Gå til innhold

Brennende brystvorte


Gjest desperat

Anbefalte innlegg

Gjest desperat

Jeg hadde brystbetennelse i forrige uke som ble behandlet med pencilin (Diclocil). Brystbetennelsen er nå borte, men har blitt erstattet med noe langt verre. Når lillemann har spist ferdig på brystet som var betent opplever jeg at det etter spisingen kommer sigende en intens smerte. Smerten kan sammenlignes med at noen holder en sigarettglo på vorten i tillegg til sterk stikking og litt kløing i brystet forøvrig. Dette er så smertefullt at jeg ikke klarer å gi mat fra dette brystet. Jeg har vært hos legen som ikke kunne forklare tilstanden. Det var ikke sopp, mente han (barnet er helt fin i munnen), men jeg ble allikevel bedt om å benytte Klotrimazol for sikkerhets skyld. Barnet er 3 1/2 måned og fullammes. Kan jeg ha sopp selv om barnet ikke har det? Hva kan smertene skyldes og hva kan jeg gjøre? Jeg vil så gjerne fortsette med ammingen. Takk for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære desperat. Det er store sjanser for at dette er sopp. Smertene beskrives ofte som at noen drar en glødende ståltråd gjennom brystet.Når du først har hatt en infeksjon og deretter fått pencilin som er bra for noe , men samtidig fjerner de naturlige beskyttelses bakteriene vi har på huden, da kommer ofte en soppinfeksjon. Det betyr ikke at barnet har synlig sopp i munnen fordi infeksjonen kommer opprinnelig fra deg selv, ikke fra ham. Du bør absolutt prøve behandling med Mykostatin salve som er den beste behandlingen. Det er ofte vannskelig å få oppvekst på sopp så det må behandles etter symptomer. Se hva som tidligere er skrevet her om sopp.Kom gjerne tilbake til dette forumet og fortell hvordan det går om det viser seg at du får behandling mot sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...