Gå til innhold

Agresivitet og frustrasjon

Anbefalte innlegg

Gjest anonym NÅnett

Vi har nå opplevd mye agressivitet fra vårt barn som går i en av de første skoletrinnene. Barnet har begynt å få agressiv adferd på skolen og noe også hjemme. Klager over plaging på skolen. Dette er tatt opp. Lærerne følger med men det er vanskelig å finne ut av. Har hatt en bestevenn som nå etter mange år sier at h*n har fått andre venner. Dette føles sårt. Men, vi lurer nå på om det kan være dette eller andre ting som medfører dette. Vi forsøker å "analysere" heimen, men finner ingen ting selv iallfall. H*n tipper helt dersom h*n ikke får bestemme alt, og da mener jeg alt. Når man skal legge seg f.eks. Alt blir en konflikt har jeg intrykk av. Er det noen som har enkle "snakke-knep" som kan bidra i en slitsom hverdag? Vi ser det an litt til, men hvis det ikke bedrer seg vil nok PP kontaktes men er det ikke mulig å kontakte BUP direkte? Hvilke erfaringer har andre. PS: Barnet var noen år da det kom til oss. (Ikke alkoholskadet).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263201-agresivitet-og-frustrasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi opplevde det samme med vårt barn( som ikke er adoptert)

Vi ventet ikke lenge før vi kontaktet fagfolk som kunne hjelpe oss.Det var kjempfint.Vi lærte oss hvordan vi kunne hjlpe barnet, og jeg tror lærerne også fikk litt lærdom.Og det beste av alt : Det hjalp :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...