Gå til innhold

jeg fikk det til


Gjest kjempeglad

Anbefalte innlegg

Gjest kjempeglad

Hei.

Dette er egentlig ikke noe spørsmål men en tilbakemelding.

Jeg skrev et innlegg her for en tid tilbake (da var barnet mitt ca 3 md). Da var jeg kjempebekymret og hadde bare lyst til å slutte å amme. Babyen la i følge helsesøster ikke på seg nok gram i uken og helsesøster sa at jeg nok burde begynne på tillegg. Jeg fikk rett og slett liten støtte på helsestasjonen. Til orientering må jeg si at babyen min var hele tiden frisk og rask, virket fornøyd, var våken i blikket og hadde et veldig grei rytme. På tross av dette var det bare kurven som interesserte helsesøster - ikke at alle mennesker er individuelle og ikke alle følger kurvene. Jeg spurte den gang om jeg ikke kunne få noen gode råd om amming, økedager og generelt litt oppmuntring. Svaret jeg fikk var at da måtte jeg heller ringe ammehjelpen (hvis jeg trengte råd og oppmuntring)

Da jeg skrev innlegg her var det vel en "siste krampetrekning" for å få gode råd istedenfor beskjed om at jeg måtte begynne med tillegg. Jeg skrev inn alle mål og tall på babyen slik at helsesøster her i forumet skulle kunne rekne ut selv.

Joda - jeg fikk til svar at hun nok lå i nedre skikt etter norsk standard på kurven men at det var absolutt ingen grunn til å slutte å amme. Tallene viste at jeg hadde et stort grunnlag til å få økt produksjonen hvis jeg bare la meg i selen. Deretterkom det mange gode råd, og en hilsen med lykke til.

Dette gjorde underverk, selvtilliten min økte enormt, og jeg satte i gang "prosjekt fortsette å amme".

Nå er babyen min 6 md, og jeg fikk det til!!! Jeg fullammet henne til for kort tid siden. Nå har vi begynt med litt smaksprøver på grøt, og babyen min er trinn og god. Du verden så nær jeg var ved å gi opp ammingen,

Takk til helsepersonell og dere andre som gav gode råd her inne. Jeg hadde faktisk ikke klart meg uten dere.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære kjempeglad.

Jeg ble også kjempeglad da jeg leste ditt innlegg. Hyggelig at du følte at du fik hjelp fra dette forumet. Det er veldig stimulerende for oss som svarer her, og også andre brukere som svarer, når du kommer med tilbakemelding. Da er det fint å høre for alle at rådene var nyttige. Fortsatt lykke til. Nestegang er det kanskje du som bidrar med din erfaring slik at det lykkes for en annen mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...