Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

33

• Lillemus

5

• tonie

3

• Hatsumomo

2

Mest aktive i denne tråden

Det er da forskrifter for slikt?

Jeg har jobbet i to barnehager, som renholder. Ene på kveldstid og andre på dagtid.

Begge deler gikk helt fint. Positivt å være på dagtid, ble en del av barnehagen, og var ferdig i vittig tid på jobb.

Vasket alt hver dag (selvfølgelig). Utenkelig med renhold en dag i uken på f.eks toaletter, stellerom og kjøkken i en barnehage!

*overrasket*

"Det er da forskrifter for slikt?"

Jeg vet ikke, men skal skjekke det opp.

"Vasket alt hver dag (selvfølgelig). Utenkelig med renhold en dag i uken på f.eks toaletter, stellerom og kjøkken i en barnehage!

*overrasket*"

Jeg er ganske overrasket selv. For jeg prioriterer ikke å bruke lang tid på vaskinga, når jeg vet de andre voksne og barna trenger meg.

Takk for svar :)

Er dere organiserte??

Har dere ingen dere kan ta opp dette med?

De tillitsvalgte?

Verneombudet??

På HMS møtet??

På medbestemmelsesmøtet??

Eller er dette noe dere kanskje ikke har i denne barnehagen. (Det hadde jammen ikke forundret meg....).

Du har min fulle sympati.

Er dere organiserte??

Har dere ingen dere kan ta opp dette med?

"De tillitsvalgte? Verneombudet?? På HMS møtet?? På medbestemmelsesmøtet??"

Vi har ikke sånt enda :/

"Eller er dette noe dere kanskje ikke har i denne barnehagen. (Det hadde jammen ikke forundret meg....)."

10 poeng. Men tror de holder på å ordne det nå..

"Du har min fulle sympati."

Takk :)

Gjest Persille

Jeg har vaskehjelp hver onsdag, og hver helg - altså to ganger i uken.

I tillegg til det så må personalet vaske rundt/under bordet hver dag pga matsøl, og sterilisere badet.

Gangen må kostes/vaskes minst på slutten av hver dag, men innimellom også etter at de har vært ute på morgenen.

Når det gjelder vasking ved/rundt bordet, så er det ingen annen måte å løse det på, for det MÅ gjøres etter hvert måltid. Ved stenging har de minst et kvarter til rådighet hver dag, så da rekker de fint å rydde/koste gangen før de skal gå.

Utover det kunne jeg kanskje tenkt meg en gang til i uken med gulv-vask, men to holder helt ok.

Jeg forteller henne aldri hva hun skal gjøre da, hun tar alltid gulv, kjøkken & bad - og så tar hun vinduer, møbler etc når hun ser det trengs. Hun bruker ca 20-25 timer i mnd på to avdelinger, så det er ikke allverdens dyrt heller...

Gjest Persille

Ja, det er helt sykt. Styreren har en annen jobb, men hever lønn som de andre, så på papiret er de tre ansatte.

Jeg jobber for å få gutten min over i en annen barnehage. Dette er ikke godt nok.

Jeg har ledig plass :)

Men to på tolv over tre år er faktisk lov, det er tre på atten som er kravet.

Annonse

Gjest Persille

Hva jeg tenker om det??

At det hadde jeg ALDRI gått med på i jobben min som ped.leder.

Føler du at ped.ledere ikke skal ta del i de daglige rutinene på lik linje med assistentene?

Alle som jobber i min bhg gjør de samme praktiske tingene, det er ikke sånn at ped.lederne er "for gode" til å gjøre noe som assistentene da må gjøre alene.

Og noen må vaske under bordet etter hver måltid f.eks, og sterilisere badet hver dag.

Jeg har ledig plass :)

Men to på tolv over tre år er faktisk lov, det er tre på atten som er kravet.

Takk, men det blir nok litt langt å kjøre til Oslo hver morgen:-)

Det ble kanskje litt uklart det jeg skrev, men det er bare fire av de tolv som er over 3 år. Flertallet er mellom 1 og 2 år. Da blir det ikke mye tid til annet enn mating, legging og bleieskift, så de "store" får klare seg så godt de kan. Det er ikke sånn jeg vil at sønnen min skal ha det i barnehagen. Han gråter hver eneste morgen fordi han ikke vil dit:-(

Jeg har vaskehjelp hver onsdag, og hver helg - altså to ganger i uken.

I tillegg til det så må personalet vaske rundt/under bordet hver dag pga matsøl, og sterilisere badet.

Gangen må kostes/vaskes minst på slutten av hver dag, men innimellom også etter at de har vært ute på morgenen.

Når det gjelder vasking ved/rundt bordet, så er det ingen annen måte å løse det på, for det MÅ gjøres etter hvert måltid. Ved stenging har de minst et kvarter til rådighet hver dag, så da rekker de fint å rydde/koste gangen før de skal gå.

Utover det kunne jeg kanskje tenkt meg en gang til i uken med gulv-vask, men to holder helt ok.

Jeg forteller henne aldri hva hun skal gjøre da, hun tar alltid gulv, kjøkken & bad - og så tar hun vinduer, møbler etc når hun ser det trengs. Hun bruker ca 20-25 timer i mnd på to avdelinger, så det er ikke allverdens dyrt heller...

Når på dagen steriliserer de badet?

Gjest pedagurk

Føler du at ped.ledere ikke skal ta del i de daglige rutinene på lik linje med assistentene?

Alle som jobber i min bhg gjør de samme praktiske tingene, det er ikke sånn at ped.lederne er "for gode" til å gjøre noe som assistentene da må gjøre alene.

Og noen må vaske under bordet etter hver måltid f.eks, og sterilisere badet hver dag.

Å feie under bordet etter måltidet er IKKE det samme som å vaske barnehagen.

Å vaske barnehagen er hverken styrer, ped.leder, fagarbeider eller assistentens oppgave.

Annonse

sammfunnskritiker

Hovedregelen i kommunene der jeg bor, er at alle gulvflater skal vaskes en gang i lpet av uken. ABdre ting som toslett, vindu, lister mm etter behov. Det betyr at barnehagene er nokså skitten. Lederen i bhg her hvor vi bor, sier at det er et poeng å ikke ha barnehager som er for rene. Hun mener det er sammneheng mellom renhold og økt antall barn med astma blant annet .

Gjest Persille

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1169483655' post='3489104]

Når på dagen steriliserer de badet?

På slutten av dagen, før de går hjem hos de store (altså siste kvarteret da foreldrene skal være der), og vanligvis da hos de små også - men jeg ser at de innimellom gjør det mens de sover også.

Gjest Persille

Å feie under bordet etter måltidet er IKKE det samme som å vaske barnehagen.

Å vaske barnehagen er hverken styrer, ped.leder, fagarbeider eller assistentens oppgave.

Men det er forskjell på å vaske og vaske. Det må jo rengjøres etter hvert måltid, da må gulvet vaskes - hvem skal gjøre det?

Og badet må steriliseres hver dag, det må jo den som har siste vakt gjøre.

Gjest pedagurk

Men det er forskjell på å vaske og vaske. Det må jo rengjøres etter hvert måltid, da må gulvet vaskes - hvem skal gjøre det?

Og badet må steriliseres hver dag, det må jo den som har siste vakt gjøre.

.....eller en renholdsarbeider gjør det.

;o)

Hos oss er det en egen renholdsarbeider som kommer og vasker daglig.

Det er jo det som er mest vanlig.

Gjest Persille

.....eller en renholdsarbeider gjør det.

;o)

Hos oss er det en egen renholdsarbeider som kommer og vasker daglig.

Det er jo det som er mest vanlig.

Nei - det er bare i store bhg.

Men jeg spør deg om du er bedre enn assistentene i den grad at du ikke kan delta i denne type rutiner?

Man kan ikke ha en renholdsarb. som kommer tre ganger om dagen.

Gjest padagurk

Nei - det er bare i store bhg.

Men jeg spør deg om du er bedre enn assistentene i den grad at du ikke kan delta i denne type rutiner?

Man kan ikke ha en renholdsarb. som kommer tre ganger om dagen.

Jeg har da aldri sakt at jeg er bedre enn noen andre??????

Og selvsakt koster VI etter måltidene, men vaske avdelingen får renholdsarbeideren gjøre.

Barnehagene jeg har vært borti som er små (og private) har overlatt ansvaret for vaskingen til foreldrene.

Foreldrene har i stedet for å vaske på omgang godtatt å betale for en renholdsarbeider.

Gjest Jente31

Jeg har vasket i flere barnehager og foretrakk å vaske etter stengetid, for da fikk jeg gjort mye mer. Det ble m.a.o mye renere.

Men så måtte man gå over på dagtid, og renholdet ble deretter. Vanskelig å vaske mellom beina på ungene..

Ellers var det slik, at i noen barnehager tok b.h.personalet seg av støvtørkingen,mens renholdpersonalet konsentrerte seg om gulva..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...