Gå til innhold

kunnskap er makt.......:-S

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært så desperat etter å gå ned i vekt det siste året at jeg har nesten sluttet å spise, men nå har foreldrene mine fått vite det og lærere så nå henger de over meg og passer på at jeg spiser.Jeg er 14, jente og er diabetiker.

Derfor har jeg nå prøvd masse blant annet kaste opp og har tilogmed begynt å røyke , men jeg sluttet.

SÅ begynte jeg med avføringsmiddel for jeg har hørt d virker eller det er farlig, men jeg er desperat og prøver masse.

Og jeg lurer: åssen virker det?

håper på svar fra dere...

kozemozkenuzeklemzekruzhe

PS: jeg går til psykolog nå ..

koz og kelmz fra susi...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26271-kunnskap-er-makt-s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære susi2! Avføringsmidler misbrukes dessverre relativt ofte ved spiseforstyrrelser. Bruk av avføringsmidler fører ofte til misbruk da det blir en ond sirkel hvor tarmenes normalfunksjon reduseres og du kan oppleve forstoppelse, som igjen øker bruken av avføringsmidler. Foruten skader på fordøyelsesapparatet kan misbruk av avføringsmidler også føre til alvorlige forstyrrelser i kroppens salter (elektrolytter) som er viktig for bl.a normal hjerteaktivitet. En kan i verste fall oppleve hjertestans og død- foruten at også andre organer kan ta alvorlig skade med derav andre forskjellige symptomer. Ved normal kost og adferd ser vi at kroppens funksjoner vanligvis normaliseres,-men dette vil være forskjellig fra person til person og også avhengig av varighet og mengde/dose av misbruket. Som du forstår advares du på det sterkeste til videre misbruk. Jeg vil råde deg til å åpne opp overfor psykologen din, slik at han/hun kan gi deg den støtten du trenger for å klare å slutte med avføringsmidler, lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26271-kunnskap-er-makt-s/#findComment-108118
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...