Gå til innhold

Krise!ingen bebibilstol som kan festes i 2punktssele??

Anbefalte innlegg

Uff uff...hva i himmelens navn gjør jeg??

Vi har en 10 år gammel caravelle minibuss.

Baksetet har 2 trepunktsseler til fireåringen og seksåringens stoler samt en topunktssele i midten.

Raste ut på salget på barnas hus i dag og fikk med meg en maxicosi-bebibilstol-best-i-test-og-full-pakke...men neida..den kan ikke festes i topunktssele, og heller ingen av de andre bebibilstolene.

Hjelp hva gjør vi? Problematikken må vel ha vært der for noen andre også? Finnes det en bebistol som kan festes i topunktssele?

Kan man få et verksted til å sette inn en trepunktssele, feste i taket eller noe?

HÅPER virkelig noen kan svare for ny bil kan vi ikke kjøpe...

Fortsetter under...

Angela1365380318

Vet ikke om jeg skjønte deg helt da men... Seksåringen trenger vel ikke noe sete og så kan babyen ha setet sitt der og seksåringen ka ha bilpute i midten?

Eller så må det ene barnet sitte fremme og en voksen bak i midten?

Angela1365380318

Vet ikke om jeg skjønte deg helt da men... Seksåringen trenger vel ikke noe sete og så kan babyen ha setet sitt der og seksåringen ka ha bilpute i midten?

Man må ikke finne på å plassere en unge som sitter på pute på en plass der det bare er 2-punkts-sele!!! Det er livsfarlig!

Annonse

Det er vel 135 cm som er grensa for når man slipper sete. En seksåring er vel ikke så høy.

Det finnes en babybilstol som kan festes i 2-punktsbelte og den heter Akta Graco autobaby med base. Basen festes i 2-punkts-belte og stolen klikkes bare i basen. Lettvindt og greit.

Vi hadde denne og var veldig fornøyd. Den kan monteres i 3-punktsbelte uten basen også.

Det er vel 135 cm som er grensa for når man slipper sete. En seksåring er vel ikke så høy.

Tror det er tilstrekkelig med pute, uten at jeg skal si det for sikkert.

Uansett kan man ikke feste noen, verken barn eller voksen, med eller uten pute, i 2-punkts-sele om man vil sikre de forsvarlig.

2-punkts-seler burde vært forbudt!

Annonse

Akta graco duologic!!!

Utrolig bra sete, som kan festes i 2-punkt og vokser med barnet til det er 4 år. Babybasen kan tas ut og ser ut som maxi cosien omtrent. Er veldig fornøyd med vårt sete, bortsett fra at det koster endel (ca 4000)

Det finnes en babybilstol som kan festes i 2-punktsbelte og den heter Akta Graco autobaby med base. Basen festes i 2-punkts-belte og stolen klikkes bare i basen. Lettvindt og greit.

Vi hadde denne og var veldig fornøyd. Den kan monteres i 3-punktsbelte uten basen også.

Den brukte vi også til nr tre. Den bilen vi hadde da, hadde bare topunktssele i midten bak. Fungerte veldig fint.

Den nye bilen har heldigvis 3 trepunktsseler - og det er jo mye bedre!

En siste mulighet er jo å kople ut air-bagen foran, slik at ett av barna kan sitte der. Det gjorde vi også.

Tror det er tilstrekkelig med pute, uten at jeg skal si det for sikkert.

Uansett kan man ikke feste noen, verken barn eller voksen, med eller uten pute, i 2-punkts-sele om man vil sikre de forsvarlig.

2-punkts-seler burde vært forbudt!

_Bil_ burde vært forbudt, det er det som er farlig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...