Gå til innhold

Plutselig såre brystvorter etter tre mnd.!


Assisi

Anbefalte innlegg

Datteren min er 3 måneder, og mitt andre barn.

Siden jeg fikk barna mine ganske tett gikk ammingen veldig greit med nummer to. Ble ikke sår i det hele tatt, og ammingen kom fort og greit igang. Nå sliter jeg imidlertidig. Uten å ha endret på noen vaner har plutselig høyre brystvorte blitt så sår. Huden sprekker "ved roten" av vorten, og jeg orker ikke å gi bryst på den siden. Tulla mi' blir misfornøyd med bare en pupp, så jeg har gitt henne tillegg. Dette har vart et par dager nå. Jeg har smurt med locobase der det er sprukken (ikke blod, men nesten)- men det hjelper ikke. Hva skal jeg gjøre? Og hva kommer det av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Assisi.

Er du plaget av eksem ellers på kroppen? Da kan det være det. Om ikke, så er det høyst sannsynlig en soppinfeksjon. Candida/sopp, kan smitte fra barnets munn til dine bryster.Titt inni munnen på barnet og se om det har hvite prikker eller belegg på innside av kinn og lepper. Da bør du kontakte lege for å få resept på Mykosstatin salve til deg selv og liniment til barnets munn. Se ellers hva som er skrevet om dette ved å søke på sopp og amming. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...