Gå til innhold

hva fikk dere i strømregning?

Anbefalte innlegg

Du kan forsøke om du kan få omgjort selvangivelsen for de siste tre årene, hvis det var forhold du ikke kjente til på selvangivelsestidspunktet.

Hilsen

Så det går an, altså. Ja, jeg tror jeg vil forsøke. Bør kanskje snakke med noen på Lingningskontoret, og høre hvordan jeg evt kan omgjøre dette.

Veldig takknemlig for din tid, og gode svar, tusen takk.

Fortsetter under...

Har hus på 142 m2, 2 etasjer. 5 år gammelt! Vi er 1 voksen og 3 barn. Vaskemaskin og tørketrommel går i ett, og vi er ikke særlig flinke til å tenke sparing på strøm. Panelovner på kjøkken og stua står på hele tiden + varmekabler på bad og vaskerom!

Siste regning var på 2800,- for 2 måneder. Den før der var på 2200,- for 2 måneder.

Har ikke varmepumpe. Fyrer heller ikke i år pga minstevesla!

Som kommunalt ansatt i vår kommune har jeg tatt imot et tilbud fra strømleverandøren vår. Var litt usikker på om det var noe å spare på det.Men ut ifra svarene nedover her, så kan det se ut som et gunstig tilbud;)

Vi har hus på 220, men bruker ikke 50 kvm som er låst av som lager. Vi har strøm utgifter på rundt 1000 per mnd.

Men vi skrur av lys i alle rom vi ikke er. Har ikke varme på soverommet, bruker vedfyring.

Gift med utlending som har lært å spare strøm hjemme. Og dette er vårt krangle tema nr. 1

Vi har sparepærer overalt, og det er faktisk ikke så pent.

Annonse

Enebolig på 180 kvadrat, 3 etg.

Varmekabler på i kjellerstue + bad, fyrer litt med ved.

2 barn, ett i bhg, så vaskemaskin og tørketrommel går i ett.

Siste strømregning var på 2800 for litt over 1 mnd.

Den som kom nå er på 1300. for litt under 1 mnd.

Vi fikk vel ca kr 4500,- for to måneders forbruk, tror jeg. Og da er det oss (to voksne og to barn) og leieboerne (samboerpar). Er svært godt fornøyd!

Har dere varmepumpe? Vi er så glade for at vi kjøpte det!

Enebolig på tre plan. Vår del av kjelleren fyrer vi ikke i (bruker den til bodplass) og 2. etg fyrer vi heller ikke i (soverom og kontor - varmen stiger jo opp).

I realiteten er det kun varmepumpa vi bruker til oppvarming + varmekabler på badet.

Vi har hus på 220, men bruker ikke 50 kvm som er låst av som lager. Vi har strøm utgifter på rundt 1000 per mnd.

Men vi skrur av lys i alle rom vi ikke er. Har ikke varme på soverommet, bruker vedfyring.

Gift med utlending som har lært å spare strøm hjemme. Og dette er vårt krangle tema nr. 1

Vi har sparepærer overalt, og det er faktisk ikke så pent.

Man kan også få sparepærer som ligner vanlige pærer.

246 kvm, gammelt trekkfullt hus. Denne regningen kom på 7.500,- enda vi har varmepumpe, og fyrer masse med ved. Skjønner ingenting, har til og med stengt av flere rom i vinterkulda. Er revmatisk, og trenger varme, men dette er helt hårreisende. Vet noen om jeg kan skrive av strøm, pga sykdommen?

Vurderer altså å sette opp egen vindmølle :-)

Etterisoler.

Men går du til skrittet å sette opp egen vindmølle kan du tjene på det. Jeg så et program om noen som hadde vindmølle i hagen. Den produserte mer strøm enn de trengte, så de tjente 150 000 kr på den i året.

Annonse

Etterisoler.

Men går du til skrittet å sette opp egen vindmølle kan du tjene på det. Jeg så et program om noen som hadde vindmølle i hagen. Den produserte mer strøm enn de trengte, så de tjente 150 000 kr på den i året.

Var jeg ikke fullstendig gira før, så ble jeg det ihvertfall nå!! :o)

Hjertelig takk for herlig tilbakemelding, dette skal undersøkes!

Etterisoler.

Det må ha vært en stor mast. Tviler på at de gir deg konsesjon til å sette opp en slik i hagen ;o)

Det blir en vesensforskjell på å levere strøm til nettet kontra å produsere en liten mengde energi til eget bruk.

Det må ha vært en stor mast. Tviler på at de gir deg konsesjon til å sette opp en slik i hagen ;o)

Det blir en vesensforskjell på å levere strøm til nettet kontra å produsere en liten mengde energi til eget bruk.

Den var ikke kjempestor. Jeg sier bare hva jeg så. Huset skulle selges, og vindmølla og inntekten fra den økte prisen betydelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...