Gå til innhold

Å følge med unger som er ute?

Anbefalte innlegg

Vel, ungene vokser til, og må etter hvert få bevege seg uten at vi passer på dem. Men overgangen er vanskelig. Husker du Baneheia, de to søte tillitsfulle jentene?

Både småjenter og smågutter er blitt objekter som kan misbrukes.

Jeg må innrømme at jeg er blitt mer hønemor med årene. Nå har jeg i mange år lest om lommemannen og alskens farer.

Jeg tror at alle omsorgsfulle foreldre kan risikere å miste barnet sitt.

De uheldige som gjør det får det fryktelig og vil si til seg selv "hvis jeg bare..". Derfor tror jeg alle foreldre må gjøre sine egne valg, slik at de kan leve med de valg de tar.

Jo, jeg hadde nok raskt lett etter barna. Jeg har andre verdisaker enn barna, men lar ikke de stå lenge uten

tilsyn heller!

I dag har vi den utrolig løsningen som heter mobiltelefon og den er jeg takknemlig for. Jeg husker da de store var små og jeg ikke ante hvor de var og ikke kunne begynne å lete i alle bakgårder på Grünerløkka. Nå kan jeg bare ringe å spørre hvor minstemann er hvis han ikke er ute i "vår" bakgård.

Fortsetter under...

En katastrofe behøver ikke ta mer enn 30 sekunder. Og man kan ikke vokte barna så iherdig at man alltid har kontroll. Det er ikke sunt for barna.

Så jeg tror ikke jeg ville løpt rundt og lett etter de umiddelbart.

Men jeg ville vurdert mobiltelefon.

mvh

En katastrofe behøver ikke ta mer enn 30 sekunder. Og man kan ikke vokte barna så iherdig at man alltid har kontroll. Det er ikke sunt for barna.

Så jeg tror ikke jeg ville løpt rundt og lett etter de umiddelbart.

Men jeg ville vurdert mobiltelefon.

mvh

Nå viste det seg at de ikke var lenger unna enn at jeg kunne sett dem hadde det ikke vært for all snøen. :o)

Eldstemann er bare 8 1/2 år og jeg synes ikke det er nødvendig med mobil foreløbig, men i løpet av et par år tenker jeg han har det han også.

"De er to oppegående unger som vet at de ikke skal bli med noen, samme hva de lokker med at de har i bilen."

Må huske på at de kan bli tatt med makt og da.

Sannsynligheten for at de skal bli bortført, er forsvinnende liten.

Til sammenlikning er det omtrent sikkert at de kommer til å bli utsatt for en alvorlig ulykke.

Man kan ikke holde øye med så store barn hele tiden, da går de glipp av mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...