb fordi barna er tvillinger?

Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg har ikke samvittighet til å ta så mye. Om de hadde hatt barna i barnehagen ville de kommet mye rimeligere ut av det, i tillegg til å få fradrag på skatten.

Hadde vært greit å ha to barn som ikke er søsken, men nå har jeg veldig lyst til å passe disse to. Det er ikke så enkelt å tenke kynisk :o)

Skrevet

Ta i alle fall minst halv pris for det andre barnet slik at du har 6000,- i mnd, det er overhode ikke flåeri.

Før maxprisen ble innført betalte vi 5600,- for to barn i barnehage såvidt jeg husker.

Aisha1365380364
Skrevet

Du kan trygt ta 7 000 synes jeg, foreldrene får da faktisk nesten gratis barnepass. Kontantstøtte for to er ikke så langt unna den summen.

Aisha1365380364
Skrevet

Du kan trygt ta 7 000 synes jeg, foreldrene får da faktisk nesten gratis barnepass. Kontantstøtte for to er ikke så langt unna den summen.

Beklager, så ikke at de var 4 år.

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg har ikke samvittighet til å ta så mye. Om de hadde hatt barna i barnehagen ville de kommet mye rimeligere ut av det, i tillegg til å få fradrag på skatten.

Hadde vært greit å ha to barn som ikke er søsken, men nå har jeg veldig lyst til å passe disse to. Det er ikke så enkelt å tenke kynisk :o)

Fradrag på skatten kan de fortsatt få, hvis du jobber hvitt. Da kan du ta bedre betalt også.

Skrevet

Jeg tar 4000 pr barn, men da jeg passet et søskenpar tok jeg 6000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...