Gå til innhold

Kan man blande paracet i mat?

Anbefalte innlegg

Lillebolla på 2 1/2 år ble syk igår. Hun nekter både å måle tempen i rumpa og få stikkpille... Alt "nytt" er litt skummelt for henne for tiden og hun har nærmest null erfaring med å være syk!

Jeg ga henne en paracet sugetablett igår kveld, men da spydde hun utover hele gulvet pga smaken (smaker godt, men tydeligvis ikke når man er syk:-( )

Virker paraceten som den skal om jeg f.eks. blander den i eplejuice, yoghurt etc.? Hun har nemlig forlangt å innta paraceten på den måten.."for da merka'kje ej smaken"...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263097-kan-man-blande-paracet-i-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

4

• org

3

• Lillemus

2

• laban

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hva med å bruke stikkpiller eller flytende paracet?

Stikkpiller er, som sagt, håpløst å få i henne. Jeg nærmest "tvang" i henne en stikkpille igår kveld og det føler jeg blir helt feil:-(

Visste ikke at det fantes flytende paracet! hvordan smaker det? og kan det evt blandes i drikke?

Stikkpiller er, som sagt, håpløst å få i henne. Jeg nærmest "tvang" i henne en stikkpille igår kveld og det føler jeg blir helt feil:-(

Visste ikke at det fantes flytende paracet! hvordan smaker det? og kan det evt blandes i drikke?

Min eldste har vært utrolig vrang å få i paracet, men han klarte faktisk å godta paracet med skogsbærsmak. Gitt med engangssprøyte, og en stor slurk saft rett etterpå å skylle ned med.

Det der med å blande i yoghurt etc har ikke fungert hos oss, det er som regel blitt for mye medisin i forhold til yoghurten, og da smaker det ihvertfall vondt (vi prøvde med penicillin)

Du kan sikkert blande det i annen drikke, men pass på så det ikke blir for mye, det er viktig at alt blir drukket opp.

Husker med gru den gangen for sikkert rundt 33 år siden da min mormor "lurte" i meg globoid (antar jeg det var) knust i bringebærsyltetøy.... Det er et under at jeg fremdeles elsker bringebær!

Hva med brusetabletter? En tablett løses opp i vann og ifølge poden på 8 smaker det som brus.

Annonse

Flytende paracet med jordbærsmak har gått bra hos oss. Ellers prøvde vi sist å putte en knust tablett i en bit marsipan, og det fungerte også bra. Det må nok være noe med ganske kraftig smak, for paraceten smaker ganske sterkt selv.

Skal sms'e mannen min og få han til å kjøpe flytende med jordbærsmak på vei hjem idag! Det er mulig jeg prøver å knuse en og putte i noe mat også..

Akkurat nå ligger feberen bare på 38.5, så vi får se om den stiger utover dagen...

Husker med gru den gangen for sikkert rundt 33 år siden da min mormor "lurte" i meg globoid (antar jeg det var) knust i bringebærsyltetøy.... Det er et under at jeg fremdeles elsker bringebær!

Hva med brusetabletter? En tablett løses opp i vann og ifølge poden på 8 smaker det som brus.

Godt du ikke fikk varige men;-)

Brusetabletter? Det er ikke samme som den disprilen vi fikk når vi var små, vel? *urk*

(forresten: Hvordan lager jeg den streken over -e- i "men"?)

Du kan sikkert blande det i annen drikke, men pass på så det ikke blir for mye, det er viktig at alt blir drukket opp.

Hun liker stort sett ingenting idag, verken av vått eller tørt.. Spiste en halv saftis isted og drukket litt eplejuice.

Skal forsøke å blande i litt drikke og se om hun får det i seg :-/

Min eldste har vært utrolig vrang å få i paracet, men han klarte faktisk å godta paracet med skogsbærsmak. Gitt med engangssprøyte, og en stor slurk saft rett etterpå å skylle ned med.

Det der med å blande i yoghurt etc har ikke fungert hos oss, det er som regel blitt for mye medisin i forhold til yoghurten, og da smaker det ihvertfall vondt (vi prøvde med penicillin)

Hm, det skal ikke være lett :-(

Stikkpiller på de to eldste ungene var null problem, så jeg har aldri tenkt over problemstillingen før nå...

Godt du ikke fikk varige men;-)

Brusetabletter? Det er ikke samme som den disprilen vi fikk når vi var små, vel? *urk*

(forresten: Hvordan lager jeg den streken over -e- i "men"?)

Strek som i mén er på mitt tastatur den samme tasten som \ (Altså ikke /, som er over 7-tallet, men skråstreken som heller den andre veien.)

Hold AltGr nede og trykk denne tasten, slipp opp og skriv e.

Strek som i mèn er samme tasten, men Shift i stedet for AltGr.

Du kan taste en kode i stedet, men det gidder jeg ikke finne fram nå :-)

Annonse

Strek som i mén er på mitt tastatur den samme tasten som \ (Altså ikke /, som er over 7-tallet, men skråstreken som heller den andre veien.)

Hold AltGr nede og trykk denne tasten, slipp opp og skriv e.

Strek som i mèn er samme tasten, men Shift i stedet for AltGr.

Du kan taste en kode i stedet, men det gidder jeg ikke finne fram nå :-)

Tusen takk:-)

Men hva er forskjellen på mén og mèn?

Ja, det har jeg gjort, så det er neppe vondt. Hun fikser ikke nesespray heller, så alt som er litt "uvant" vil hun helst ha seg frabedt å prøve...

Nesespray kan være vondt.

Mine barn misliker også nesespray, men saltvannsdråper går greit. Og de er jo også sunnere, virker (nesten) like bra.

Seksåringen min synes flytende Paracet smaker godt, og hun drikker det rett fra målebegeret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...