Gå til innhold

fikk igjen bilstolen fra venner..ødelagt. hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• PieLill

19

• jiipp

10

• Lillemus

8

Mest aktive i denne tråden

Er det sant? Mht anbefaling om max 5 år?

Lurte nemlig på om jeg skulle få ut finger'n og selge BeSafe 1-2-3 nå. Den er jo like pen, og man bruker jo bilens sikkerhetsbelte, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor den eventuelt ikke burde brukes mer.

Hadde vi hatt et yngre barn hadde vi nok glatt brukt den.

Jeg vet ikke om barnestoler for større barn trenger å skiftes ut så ofte. Vil tro dette gjelder bare for de stolene med egne seler?

Voksduk, tørkmedklutduk og stilige, lett vaskbare spisebrikker, duker som kan dryppetørre, eller ingen duk.

Man må både levere og hente dukene på vaskeriet, må vite!

;-)

mvh

Ja, jeg har noen av de enkle variantene også - sånn til hverdagsbruk! :-)

Jeg har funnet ut følgende metode for å unnlate å stryke: Vask med svakere sentrifuge enn vanlig - ha i tørketrommel (bare en duk og ikke noe mer) i ca 5 minutter - heng deretter opp over trappegelenderet slik at det ikke får en brett på seg! ;-)

Voila!! Bra resultat! :-)

Men penduker/juleduker og slikt sendes på vaskeriet. Jeg går likevel forbi vaskeriet hver uke i forbindelse med barns fritidsaktivitet:-)

"Dårlig oppdragelse er ikke å søle på andres duk, men å merke at man har sølt på duken når man har gjort det" Plystre;)

*he he* den vakke dum! :-)

Men det var vel mer i retningen "Dårlig oppdragelse er ikke å søle på duken, men å bemerke at andre gjør det" eller noe slikt;-)

Jeg vet ikke om barnestoler for større barn trenger å skiftes ut så ofte. Vil tro dette gjelder bare for de stolene med egne seler?

Ja, jeg har i grunnen kommet til den konklusjonen selv! :-) Men hvorfor er egentlig selene i barnesetene så dårlige at de kun varer i 5 år??

Man må jo ikke skifte ut bilens setebelter så ofte!

Annonse

Voksduk, tørkmedklutduk og stilige, lett vaskbare spisebrikker, duker som kan dryppetørre, eller ingen duk.

Man må både levere og hente dukene på vaskeriet, må vite!

;-)

mvh

Tørkmedklutduk - jeg leste tørrmelkduk og lurte på hva i all verden det var for noe rart! :o)

Det er merkelig at det som var toppen for noen år siden er livsfarlig i dag.

Jeg klarer ikke helt å kjøpe den argumentasjonen. Slitasje kan jeg være med på. Men at setene på noen få år blir så mye bedre at de "gamle" er uforsvarlige har jeg vanskelig for å tro.

Er prisforskjellen mellom nytt og bukt liten, ville jeg kjøpt nytt.

mvh

Poenget er jo at materialene som f.eks plast blir sprø og knekker langt lettere etter noen år. Det er ikke det at modellene er farlige i seg selv nå, men at den stolen som ble produsert for noen år siden nå er blitt gammel.

Ja, jeg har i grunnen kommet til den konklusjonen selv! :-) Men hvorfor er egentlig selene i barnesetene så dårlige at de kun varer i 5 år??

Man må jo ikke skifte ut bilens setebelter så ofte!

Det er ikke selene som blir dårlig, men materialtretthet i selve setet som er problemet. Inni setet er det jo isopor, så jeg mener å ha hørt at det er denne som blir dårligere etter fem års bruk.

Gjest Tatjana

Og slik er det med riper og hakk også. Har man nytt gulv eller nytt møbel, synes man det er ille med slikt.

Men har man f eks et gammelt arvestykke av et møbel, er riper og hakk en del av patinaen;-)

Hehe :-)

Vi lakket gulvet i fjor sommer (parkett) og mannen min var kjempestolt av resultatet. Men det tok ikke lang tid før gulvet var skikkelig matt og fullt av riper igjen, og han var frustrert over ungene. Så da spurte jeg hvordan det var med denslags da han var liten, og da kom han på den gangen han og broren laget piggdekk på trehjulssyklene og kjørte rundt på parketten. Og så var det ikke så farlig med de ripene lenger...

Litt må man regne med!

Hehe :-)

Vi lakket gulvet i fjor sommer (parkett) og mannen min var kjempestolt av resultatet. Men det tok ikke lang tid før gulvet var skikkelig matt og fullt av riper igjen, og han var frustrert over ungene. Så da spurte jeg hvordan det var med denslags da han var liten, og da kom han på den gangen han og broren laget piggdekk på trehjulssyklene og kjørte rundt på parketten. Og så var det ikke så farlig med de ripene lenger...

Litt må man regne med!

LOL!! Piggdekk a'gitt! :-)

Husker jeg kjøpte meg sko med stillettheler på loppemarked - av den gammeldagse typen med metallknott nederst. Min mor kjøpte dem av meg for dobbel pris og kasta dem i søpla! ;-)

Tørkmedklutduk - jeg leste tørrmelkduk og lurte på hva i all verden det var for noe rart! :o)

Disse nymotens dukene som ser ganske OK ut og som er innsatt med et eller annet plastmateriale(?) slik at de ikke trekker til seg driten.

De kan tørkes med klut som en voksduk.

Av og til er deilig å lage lange ord som er strevsomme å lese.

;-)

mvh

Disse nymotens dukene som ser ganske OK ut og som er innsatt med et eller annet plastmateriale(?) slik at de ikke trekker til seg driten.

De kan tørkes med klut som en voksduk.

Av og til er deilig å lage lange ord som er strevsomme å lese.

;-)

mvh

Det er vel det jeg kaller teflonduk, tenker jeg. :o) En kjekk oppfinnelse ja!

Annonse

Den andre siden av saken er hva det vil koste å skaffe nytt/tilsvarende.

Ikke helt riktig om eieren må gå å kjøpe seg helt nytt fordi en låner herpa det.

mvh

Å herpe det er en ting. Tror ikke det var snakk om det her, men at setet hadde gått i stykker. (Noe det selvsagt kan gjøre selv om man behandler ting pent.)

Men jeg tar poenget ditt.

Å herpe det er en ting. Tror ikke det var snakk om det her, men at setet hadde gått i stykker. (Noe det selvsagt kan gjøre selv om man behandler ting pent.)

Men jeg tar poenget ditt.

Jeg ville ikke følt meg vel med at noen måtte kjøpe nytt fordi noe hadde blitt ødelagt mens jeg lånte det (kapitalting). Unntaket var om det var utslitt før jeg fikk det.

Man har et ansvar om man sliter ut ting man låner.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...