Gå til innhold

Fødeerfaringer mottas med stor takk!

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Røyker tanta di? Eller hadde hun noen komplikasjoner i svangerskapet som kan ha gitt midlertidig begrenset med næring via morkaken?

Såvidt jeg husker og forsto av det jeg leste i Gro Nylanders "På Vei"-bok i går, så kan navlestrengen noen ganger bli mindre spent enn normalt, og da komme i større fare for å legge seg rundt barnets hals eller andre steder den ikke bør være. Dette fordi navlestrengen er ganske spent når den er fylt av blod og oksygen, mens den hos røykende mødre og andre som har visse komplikasjoner kan bli litt slappere innimellom.

At barn fødes med navlestrengen rundt halsen er ikke så unormalt.

Datteren min, jeg selv og min mor ble alle tre født med navlestrengen rundt halsen, og ingen av mødrene røykte.

Jeg vet ikke hva min mor og bestemor gjorde, men jeg lå da vannet gikk, og forble liggende til fødselen var over, siden vannet gikk på fødestuen.

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Hm. Da var det vel en annen type blødning kanskje? Men det kom sammen med slimproppen.

Artige detaljer her ;-)

Er ikke tegningsblødning utflod med blodtråder i? Altså ikke slimpropp. Har aldri opplevd noen slimpropp jeg. Bortsett fra med førstemann så gikk "vannslimproppen" fikk jeg beskjed om, ca 2 uker før hun kom.

Tilsier regelen ikke fortsatt at man skal legge seg ned hvis vannet går og hodet ikke er festet?

Da jeg var på journalskriving på sykehuset forleden sa jordmor at hvis vannet gikk og hodet ikke var festet skulle jeg ta det mest mulig med ro og komme til sykehuset med en gang i bil med setet skrudd langt bakover og bruke rullestol fra resepsjonen og opp. Var ikke nødvendig å legge seg flat og ringe ambulanse hvertfall....

Annonse

Er ikke tegningsblødning utflod med blodtråder i? Altså ikke slimpropp. Har aldri opplevd noen slimpropp jeg. Bortsett fra med førstemann så gikk "vannslimproppen" fikk jeg beskjed om, ca 2 uker før hun kom.

Jeg har lest mye rart, men det kan gå dagevis før fødsel kommer i gang etter tegningsblødning uansett. Tror jeg leste uker et sted også. Så jeg er vel av disse heldige ;-)

"...blodtilblandet slim. Dette er slimproppen i livmorhalsen som løsner, vi kaller det tegning."

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_personalpage&task=view&id=13&Itemid=81&contentid=1476&sectionid=125

Jeg har lest mye rart, men det kan gå dagevis før fødsel kommer i gang etter tegningsblødning uansett. Tror jeg leste uker et sted også. Så jeg er vel av disse heldige ;-)

"...blodtilblandet slim. Dette er slimproppen i livmorhalsen som løsner, vi kaller det tegning."

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_personalpage&task=view&id=13&Itemid=81&contentid=1476&sectionid=125

Her tok det fem dager med slik utflod før småen satte inn alle kluter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...