Gå til innhold

Lillegutt savner smukken-hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Gjest stikk av dårlig samvittighet

Lillegutt på 3 år har lenge gått å ønsket seg en spesiell bil. De siste ukene har han maset intenst om å få denne bilen. Men vi har hele tiden sagt at han skal få den når han greier å slutte med smukken. Så idag tok han skrittet, og gikk å kastet smukken i søpla. Vi pratet med han om det han hadde gjort, og at han ikke måtte gjøre det uten at han var helt sikker. Men gutten var fast bestemt, og han fikk bilen som lovet.

Nå har han lagt seg, men finner ikke roen. Ligger å klynker og prøver å lure oss svake foreldre til å gi han en smukk. Men vi minner han hele tiden på avtalen vi hadde. Han har prøvd å gjøre en byttehandel - å gi tilbake bilen mot smukken:) Stakkars liten. Er det stygt gjort av oss å ikke gi han smukken, eller skal vi prøve å la han finne ut at han ikke trenger smukken for å få sove? Evt hvor langt skal vi gå?

Fortsetter under...

Skjønner at det stikker i hjertet, men her gjelder det å stå imot.

Sannsynligvis går det MYE bedre allerede om et par netter!

Det er enten nå eller om en stund, med mindre dere vil la ham ha smokk til han blir skolegutt... Og jeg tror ikke det er noe lettere om et år!

Vår mellomste kjøpte leker for smokkene sine da hun fylte 3 år.

Den første natta hun skulle sove uten smokk, la jeg meg sammen med henne. (Det gjør/gjorde jeg uhyre sjelden ellers.) Og da gikk det veldig greit.

Andre kvelden sovnet hun helt som vanlig.

Vår mellomste kjøpte leker for smokkene sine da hun fylte 3 år.

Den første natta hun skulle sove uten smokk, la jeg meg sammen med henne. (Det gjør/gjorde jeg uhyre sjelden ellers.) Og da gikk det veldig greit.

Andre kvelden sovnet hun helt som vanlig.

Nå har han sovnet. Og det gikk forbausende bra! Så vi har god tro på at smukken er historie:) Det blir spennende å se hva han sier imorgen...

Annonse

IKKE gi smokk, det tar bare en kveld eller to. Hvis du gir smokk nå, blir det verre neste gang. Og en gang må han slutte med smokken, og når han er 3 år er det absolutt på tide.

Nei, vi klarte å la være å gi han smukken... Nå sover han... Vi skal prøve å være flinke og ikke gi etter:)

Hei!

Poenget med at han kastet smokken må vel være at nå er den borte for alltid.

Hvis dere sitter med noen reservesmokker på lur, så foreslår jeg at dere kaster dem og. Er de borte så er de borte.. Det er en vanskelig tid, men nå har han bestemt seg, og da bør dere støtte ham ved å ikke åpne for mulighetene til å snu....

hidi, the scorpion

Min førstefødte brukte tommelen, nr 2 brukte smukk, nr 3 hadde koseteppe.

Tommelen var verst å bli kvitt, nr 2 tok ikke så lang tid, men koseteppe varte lenge....

De to første hadde regulering, men nr 3 har perfekte tenner.

De bør slutte med smokk når de er 1 år...

Nå har han sovnet. Og det gikk forbausende bra! Så vi har god tro på at smukken er historie:) Det blir spennende å se hva han sier imorgen...

Godt han sovnet. Skjønner jo godt at det er litt trist å gi slipp på en god venn. Men det går jo stort sett greit etter en tid.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...