Gå til innhold

voksing av legger og lår

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Jeg har veldig kraftig behåring (har PCO). Fikk leggene vokset for noen år siden. Ble fortalt at de da skulle holde seg fine i ca 4 uker. Det holdt i nøyaktig 1 uke... Absolutt ikke verdt smerten!

Den ENE gangen jeg har vokset leggene erfarte jeg det samme... Ei uke tok det.

Jeg har heftig hårvekst på leggene, og jeg bruker slike voks-strips selv.

Om sommeren blir det ca 1 gang i uka til å begynne med, så litt sjeldnere og mer på "vedlikeholdsstadiet" utover. Om vinteren lar jeg det gjerne gro litt, og tar ei runde når jeg føler for det.

Å barbere i mitt tilfelle ville fort gitt morgen- og kveldsbarbering... Ille!

Og - voks-varianten er vond første gang, men man blir på en måte herdet. Nå plager det meg ikke ett sekund.

Jeg har veldig kraftig behåring (har PCO). Fikk leggene vokset for noen år siden. Ble fortalt at de da skulle holde seg fine i ca 4 uker. Det holdt i nøyaktig 1 uke... Absolutt ikke verdt smerten!

Jeg har også pco, og at de påsto _første_ gangen at det skulle holde i fire uker syns jeg hørtes veldig ambisiøst ut! Og ikke minst lite profesjonelt.... Til meg har de alltid sagt at du trenger minst tre-fire voksinger for å få hårene inn i samme "syklus" sånn at det da kan holde opptil fire-fem uker. Med meg tok det seks runder med voks, men det var det verdt for nå holder det fire uker! Jeg har prøvd forskjellige steder, men min mening er at når man har et ganske stort proble mmed mye hår så kan man ikke bare gå til "frisøren på hjørnet", da må man gå på ordentlig salong og heller betale litt mer. Det er ikke bare å kline på og dra av for å få godt resultat!

Jeg er av den typen som om sommeren må barbere morgen og kveld, men nå kjører jeg for fullt med voksing. Det er ikke pent lenger etter ca 2 uker, så venter jeg enda et par-tre-fem uker før jeg vokser på nytt. Det tar lenger og lenger tid før det blir stygt, så til sommeren håper jeg at det skal holde en stund. Begynte i juli.

Det er veldig vondt første gang. Litt vondt andre gang. Etter det så er det ikke merkbart at de drar hår ut av kroppen på deg.

Annonse

Gjest hjelpes meg!

Hva er PCO???

Nå ble jeg skikklig nysjerrig...

Jeg er nemlig kjempe plaget med masse hårvekst!

Er det noe man kan gjøre/ta hvis man har PCO???

Jeg er kjempe plaget, vil ikke kle av meg for mannen min engang, og jeg blir ikke med barna å svømmer, hverken i basseng eller på stranda!

Jeg plages av dette HVER dag!

Jeg har også pco, og at de påsto _første_ gangen at det skulle holde i fire uker syns jeg hørtes veldig ambisiøst ut! Og ikke minst lite profesjonelt.... Til meg har de alltid sagt at du trenger minst tre-fire voksinger for å få hårene inn i samme "syklus" sånn at det da kan holde opptil fire-fem uker. Med meg tok det seks runder med voks, men det var det verdt for nå holder det fire uker! Jeg har prøvd forskjellige steder, men min mening er at når man har et ganske stort proble mmed mye hår så kan man ikke bare gå til "frisøren på hjørnet", da må man gå på ordentlig salong og heller betale litt mer. Det er ikke bare å kline på og dra av for å få godt resultat!

Jeg gjør det alltid selv jeg. Kliner på og drar av. Blir ikke bedre på salong.

Jeg gjør det alltid selv jeg. Kliner på og drar av. Blir ikke bedre på salong.

Jo det blir det! Når man har et stort problem med hårvekst, masse hår overalt som vokser i alle mulige retninger, forskjellen mellom å gjøre det selv og på ordentlig salong er skyhøy!

Jeg har også selvsagt gjort det selv i perioder, men ikke rekker jeg overalt, ikke får jeg med meg alt, vondere er det, og resultatet er mye mer ujevnt og kortvarig.

Så disse pengene det koster for å få en ordentlig voksing er en investering for meg i velvære og selvfølelse....

Jo det blir det! Når man har et stort problem med hårvekst, masse hår overalt som vokser i alle mulige retninger, forskjellen mellom å gjøre det selv og på ordentlig salong er skyhøy!

Jeg har også selvsagt gjort det selv i perioder, men ikke rekker jeg overalt, ikke får jeg med meg alt, vondere er det, og resultatet er mye mer ujevnt og kortvarig.

Så disse pengene det koster for å få en ordentlig voksing er en investering for meg i velvære og selvfølelse....

Synes vel det blir noe bedre, men ikke noe vesentlig. I tillegg synes jeg det er vanskelig å finne tid til det. Så da velger jeg å gjøre det selv. De stedene jeg ikke kommer til må gubben hjelpe til:-)

På den måten blir det gjort oftere, så gjennomsnittlig blir det da bedre enn om jeg skulle gått i salong en sjelden gang.

Spart tid og penger.

Hvor lang tid gikk det mellom de første 6 voksingene da? Og hvor mye betalte du?

Annonse

Hva er PCO???

Nå ble jeg skikklig nysjerrig...

Jeg er nemlig kjempe plaget med masse hårvekst!

Er det noe man kan gjøre/ta hvis man har PCO???

Jeg er kjempe plaget, vil ikke kle av meg for mannen min engang, og jeg blir ikke med barna å svømmer, hverken i basseng eller på stranda!

Jeg plages av dette HVER dag!

PCO står for Polycystisk Ovarie Syndrom. Det er da slik at i stedet for at eggene i eggstokken slippes løs hver måned, så kapsles de inn i cyster. Disse cystene danner mannlige kjønnshormoner.

Noen av symptomene er: Økt kroppsbehåring etter mannlig mønster (økt hår på legger, lår, skritt, mage, bryst, ansikt, armer, fingre osv.). Manglende menstruasjon (fordi man ikke har eggløsning). Overvekt, gjerne over magen, og veldig vanskeligheter med å gå ned i vekt. Ufrivillig barnløshet (koblet sammen med den manglende eggløsningen).

Om du googler "pco" og/eller "pcos" vil du få opp veldig mye.

Diagnosen stilles av lege/gynekolog på bakgrunn av blodprøver og ultralyd av eggstokkene.

Hvor lang tid gikk det mellom de første 6 voksingene da? Og hvor mye betalte du?

Jeg måtte "tvinge" meg til å vente minst fire uker mellom hver gang (ikke så lett når man ser ut som en halvape i to-tre av de ukene, men..), så det tok tid! Jeg går som sagt på ordentlig salong nå, etter å ha prøvd veldig mye annet uten tilsvarende resultat... Betaler 500,- hver gang for legger/lår/bikini.

Men det har vært verdt det spør du meg! Jeg har vært veldig plaget med mye hår veldig lenge, det er ikke noe morsomt i det hele tatt og jeg kjenner meg veldig igjen i det å ikke ville kle av seg/bli med i bassenget osv osv. Men med god hjelp fra profesjonelle hudpleiere som vokset ordentlig og ga gode forklaringer og begrunnelser, så har jeg altså (etter litt tid som sagt..) kommet inn i en god sirkel hvor jeg vokser ca hver 4.-5. uke, og da ser det ikke engang helt krise ut hver gang jeg er der.

Så min anbefaling (hvis noen var i tvil nå..hehe) er å investere de pengene på seg selv og spandere på seg en ordentlig salong-behandling eller ti!

Jeg måtte "tvinge" meg til å vente minst fire uker mellom hver gang (ikke så lett når man ser ut som en halvape i to-tre av de ukene, men..), så det tok tid! Jeg går som sagt på ordentlig salong nå, etter å ha prøvd veldig mye annet uten tilsvarende resultat... Betaler 500,- hver gang for legger/lår/bikini.

Men det har vært verdt det spør du meg! Jeg har vært veldig plaget med mye hår veldig lenge, det er ikke noe morsomt i det hele tatt og jeg kjenner meg veldig igjen i det å ikke ville kle av seg/bli med i bassenget osv osv. Men med god hjelp fra profesjonelle hudpleiere som vokset ordentlig og ga gode forklaringer og begrunnelser, så har jeg altså (etter litt tid som sagt..) kommet inn i en god sirkel hvor jeg vokser ca hver 4.-5. uke, og da ser det ikke engang helt krise ut hver gang jeg er der.

Så min anbefaling (hvis noen var i tvil nå..hehe) er å investere de pengene på seg selv og spandere på seg en ordentlig salong-behandling eller ti!

En del av meg er kjempefristet. Men det gjør jo så sinnsykt vondt....

Må nok tenke litt. Men jeg setter pris på å høre din erfaring. Det betyr at det er håp :)

Gjest sjøstjerna

Ble du like sur som meg?

Kommer ann på hvor sur du blei..

:-)

Hadde vokset for første gang. Hadde planlagt godt. Skulle jo på forretningsreise i skjørt- og ville ikke ha shaver med. Så derfor skulle jeg vokse. Og jeg gjorde ei uke i før reisen pga sensitiv hud. (Jeg ville ikke ha rosa legger)

Så reiste jeg ut av landet. Stod opp morgenen, tok på skjørt og så "skjegg-tustene" på leggene....

Sur? JA!!

Kommer ann på hvor sur du blei..

:-)

Hadde vokset for første gang. Hadde planlagt godt. Skulle jo på forretningsreise i skjørt- og ville ikke ha shaver med. Så derfor skulle jeg vokse. Og jeg gjorde ei uke i før reisen pga sensitiv hud. (Jeg ville ikke ha rosa legger)

Så reiste jeg ut av landet. Stod opp morgenen, tok på skjørt og så "skjegg-tustene" på leggene....

Sur? JA!!

Oj, den er lei, ja. Jeg hadde heldigvis ikke noen stor ting planlagt. Men jeg ble skikkelig skuffet.

Syntes jeg hadde lidd utrolig mye for alt for lite!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...