Gå til innhold

Når legger man på seg ved graviditet ?

Anbefalte innlegg

Gjest bernaise

uff da. Nå sa ikke jeg fedme, men at jeg har lagt på meg 10 kg siden en normalt tynn 20 års kropp. Og det er jo ikke å være skjødesløs.

Det dreier seg om livet og om å være kvinne.

Jeg syns radmagre damer er ekkle, og selvdisiplin dreier seg vel om å ikke ha et avklart forhold til kropp, sex og hvem du er? Tenk på alle de som tror Hennes kvinne ideal er kurant? Som virkelig tror at vi ser ut som undertøysmodeller alle sammen,hvis vi bare spiser en potet mindre til middag?

Vi tåler litt valker, men det bør jo være "sunne" valker.OG trivselsvalker kan jo være bra det også.

Tenk på det når du skal bli mor, du kommer til å bli kvinne, og jentungen i deg dør. Kvinner SKAL ha fett, det trengs til reprodksjon.

Og ja, jeg elsker kroppen min. Men ikke minst hodet mitt.

Valker er og kan aldri bli sunt. Det er bare et tegn på at man har blitt for tykk. Selvsagt dør ikke jenta i en om en får barn, men hos noen dør kanskje følelsen av å være det om man lar den, og det er jo trist da at de slutter å bry seg om hvordan de ser ut og bare dynger ned. Mange menn er triste for akkurat dette, og med god grunn!!

Man skal ikke ta seg selv for gitt til tross for at man har fått barn. Livet slutter jo ikke om man får barn.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs.Biko

7

• laban

5

• Gemini

1

• tiliti

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest bernaise

Nei, man trenger ikke være feit, stygg og ekkel selv om man har barn.

Man kan også være både dum og ekkel uansett hvor slank og barnløs man er.

Av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på dette akkurat nå.

Sikkert fordi du er begge deler og dermed koblet de sammen. Fedme er jo nært forbundet med dumhet.

Fedme er også et tegn på lite selvdisiplin, latskap, for mye mat og usunnhet. Men siden det jo utelukkende er barna dine som har ført til at du har lagt på deg så er det sikkert ok å være stolt over fette... eh...

Man trenger ikke bli feit, stygg og ekkel for om man får barn da, men noen som deg, gir bare opp og slipper utseendet og helsa. Ikke bra å bruke barna som unnskyldning for alt mulig.

Næmmen så hyggelig å se deg her!

Valker er og kan aldri bli sunt. Det er bare et tegn på at man har blitt for tykk. Selvsagt dør ikke jenta i en om en får barn, men hos noen dør kanskje følelsen av å være det om man lar den, og det er jo trist da at de slutter å bry seg om hvordan de ser ut og bare dynger ned. Mange menn er triste for akkurat dette, og med god grunn!!

Man skal ikke ta seg selv for gitt til tross for at man har fått barn. Livet slutter jo ikke om man får barn.

Snakk med meg om 20 år. Når du er 40-50 og ikke har valker har du antakelig noen problemer.

Tror nok ikke valkene er usunt.Men dårlig mat, lite mosjon og for mye pc :))

Sjøl er jeg mosjonist, småbarnsmor og lager ALL mat fra bunnen av. Vi drikker rødvin, men aldri brus. Ungene får dele en halvliter brus i helgen og får 10 godteribiter hver.

Hvis du tror at en mann slutter å like deg fordi du blir kvinne?? og slutte rå være jente da har du jo et problem da. Jeg mener ikke at du skal slutte å leke, eller bli seriøs. Men at kroppen er voksen.

Dynge ned, nei æsj, det syns jeg da ikke du skal gjøre. Men jeg syns du skal kose deg, og bare innse at kiloene de kommer. Men med måte.

Gjest bernaise

Snakk med meg om 20 år. Når du er 40-50 og ikke har valker har du antakelig noen problemer.

Tror nok ikke valkene er usunt.Men dårlig mat, lite mosjon og for mye pc :))

Sjøl er jeg mosjonist, småbarnsmor og lager ALL mat fra bunnen av. Vi drikker rødvin, men aldri brus. Ungene får dele en halvliter brus i helgen og får 10 godteribiter hver.

Hvis du tror at en mann slutter å like deg fordi du blir kvinne?? og slutte rå være jente da har du jo et problem da. Jeg mener ikke at du skal slutte å leke, eller bli seriøs. Men at kroppen er voksen.

Dynge ned, nei æsj, det syns jeg da ikke du skal gjøre. Men jeg syns du skal kose deg, og bare innse at kiloene de kommer. Men med måte.

Jeg fatter ikke hvorfor du likestiller det å bli kvinne med å bli feit?

Og det å ha en voksen kropp er det samme som en stygg kropp?

Er det liksom din unnskyldning for ikke å se ut?

Annonse

Syns kanskje du er LITT personelig.. dessuten er jeg ikke feit.

Går ut fra at du er ganske ung, og når du blir 40 kommer du ikke til å se ut som i dag. Hvis du har fått barn heter deg seg at du legger på deg 5 kg per barn.

Og det syns jeg er ganske flott, og sexy. At du syns det er sjødesløst og stygt gjør at DU har et problem med din fremtid.

Gjest Vraltegåsa

Om man legger på seg 10 kg. blir man nødvendigvis ikke feit. Jeg har en venninne som var radmager og har slitt i alle år med å legge på seg. Etter å ha fått barn klarte hun (endelig) å få litt kjøtt på beina. Hun har lagt på seg ca. 10 kg. og hun ser endelig sunn og frisk ut. Og hun er strålende fornøyd selv også.

Man må jo ta utgangspunket i vekten man har. Hadde man vært 1,50 høy veid 80 kg, og så gått opp 10 til, så begynner det å bli alvorlig drøyt for å sette det helt på spissen.

Gjest bernaise

Syns kanskje du er LITT personelig.. dessuten er jeg ikke feit.

Går ut fra at du er ganske ung, og når du blir 40 kommer du ikke til å se ut som i dag. Hvis du har fått barn heter deg seg at du legger på deg 5 kg per barn.

Og det syns jeg er ganske flott, og sexy. At du syns det er sjødesløst og stygt gjør at DU har et problem med din fremtid.

Nei, for jeg kommer ikke til å bli feit bare for om jeg blir eldre og får barn. Det med vekta kan man faktisk styre litt selv. Kjenner mange kvinner med barn som greier å se både slanke og flotte ut. Men de som er blitt feite er de som er late...

Nei, for jeg kommer ikke til å bli feit bare for om jeg blir eldre og får barn. Det med vekta kan man faktisk styre litt selv. Kjenner mange kvinner med barn som greier å se både slanke og flotte ut. Men de som er blitt feite er de som er late...

Det er mange som kan gå opp 5 kg uten å bli feite.

Hormonpåvirkning, som kan være en av årsakene til at man legger på seg ekstra under svangerskap, kan man ikke "styre litt selv".

Stikk innom igjen når du er blitt voksen.

Gjest bernaise

Det er mange som kan gå opp 5 kg uten å bli feite.

Hormonpåvirkning, som kan være en av årsakene til at man legger på seg ekstra under svangerskap, kan man ikke "styre litt selv".

Stikk innom igjen når du er blitt voksen.

Voksen = feit ikke sant i din verden. Så da kommer jeg aldri tilbake...

Hvorfor er dere så i forsvarsposisjon? Alle vet da at man ikke blir feit om man ikke er lat.

Hvorfor er dere så i forsvarsposisjon? Alle vet da at man ikke blir feit om man ikke er lat.

Nei, jeg mener ikke at alle voksne er feite. Jeg har gangsyn.

Du har et svært unyansert syn på dette. Sånt pleier å bedre seg når man får litt livserfaring.

Annonse

Tror vi slutter diskusjonen før du sier noe du kommer til å angre på når du blir gammel om 10 kg tyngre.

Kan jeg få det skriftlig? ;-)

Oj, oj, oj, nå dummer du deg ut her.....

Jeg er selv slank (og sikkert gammel i dine øyne, med mine 36 år;-)) og ganske aktiv. Jeg har venner som er minst like aktive som meg (kanskje mer), men som ikke klarer å gå ned i vekt. Vekta avhenger ikke kun av aktivitetsnivå og maten du spiser. Kroppen er mer kompleks enn som så. Du burde lese litt rundt temaet på nettet, så kanskje du lærer litt mer om dette:-)

Gjest bernaise

Oj, oj, oj, nå dummer du deg ut her.....

Jeg er selv slank (og sikkert gammel i dine øyne, med mine 36 år;-)) og ganske aktiv. Jeg har venner som er minst like aktive som meg (kanskje mer), men som ikke klarer å gå ned i vekt. Vekta avhenger ikke kun av aktivitetsnivå og maten du spiser. Kroppen er mer kompleks enn som så. Du burde lese litt rundt temaet på nettet, så kanskje du lærer litt mer om dette:-)

Joda, det er så enkelt. Faktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...