Gå til innhold

Når legger man på seg ved graviditet ?

Anbefalte innlegg

Gjest Vraltegåsa

Jeg er nå i uke 20, og har lagt på meg drøye 4 kg. Syns selv at det ikke er så værst, for jeg har veldig lett for å legge på meg, og så for meg at jeg skulle vralte som ei gås omtrent fra dag 1...... :-)

Men, antar at etterhvert så ruller kiloene på lettere enn de har gjort til nå kanskje...? Eller hvordan er dette fremover?

Dere som har vært gravide tidligere har vel noe erfaringer på området vil jeg tro...?

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs.Biko

7

• laban

5

• Gemini

1

• tiliti

1

Mest aktive i denne tråden

Jeg er nettopp passert 21 uker selv, og er ennå på minuskilo sammenlignet med da jeg ble gravid.

Men så er jeg stor fra før, så det er ikke noe problem, så lenge jeg får i meg variert kost og de næringsstoffer babyen trenger, iflg. legen min.

Hvor mye og hvor fort kiloene kommer nå framover er umulig å spå.

Dette er dessuten så individuelt. En venninne - som er svært slank - la lite på seg da hun gikk gravid, og man kunne knapt se noen antydning til mage da hun var i 6.-7. måned. To andre jeg kjenner, begge slanke i utgangspunktet gikk opp ca 35 kg totalt under sine svangerskap. Ei annen jeg kjenner, ganske så overvektig hun også, gikk vel opp ca 8 kg i sitt forrige svangerskap totalt...

Annonse

Jeg gikk opp jevnt og trutt under hele svangerskapet fom første kontroll. Fikk helt hetta da en venninne sa at det var først i tredje trimester man virkelig la på seg - men det gjaldt ikke for meg. Endte på 13 - 14 kg begge gangene. Gikk litt ned på slutten - sikkert fordi jeg var to uker på overtid, dritt lei, og ikke hadde plass til mere mat...

Jeg gikk opp ca. 12 kg i begge svangerskap.

Første gangen gikk det veldig sakte i starten og deretter nokså jevnt, med en tydelig økning mot slutten av svangerskapet.

Andre gangen gikk jeg opp mer i andre trimester, og veldig lite de siste månedene. Men summen ble altså omtrent den samme allikevel.

Annonse

Gjest Elextra

Det er veldig individuelt.

Jeg husker ikke nøyaktig, men mener jeg hadde lagt på meg rundt 8-10 kg. da jeg var halvveis. Så jo for meg hvalrosstørrelse etter hvert.

Men la likevel ikke på meg mer enn ca. 13-14 kg. totalt, uten at jeg var spesielt bevisst på kostholdet.

Hvorfor er du glad og stolt over å ha blitt tykk?

Jeg er jo ikke tykk, bare tykkere. Det er barna mine som har gitt meg ekstra kilo, det er et symbol på kvinnelighet og fruktbarhet.

Jeg er stolt av å være mor, og med det følger det ekstra kilo.

Punkt slutt

Gjest bernaise

Jeg er jo ikke tykk, bare tykkere. Det er barna mine som har gitt meg ekstra kilo, det er et symbol på kvinnelighet og fruktbarhet.

Jeg er stolt av å være mor, og med det følger det ekstra kilo.

Punkt slutt

Fedme er også et tegn på lite selvdisiplin, latskap, for mye mat og usunnhet. Men siden det jo utelukkende er barna dine som har ført til at du har lagt på deg så er det sikkert ok å være stolt over fette... eh...

Man trenger ikke bli feit, stygg og ekkel for om man får barn da, men noen som deg, gir bare opp og slipper utseendet og helsa. Ikke bra å bruke barna som unnskyldning for alt mulig.

Fedme er også et tegn på lite selvdisiplin, latskap, for mye mat og usunnhet. Men siden det jo utelukkende er barna dine som har ført til at du har lagt på deg så er det sikkert ok å være stolt over fette... eh...

Man trenger ikke bli feit, stygg og ekkel for om man får barn da, men noen som deg, gir bare opp og slipper utseendet og helsa. Ikke bra å bruke barna som unnskyldning for alt mulig.

uff da. Nå sa ikke jeg fedme, men at jeg har lagt på meg 10 kg siden en normalt tynn 20 års kropp. Og det er jo ikke å være skjødesløs.

Det dreier seg om livet og om å være kvinne.

Jeg syns radmagre damer er ekkle, og selvdisiplin dreier seg vel om å ikke ha et avklart forhold til kropp, sex og hvem du er? Tenk på alle de som tror Hennes kvinne ideal er kurant? Som virkelig tror at vi ser ut som undertøysmodeller alle sammen,hvis vi bare spiser en potet mindre til middag?

Vi tåler litt valker, men det bør jo være "sunne" valker.OG trivselsvalker kan jo være bra det også.

Tenk på det når du skal bli mor, du kommer til å bli kvinne, og jentungen i deg dør. Kvinner SKAL ha fett, det trengs til reprodksjon.

Og ja, jeg elsker kroppen min. Men ikke minst hodet mitt.

Nei, man trenger ikke være feit, stygg og ekkel selv om man har barn.

Man kan også være både dum og ekkel uansett hvor slank og barnløs man er.

Av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på dette akkurat nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...