Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En av podens venner er nesten alltid snørrete, men adskillig mindre nå enn da de var barnehagebarn. Da var det grønne snørrstolper ut av nesa nesten daglig...

Ingen av de andre vennene er slik - de er snørrete innimellom.

Hva er det som gjør at noen nesten alltid er snørrete?

(man skal undres på så mangt*S*)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262812-hvorfor-er-noen-sn%C3%B8rrunger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg hadde en sånn. Kronisk snørrete fra 3 mnd alder. Da han begynte i barnehage ble det enda et par hakk verre. Jeg har X antall bilder av ham med "Hitlerbart" altså snørr ispedd en god porsjon sand.

Omsider ble det tatt bakterieprøve av snørret(!) og han fikk antibiotika. Det tror jeg ikke det er mange av snørrungene som får. Da tørket det opp under nesa gitt! Og så ble han operert for polypper. Problem solved i vårt tilfelle :o)

Annonse

Jeg hadde en sånn. Kronisk snørrete fra 3 mnd alder. Da han begynte i barnehage ble det enda et par hakk verre. Jeg har X antall bilder av ham med "Hitlerbart" altså snørr ispedd en god porsjon sand.

Omsider ble det tatt bakterieprøve av snørret(!) og han fikk antibiotika. Det tror jeg ikke det er mange av snørrungene som får. Da tørket det opp under nesa gitt! Og så ble han operert for polypper. Problem solved i vårt tilfelle :o)

""Hitlerbart" altså snørr ispedd en god porsjon sand."

ha ha ha!!! Kjempemorsom beskrivelse!!

Tuppa var sånn nesten konstant før hun tok mandlene. Etter at mandlene ble tatt for snart 4 1/2 år siden har snørret vært omtrent helt fraværende.

Andre symptomer på mandel-problemer?

Jenta mi på 7 har veldig store mandler. Hun kan ha problemer med å spise (veldig småspist som liten, bedre nå), samt problemer med gulping (!). Litt tett når hun sover også. Sovner sent om kvelden. Men ellers ingen problemer (ikke mye syk og sånn).

Jenta mi på 7 har veldig store mandler. Hun kan ha problemer med å spise (veldig småspist som liten, bedre nå), samt problemer med gulping (!). Litt tett når hun sover også. Sovner sent om kvelden. Men ellers ingen problemer (ikke mye syk og sånn).

Tuppelure hadde halsbetennelse på halsbetennelse et halvt år i strekk, konstant grønnsnørr, halsplager, _svære_ mandler (ønh-legen sa det var merkelig at hun hadde klart å spise!) og hun pustet veldig tungt, vi kunne høre henne gjennom døra når hun lå og sov.

Etter at hun fikk fjernet mandlene ble alt dette borte som dugg for sol. :o)

Min sønn fjernet mandlene da han var 4. Han hadde aldri halsbetennelse, men hadde svære mandler og brakk seg ofte. Han ble veldig tynn og lå under 2,5 percentilen på vekt i forhold til høyde. På natten kunne vi høre pusten hans og rett som det var måtte vi inn og snu ham over på magen, slik at han kunne puste lettere. Dessuten hadde han væske i mellomøret og nedsatt hørsel. Alt dette ble borte etter at mandlene ble fjernet.

Grønn snørr er forårsaket av bakterier, mens vanlig forkjølelse som går raskt over, er virus, tror jeg?

Kanskje noen reagerer mer på f.eks. inneklimaet. Det kan ofte være "interessante" bakterier i barnehager og på skoler, særlig hvis det pågår vedlikeholdsarbeid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...