Gå til innhold

Leter etter en litt anderledes arbeidsplass for en 16 åring

Veruca

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gøyale og spennende forslag til en arbeidsplass hvor min 16 år gamle sønn kan få en positiv start på arbeidslivet?

Han har nettopp slutta på vgs fordi han ble mobba, og trenger en positiv forandring hvor han kan møte litt andre utfordringer enn hva man får av å f.eks jobbe i en dagligvarebutikk. Jeg ønsker at han skal få tilbake litt selvtillitt innen han prøver å ta det tapte året opp igjen på en ny skole til høsten. Alt han vil nå er å se tv.

Jeg har lyst til å prøve å oppmuntre ham til å ta seg en jobb, hvor han føler at han får noe mer igjen enn bare å tjene penger, men fantasien svikter meg litt. Noen som har noen gøyale forslag? Jeg tenker noe a'la prøvesmaker på Freias sjokoladefabrikk eller noe ;)

PS: vi bor i Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hva slags interesser har han?

Kanskje en jobb på spaceworld eller lignende om han interesserer seg for sånne ting.

Liker han barn f,eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest anja87

Sykehjem? Event hjemmesykepleien? Kan nok være tøft til tider, men man får selvtillit av å mestre syke og gamle... Hyggelig kan det også være. Litt minus med at det stort sett er kvinner som jobber der (= kan bli en del baksnakking)

leder på sommerleir for barn? Badevakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
stavanger75

Jeg tenkte umiddelbart på noe a la dyrebeskyttelsen eller organisasjoner der dyr står i sentrum, eller mennesker som har behov for hjelp i en eller annen form. Det er utrolig hvordan selvtilliten stiger når man ser at noe man gjør for andre kan gi dem så mye glede.....dyr gir deg nesten bare positiv oppmerksomhet og de mobber ingen... lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Annonse

hei.

jeg ble selv mobbet lenge på skolen så vet hvor forferdelig det er. Men det med en jobb er en veldig god ide. Da jeg fikk jobb fikk jeg en enkel jobb, det var ikke store greiene men det var få folk som jobbet der så det var lettere å få kontakt med de. kansje du burde leite etter en jobb som det er få folk å jobbe sammen med. dette hjalp meg veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Utrolig bra å lese at du tar steget for å gi han noe positivt! Hva er interessene hans? Som noen andre har nevnt her kan han jobbe med dyr, spill eller musikk. Mulighetene er uante. Om du vil at han skal tjene penger samtidig som han får en opplevelse med dyr, går vell dyrebutikk? Er han interesert i spill og film så kan han få jobb på spaceworld, platekompaniet mm. Platekompaniet går jo for musikk, film og spill :) (men tror platebutikker har en form for "test" ang musikk før de ansetter noen? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Jeg vet at noen unggutter opplever det veldig positivt å jobbe med barn. Barn synes det er gøy med spreke ungdommer som finner på ting og de viser med hele seg at de synes det er kjekt, at de liker deg og er glad i deg. Kanskje vil det være meningsfullt og morsomt for ham å jobbe i barnehage eller på SFO? Hvis ikke er det kanskje en idé å finne en jobb innenfor en bransje han kan tenke seg på lang sikt? Dette kan gi ham bakgrunn for å gjøre et godt utdanningsvalg neste år. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...