Gå til innhold

Håndholdt spill for 6-åringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen av dem - Nintendo DS. Det er den Nintendomaskina som overtar for Gamboy Advance (GBA), og du kan faktisk også spille GBA-spill på DS'en.

PSP har jeg fått inntrykk av passer best for ungdommer/voksne. Dessuten er skjermen ikke beskyttet, og kan derfor lettere bli slitt når små og relativt uvørne hender skal fikle med den;-)

Ingen av dem - Nintendo DS. Det er den Nintendomaskina som overtar for Gamboy Advance (GBA), og du kan faktisk også spille GBA-spill på DS'en.

PSP har jeg fått inntrykk av passer best for ungdommer/voksne. Dessuten er skjermen ikke beskyttet, og kan derfor lettere bli slitt når små og relativt uvørne hender skal fikle med den;-)

Okei! Takk for svar, jeg har virkelig ikke peiling på akkurat denslags ting.

*noterer ivrig*

Annonse

Gjest morentilfire

Og jenter! DS kommer i rosa utgave også.

- Og med spill som er laget for jenter. For eksempel

"Super Princes Pearch." Her skal heltinnen befri fangene !

Og så Nintedo Dogs, da. Gå tur med hunden din, gi den et bad, etc. Timesvis med moro.

Gjest også en mamma

Vi har kjøpt Gameboy Advance SP til våre barn på 4 og 5 1/2. Dette fordi denne er minst, lettest og er rimelig hardfør. Dessuten er den billigere enn DS Lite som mange andre her anbefaler.

Vi regner med at barna vil ha nye "behov" om noen år, og det vil garantert komme enda flere nye og kule varianter. Dessuten er unger i den alderen (i hvertfall opp til 7-8-9 år) ofte ganske hardhendte med tingene, og vi regner ikke med at Gameboyen varer evig.

Trykkfølsom skjerm som DS Lite har ser jeg ikke noe stort poeng i for såvidt unge spillere. :-)

Annonse

Ingen av dem! Velg heller Nintendo DS Lite!

Guttungen på 7, jentungen på 5 og jeg på 35 har ett hver hhv svart, rosa og hvitt, og vi er like hekta alle 3.

Vi spiller Nintendogs, Yoshi's Island, Princess Peach og Mario-spill.

-og alle tre greier vi å bruke den trykfølsomme skjermen + pinnen som hører til.

Ingen av dem! Velg heller Nintendo DS Lite!

Guttungen på 7, jentungen på 5 og jeg på 35 har ett hver hhv svart, rosa og hvitt, og vi er like hekta alle 3.

Vi spiller Nintendogs, Yoshi's Island, Princess Peach og Mario-spill.

-og alle tre greier vi å bruke den trykfølsomme skjermen + pinnen som hører til.

Klarer 5-åringen Nintendogs?

Min 6-åring ønsker seg, men jeg er usikker på om det blir for vanskelig. Foreløbig har hun Princess Peach og det går fint.

Klarer 5-åringen Nintendogs?

Min 6-åring ønsker seg, men jeg er usikker på om det blir for vanskelig. Foreløbig har hun Princess Peach og det går fint.

Ja, den har hun spilt lenge. Hun fyllte akkurat 5, så fra hun var 4,5 har hun vel spilt det.

Hun må ha litt hjelp til å lese selvfølgelig, men det må hun jo på Princess Peach ogå.

Ungene har ikke fått dette ennå. Kona sier nei, jeg sier ja.

Psp er mest "inn" for 9-10 åringer. Gameboy for de under.

Ville valgt psp, men fulgt opp med valg av spill. Psp har stort utvalg av spill som ikke egner seg for barn.

Det sier seg selv at vi følger opp med valg av spill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...