Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Nå var det min 6-åring som kom med det utsagnet.

Hun har til dags dato ikke sett en hel nyhetssending, ikke den gang hun kom med utsagnet heller. Da kom hun vandrende inn i stua, fikk øye på Valla og sa det hun sa.

Tenkte ikke på at jeg burde skrevet HELE historien hvordan vi gjør det hjemme hos oss før jeg skrev et uskyldig "fra barnemunn"-innlegg.

Ellers gjør vi som flere andre her, sitter med fjernkontrollen på fanget og skrur på tekst-tv'n eller på av-knappen om et innslag de ikke skal se dukker opp. Hvis tv'n i det hele tatt står på når det er nyheter.

Jeg tolket det heller ikke som at 6-åringen satt pal foran nyhetene.

Og det var definitivt ikke det verste hun fikk med seg!

*lol*

Fortsetter under...

Nå var det min 6-åring som kom med det utsagnet.

Hun har til dags dato ikke sett en hel nyhetssending, ikke den gang hun kom med utsagnet heller. Da kom hun vandrende inn i stua, fikk øye på Valla og sa det hun sa.

Tenkte ikke på at jeg burde skrevet HELE historien hvordan vi gjør det hjemme hos oss før jeg skrev et uskyldig "fra barnemunn"-innlegg.

Ellers gjør vi som flere andre her, sitter med fjernkontrollen på fanget og skrur på tekst-tv'n eller på av-knappen om et innslag de ikke skal se dukker opp. Hvis tv'n i det hele tatt står på når det er nyheter.

Innlegget var ikke ment som kritikk av deg, men satte igang en tankeprosess hos meg som jeg ønsket å lufte. Jeg trodde jeg var litt alene om å tenke som meg når nesten ingen reagerte og siden jeg ikke er helt ukritisk til mine egne vurderinger fant jeg at det var en fin anledning til å se på saken fra flere sider. Føler jeg lærer av å høre på andres meninger og erfaringer.

Så unskyld hvis du følte deg uglesett av meg. Det var ikke slik ment!

He he... ja kanskje er høres jeg litt overbeskyttende ut, men synes ikke selv jeg er det.

Det kommer jo an på hvor gamle barn man snakker om, hvor "sarte" de er og hvilke nyheter det gjelder (lokal nyheter er helt harmløse synes jeg). Min eldste er 6, og er av den litt engstelige typen som blir redd for mye og som tenker og grubler på mye. Om kvelden etter legging hender det stadig at vi blir ropt inn fordi det er noe hun tenker på og er redd for (inbruddstyver, spøkelser, brann, tenk om lillesøster dør..., komme bort fra mamma og pappa.. osv) Kanskje andre 6 åringer er mer tøffe og tåler å se "den harde vikelighet" på nyhetene, men min 6 åring tror jeg har best av å bli litt eldre før hun får se det. Jeg har jo ikke erfaring med andre enn min 6 åring så derfor min uttalelse om at jeg ikke mener nyheter er noe barn bør eller trenger å få med seg...

Høres ut som min datter, ja :o) Hun har tydeligvis nok med å fordøye den delen av verden hun får servert utenom nyhetene foreløpig. Unger er forskjellige, helt klart og ofte er det nettopp det som gjør at foreldre gjør ulike valg.

Jeg syns du høres en smule hysterisk ut. Om mine unger ser ting de syns er ekle, skumle osv så prøver vi å forklare så godt vi kan. Hvorfor skal de tro at verden er et paradis?

Min datter tørr ikke forlate rommet vi er i dager (før uker) etter f.eks. å ha opplevd en brannalarm (falsk sådan!) og hun har holdt oss våken i uker pga frykt for innbrudd. Og vi er på ingen måte overbeskyttende. Vi snakker om det som står i avisen, ting hun hører, forteller sannheten verden, men holder oss bare unna det i bildeform, slik det vises på skjermen.

Hysterisk? Tja, og desperat avhengig av nattesøvnen og liker å gå på do alene ;o) Unger er forskjellige. Jeg ønsker bare en generel debatt, for jeg visste rett og slett ikke hva som var vanlig der ute. Uansett hva andre gjør, vil jeg gjøre det som jeg tror er best for min datter. Men det skader ikke å følge litt med og ta imot litt innspill fra andre av og til. Det var motivasjonen min. Andre må gjerne la sine barn se nyheter. Det blir dems vurdering av deres barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...