Gå til innhold

Kan man blande paracet i mat?

Anbefalte innlegg

Tusen takk:-)

Men hva er forskjellen på mén og mèn?

Jeg tror ikke mèn er noe ord på norsk. Jeg tok det bare med siden vi var igang.

Bare skriv et ord her med streken feil vei, så får du garantert en grundig innføring i temaet :-)

Det er vel mest i "importerte" navn at man får bruk for disse aksentene.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

4

• org

3

• Lillemus

2

• laban

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror ikke mèn er noe ord på norsk. Jeg tok det bare med siden vi var igang.

Bare skriv et ord her med streken feil vei, så får du garantert en grundig innføring i temaet :-)

Det er vel mest i "importerte" navn at man får bruk for disse aksentene.

Jeg skal iallefall huske hvordan jeg skriver mén heretter ;-)

Godt du ikke fikk varige men;-)

Brusetabletter? Det er ikke samme som den disprilen vi fikk når vi var små, vel? *urk*

(forresten: Hvordan lager jeg den streken over -e- i "men"?)

Neida, det er paracet brusetabletter, tror de har en eller annen fruktsmak. Poden liker dem i alle fall - og han er kresen!

Mulig du har fått tipset allerede, jeg har ikke lest tråden enda.

Mine har fått flytende paracet denne gangen mens de var(er) syke, de fikk drikke noe sterkt (saft e.l) både før og etter inntak, det funket greit.

God bedring til dere, og om det er influensaen som er hos dere, så ta utgangspunkt i at den varer en ukes tid...

Annonse

Det må vi bare prøve. Ante ikke at det fantes flytende paracet.... det betyr nok at vi har hatt for lite erfaring med feber de siste årene;-)

*banker hardt i bordet*

Banker du litt for meg også? Det er vel bare å stålsette seg her, tenker jeg...

Ja, det har jeg gjort, så det er neppe vondt. Hun fikser ikke nesespray heller, så alt som er litt "uvant" vil hun helst ha seg frabedt å prøve...

Skjønner. Har en selv som det er håpløst å få i medisiner av noe slag. De ganene jeg har fått i ham paracet stikkpiller har vert når han har vert så syk at han ikke har klart å protestert. Nesespray er helt umulig, han går heller å 'snuper' inn.

Mulig du har fått tipset allerede, jeg har ikke lest tråden enda.

Mine har fått flytende paracet denne gangen mens de var(er) syke, de fikk drikke noe sterkt (saft e.l) både før og etter inntak, det funket greit.

God bedring til dere, og om det er influensaen som er hos dere, så ta utgangspunkt i at den varer en ukes tid...

Den vil ihvertfall ikke datteren min ha! Hun brekker seg ved første bittelitte slurk og spyr hvis jeg har i henne alt v å sprøyte det inn med en sprøyte f.eks (uten nål da selvsagt). Det er vel noe med at medisin-smaken slår igjennom fruktsmaken..

Annonse

Hvis du tar det ofte nok, så. Det er ingen begrensning på antall ganger med saltvannsampuller. Bøtt nedpå! :-)

På meg funker det ikke uansett hvor mye saltvann jeg bruker (har prøvd neseskyller også)... Men på et sånt lite menneske går det kanskje bedre. Tror derimot Lillebolla hadde fått noia dersom jeg spraya mer enn tre-fire ganger pr dag :-/

Har ikke lest hva alle andre sier, men mitt tips er

1) brusetabletter i sterk rødsaft, enten på flaske eller i glass. Ikke bruk et helt glass, ungen MÅ drikke det du gir den. Gi heller et glass vann etterpå.

2) legg en pille inni en klump sjokoladepålegg, si at denne klumpen MÅ svelges, ikke tygges.

Det funker fint.

3) Dytt inn i en bananbit.

Har ikke lest hva alle andre sier, men mitt tips er

1) brusetabletter i sterk rødsaft, enten på flaske eller i glass. Ikke bruk et helt glass, ungen MÅ drikke det du gir den. Gi heller et glass vann etterpå.

2) legg en pille inni en klump sjokoladepålegg, si at denne klumpen MÅ svelges, ikke tygges.

Det funker fint.

3) Dytt inn i en bananbit.

Tusen takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...