Gå til innhold

De sendte henne hjem fra sfo...

Anbefalte innlegg

Absolutt ikke!

Men hvis man skal gjøre noe med forholdene på sfo som stort sett er underbemannet i de fleste skolene så må man opp på det politiske plan for å få fler bevilgninger inn i skolen.

Det er flere tilfeller på vår sfo hvor barna går hjem uten å si ifra til lederne som så ikke har noen anelse om hvor barna befinner seg når foreldre skal hente dem.

Det er tragisk, men nå er det slik man må forvente med dagens forhold. Tror ikke at man får til det perfekte passet uansett hvor mye man sier ifra til de ansatte uten at det blir flere til å gjøre jobben.

Dessuten har jeg selv observert unger som er så ville og ustyrlige at de må hysses på og dempes og avskilles for ikke å komme i slåsskamp av ledere på sfoen hos oss. Dette er med på å gjøre lederne mer stressa. Igjen har vi bemanningsproblematikken, jo fler folk jo mer ro rundt faste rutiner på hjemsending osv.

....Det er flere tilfeller på vår sfo hvor barna går hjem uten å si ifra til lederne som så ikke har noen anelse om hvor barna befinner seg når foreldre skal hente dem.....

Men de ansatte må da kunne TELLE??

At et barn forsvinner er en ting, men å ikke oppdage det før foreldrene kommer og henter det er noe helt annet.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

6

• PieLill

3

• kaffepiken

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

....Det er flere tilfeller på vår sfo hvor barna går hjem uten å si ifra til lederne som så ikke har noen anelse om hvor barna befinner seg når foreldre skal hente dem.....

Men de ansatte må da kunne TELLE??

At et barn forsvinner er en ting, men å ikke oppdage det før foreldrene kommer og henter det er noe helt annet.

Det tar lang tid å telle 120 unger som ikke står stille :o)

Jeg har sett hvordan det var på en av sentrumsskolene her. Helt sykt. Tre SFO ansatte, to barnehageansatte og minstemann havnet på Youngtorget sammen med en kompis som også var fire år.

Absolutt ikke!

Men hvis man skal gjøre noe med forholdene på sfo som stort sett er underbemannet i de fleste skolene så må man opp på det politiske plan for å få fler bevilgninger inn i skolen.

Det er flere tilfeller på vår sfo hvor barna går hjem uten å si ifra til lederne som så ikke har noen anelse om hvor barna befinner seg når foreldre skal hente dem.

Det er tragisk, men nå er det slik man må forvente med dagens forhold. Tror ikke at man får til det perfekte passet uansett hvor mye man sier ifra til de ansatte uten at det blir flere til å gjøre jobben.

Dessuten har jeg selv observert unger som er så ville og ustyrlige at de må hysses på og dempes og avskilles for ikke å komme i slåsskamp av ledere på sfoen hos oss. Dette er med på å gjøre lederne mer stressa. Igjen har vi bemanningsproblematikken, jo fler folk jo mer ro rundt faste rutiner på hjemsending osv.

Hos oss er det ca. 70-75 unger på hvert trinn, nå går ikke alle på sfo selvsagt, men det er mange unger på sfo også. Første trinn er skilt nesten helt fra de andre, andre trinn er sammen med tredje og fjerde mot slutten av dagen og i utetiden, mens tredje og fjerde trinn har felles sfo.

Når det gjelder hjem-sending så har de såvidt jeg har registrert delt det opp i 3-barna som går alene hjem kl. 3, 4-barna som går hjem kl. 4, buss-barna som hentes med buss til et gitt tidspunkt (kl. 15 tror jeg) og så de som hentes.

Barna har selv ansvaret for å krysset seg ut på gruppelistene som henger på sfo når de går, pluss at vi voksne har fått streng beskjed om å si fra når barnet hentes, selvfølgelig.

Jeg vet noen unger har stukket av fra sfo (mine var ikke blant dem), og dette ble slått hardt ned på av sfo overfor barna og også tatt opp med foreldrene slik at de kunne snakke med sine barn om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...