Gå til innhold

Vannkopp-smitte til nyfødt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

og da fant jeg svaret ganske raskt. Mine antistoffer beskytter lillesøster et godt stykke ut i første leveår.

Takk for oppmerksomheten ;-)

Hmm, sikker på at det er en garanti?

Når min søster hadde termin med andremann, hadde storebror vannkopper. Hun fikk da beskjed om at hun måtte bli på sykehuset med babyen helt til storebror var frisk av vannkoppene.

Når minstejenta mi var fem mnd gammel, fikk storesøstrene vannkopper. Jeg fullammet og fikk beskjed om at hun trolig var beskyttet gjennom mine antistoffer. Hun fikk vannkopper allikevel, kroppen full, men omtrent ikke feber.

Hmm, sikker på at det er en garanti?

Når min søster hadde termin med andremann, hadde storebror vannkopper. Hun fikk da beskjed om at hun måtte bli på sykehuset med babyen helt til storebror var frisk av vannkoppene.

Når minstejenta mi var fem mnd gammel, fikk storesøstrene vannkopper. Jeg fullammet og fikk beskjed om at hun trolig var beskyttet gjennom mine antistoffer. Hun fikk vannkopper allikevel, kroppen full, men omtrent ikke feber.

Så lenge mor har hatt vannkopper skal antistoffer overføres og vare et godt stykke ut i første leveår, sto det på en eller annen legeside.

Så kanskje hun moren du skriver om ikke hadde hatt vannkopper?

Hm, kanskje jeg må prøve å finne ut litt mer likevel.. Godt å høre at lillesnuppa di ikke ble altfor dårlig av det!

Så lenge mor har hatt vannkopper skal antistoffer overføres og vare et godt stykke ut i første leveår, sto det på en eller annen legeside.

Så kanskje hun moren du skriver om ikke hadde hatt vannkopper?

Hm, kanskje jeg må prøve å finne ut litt mer likevel.. Godt å høre at lillesnuppa di ikke ble altfor dårlig av det!

Nei, det var min søster og meg det var snakk om - og vi hadde begge to "super-vannkopper" når vi var små ;-)

Annonse

Prinsessemamma

Akkurat, ja, da var jeg ikke så mye klokere likevel :-(

Jo det stemmer det du har lest, at dine antistoffer beskytter babyen de første mnd (vet ikke akkurat hvor lenge). Jeg spurte helsesøster nemlig da vi opplevde akkurat det samme når minsten her var helt ny (vannkopper i storesøsters barnehage). Det finnes sikkert enkelte unntak der baby er blitt smittet likevel (som togli sier). Jeg har en venninne som eldste hadde vannkopper da yngste ble født, men hun måtte ikke bli lenger på sykehuset...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...