Gå til innhold

JIPPI vi fikk leiligheten!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariamamma

34

• Klara Q

2

• pekkaline

2

• grot

1

Mest aktive i denne tråden

Så flott!

lykke til!

Er det rekkehus eller blokk, eller?

Tusen takk! Hadde det bare vært rekkehus.....

Nei dette er en selveier leil. i lavblokk. men det er i 1.etg, utg til hage og den har peis ;o)

Men vi ser også på dette som en liten investering, for planen er å etterhvert å overta mannen mins barndomshjem (enderekkehus over 3 plan m/ stor hage) og de

er også int. i noe mindre på sikt. Så med denne leiligheten har vi økt egenkapitalen betraktelig og kommer oss nærmere målet (selvfølgelig avklart med svigerforeldre).

Skjønner ikke at det skal være så dyrt med bolig! Drømmen, den store drømmen, er et eget hus med hage og hammock ;o) Men et 3 plans enderekkehus er neimen ikke å forakte det heller.

men nå tar vi ett steg av gangen. Jenta vår får begynne på skolen vi alltid har ment er det riktige for henne og vi gleder oss alle 3!

Flytter dere så langt at jenta di får nye lekekamerater, evt er hun like høyt oppe som sin mor? Får dere fin uteplass der dere skal flytte? Har hun begynt på den nye skolen, og evt hvordan går det?

Jeg begynte å pakke i esker omtrent den dagen vi fikk huset, selv om det var ca 2 mnd til vi kunne overta det :) Jeg var så ivrig, og storkoste meg med nedpakking. Like ivrig var jeg da vi pakket ut igjen.

Vi flytter ut av byen. Hun har ikke begynnt på den nye skolen men er bedt i bursdag til jente i klassen allerede (datteren til tidl skolekamerat av meg). Så vi er enige om å treffes litt før hun begynner.

Det er masse barn i området på det nye stedet, med stort felles område og flere lekeplasser. Familie like ved. Hun er en sosial jente som lett får venner, så det vil nok gå bra.

Hva mente du med "like høyt oppe som sin mor"?

Så en skrivefeil, mente å skrive leve lenge - ikke lenkte lenge ;o)

Jo her har jeg begynnt pakkingen jeg også. Må liksom komme igang. Men vi skal jo ha både forograf og visning mens vi bor her, så her må man bruke egne og andres øyne ;o)

Vi flytter ut av byen. Hun har ikke begynnt på den nye skolen men er bedt i bursdag til jente i klassen allerede (datteren til tidl skolekamerat av meg). Så vi er enige om å treffes litt før hun begynner.

Det er masse barn i området på det nye stedet, med stort felles område og flere lekeplasser. Familie like ved. Hun er en sosial jente som lett får venner, så det vil nok gå bra.

Hva mente du med "like høyt oppe som sin mor"?

Så en skrivefeil, mente å skrive leve lenge - ikke lenkte lenge ;o)

Jo her har jeg begynnt pakkingen jeg også. Må liksom komme igang. Men vi skal jo ha både forograf og visning mens vi bor her, så her må man bruke egne og andres øyne ;o)

Det høres ut som om dere kommer til et veldig fint sted. Det at det bor andre barn i nærheten betyr mye.

"Hva mente du med "like høyt oppe som sin mor"?"

Jeg lurte på om hun gleder seg like mye som deg til å flytte :) Jeg var jo så utrolig høyt oppe - svevde lenge da vi fikk boligen vår. Barna så også fram til å få nytt hjem og nye rom. Endelig fikk de egne rom også!

Annonse

Det høres ut som om dere kommer til et veldig fint sted. Det at det bor andre barn i nærheten betyr mye.

"Hva mente du med "like høyt oppe som sin mor"?"

Jeg lurte på om hun gleder seg like mye som deg til å flytte :) Jeg var jo så utrolig høyt oppe - svevde lenge da vi fikk boligen vår. Barna så også fram til å få nytt hjem og nye rom. Endelig fikk de egne rom også!

Aha! Jo hun gleder seg hun også! Men hun er nok ikke like høyt oppe som meg. Men hun hjelper flittig til her (litt for mye). Klart hun syns det er trist å flytte fra vennene sine. Jeg også, men gleder meg faktisk litt til å få litt pusterom, for her har store og små rent ned døra konstant. Men jeg kommer til å savne naboskapet vi har her på tunet. Uansett er vi sosiale mennesker som kjenner vår besøkelsesrett, så vi kommer lett i kontakt med nye folk og det gjør jenta vår også. Tror jenta vår trenger et lite pusterom hun også, for her er det unger hver eneste dag og hun blir sliten hun også.

Heldigvis skal vi i bursdag til en jente hun skal gå i klasse med før hun begynner og vi har sagt venninnene kan komme på besøk og overnatte osv osv..

Rart hva barn fester seg ved. Hun var litt søt her igår: Mamma, jeg kommer til å savne vinduet mitt! Håper det kommer noen snille mennesker hit som kan ta vare på det for meg."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...