Gå til innhold

Sove ute i vognen nå?? (svar nå, please!)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest jeg ville gjort det

Hei.

Jeg har gjort det med mine barn. Selvfølgelig pakka de godt inn i varme klær og voksiposen av ull...

Så passa jeg på at de lå skjerma fra trekk, og hadde et pledd eller noe over vogna.

De var aldri syke...

kakki1365380609

Hvor gammel er han? Er han helt frisk? En frisk ettåring hadde jeg gjerne lagt godt pakken inn på et trekkfritt sted, men et mindre barn ville jeg kanskje valgt å legge i vognen på et kaldt rom. Men alle mener forskjellig her :o)

Gjest josefine1

Kommer an på hvor gammel han er. Er han bitte bitte liten så hadde jeg ikke gjort det.

Begge mine sov ute under -10 gr., vognen stod på verandaen, jeg la et helseteppe halvt over åpningen til kallosjen, slik at det ikke trakk ned i vognen.

Det hadde godt med klær på seg + ullpose og dyne, så de hadde det godt og varmt.

Annonse

Ikke hvis han er HELT liten.

Men snuppa mi sov ute i 6-7 minus i vinter, da var hun kanskje 3-4 mnd... Det er ikke like kaldt under kalesjen, oppunder voksiposen osv...

Nå er hun 14 mnd, og har sovet ute i bhg disse dagene. Det er ikke 13 minus i vogna.

Men som sagt, en helt nyfødt ville jeg vært litt mer skeptisk for, med tanke på lungene.

Nyttårsjenta'

Takk for svar!

Gutten min (10 mnd) ligger nå ute i vognen med varme ullklær på, i sin voksipose. Jeg har hengt over et helseteppe og han står lunt under tak på terrassen. Regner med at det går veldig fint! ;o)

Gjest josefine1

Takk for svar!

Gutten min (10 mnd) ligger nå ute i vognen med varme ullklær på, i sin voksipose. Jeg har hengt over et helseteppe og han står lunt under tak på terrassen. Regner med at det går veldig fint! ;o)

Det kommer garantert til å gå bra :)

Mine var ca 3-4 mnd på vinteren, og de lå ute i samme temperatur, de er *store* friske jenter idag :)

Har forøvrig ett vennepar, de har to barn (6 + 8 år gamle), de sover ute på verandaen året rundt de (hele natten), sommer som vinter :), dette har de gjort siden de var 3 år gamle. Jeg selv fryser bare ved tanken, men de stortrives med det.

Takk for svar!

Hvis du har ullpleddet over åpningen i vogna, så ta det av momentant!

Jeg skjønner hvorfor du gjør det, men det lille oksygenet som er inne i vogna, blir fryktelig fort oppbrukt, da det ikke får sirkulere fritt.

Ta heller og legg til et teppe/voksiposen eller noe, slik at den friske lufta ikke kommer rett inn i nese/munn på barnet.

Gjest josefine1

Jeg skjønner hvorfor du gjør det, men det lille oksygenet som er inne i vogna, blir fryktelig fort oppbrukt, da det ikke får sirkulere fritt.

Ta heller og legg til et teppe/voksiposen eller noe, slik at den friske lufta ikke kommer rett inn i nese/munn på barnet.

Helseteppe skriver hun, et sånt med masse hull i.

Helsesøster anbefalte meg å legge det *halvt* over kallosjeåpningen når det var på det kaldeste.

Annonse

Det er stor forskjell på helsetepper og andre (tette) tepper.

Det kommer garantert til å gå bra :)

Mine var ca 3-4 mnd på vinteren, og de lå ute i samme temperatur, de er *store* friske jenter idag :)

Har forøvrig ett vennepar, de har to barn (6 + 8 år gamle), de sover ute på verandaen året rundt de (hele natten), sommer som vinter :), dette har de gjort siden de var 3 år gamle. Jeg selv fryser bare ved tanken, men de stortrives med det.

Store barn ute på verandaen på natta midt på vinteren?

Har de seng der? Noe over seg? Nå ble jeg nysgjerrig og ikke så rent lite imponert ;-)

*frossenpinn*

Gjest josefine1

Store barn ute på verandaen på natta midt på vinteren?

Har de seng der? Noe over seg? Nå ble jeg nysgjerrig og ikke så rent lite imponert ;-)

*frossenpinn*

De har madrasser på gulvet, det er tak over hele verandaen. Har godt med ull over og under seg, pluss at de nå på vinteren sover med ullundertøy :)

Jeg fryser også bare ved tanken.

Det skal legges til, barna er aldri syke, forkjølelser o.l. "biter" ikke på de :)

De har madrasser på gulvet, det er tak over hele verandaen. Har godt med ull over og under seg, pluss at de nå på vinteren sover med ullundertøy :)

Jeg fryser også bare ved tanken.

Det skal legges til, barna er aldri syke, forkjølelser o.l. "biter" ikke på de :)

Wow! Skikkelige hardhauser det der :-)

hidi, the scorpion

Jeg skjeønner ikke hvorfor små barn på død og liv må ligge ute i minusgrader.....

Kan noen fortelle meg det?

Har selv tre barn, men ingen har lagt ute i vogna i kuldegrader. Turer i frisk luft gikk vi, men tok vogna inn når vi kom hjem....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...