Gå til innhold

Når kommer "foreldrepengene"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hva mener du ?

Hva mener du med foreldrepengene ?

Barnetrygd ? Svangerskapspermisjonslønn ?

Et barn må bli født før du får noen penger i forbindelse med svarngerskapspermisjonen.

Barnetrygden starter vel første eller andre måned etter at barnet er født.

Hva mener du med foreldrepengene ?

Barnetrygd ? Svangerskapspermisjonslønn ?

Et barn må bli født før du får noen penger i forbindelse med svarngerskapspermisjonen.

Barnetrygden starter vel første eller andre måned etter at barnet er født.

Jeg mener permisjonspenger, det har byttet navn.

Gjest hva mener du ?

Jeg mener permisjonspenger, det har byttet navn.

Akkurat :)

Hos meg var det enkelt, jeg fikk min lønn fra min arbeidsgiver hele permisjonstiden, og de fikk pengene sine igjen via trygdekontoret.

Permisjonen starter tre uker før UL dato, du har jo levert inn kopi av UL o.l. til trygdekontoret / evt. arbeidsgiver, og da skal du selvfølgelig få din "lønn" når trygdekontoret/arbeidsgiver har sine utbetalingsdatoer.

Annonse

Tenker på permisjonspenger, det har byttet navn til foreldrepenger.

Jeg fikk "vanlig" lønn fra arbeidsgiver jeg... Så merket ikke noe forskjell på lønna. Hadde 100% også. Men hvis du skal få engangsstønad så kan du søke om å få de (32 000 ca, hvis du ikke har opptjent permisjonspenger) tre mnd. tror jeg før termin.

Har du fast jobb så vil vel arbeidsgiver betale ut pengene, også kreve de tilbake fra trygdekontoret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...