Gå til innhold

plutselig syk...


janeymor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om jeg kan ha fått brystbetennelse. Har gått endel turer i sur vind og var nok ikke flink nok til å dekke meg til. Har fått en øm kul i det høyre brystet og jeg har 40 i feber. Jeg har tatta en paracet , er det greit å amme da?? Bør jeg oppsøke lege? Kroppen verker og jeg er slapp .

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt på meg ammeinnlegg og har vært i varm dusj og massert kulen. Tar det lang tid før den oppløses?

Etter at jeg tok en paracet har feberen gått ned til 38,9 og jeg føler meg bedre. Bør jeg holde meg inne i dag eller kan jeg trille en tur??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ponni

Jeg har tatt på meg ammeinnlegg og har vært i varm dusj og massert kulen. Tar det lang tid før den oppløses?

Etter at jeg tok en paracet har feberen gått ned til 38,9 og jeg føler meg bedre. Bør jeg holde meg inne i dag eller kan jeg trille en tur??

Hei

Har ikke fagkunnskapen, men bare egen erfaring å dele med deg. Jeg hadde samme symptomer som deg, ringte legen min som skrev ut resept på penicillin. Forsto på legen at det er viktig å få behandling raskt. Jeg ammet som vanlig hele tiden. Medisinen virket med en gang omtrent. Ang. trille tur, så vet jeg ikke. Personlig så følte jeg meg så dårlig at å gå tur var ikke i mine tanker.

God bedring og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære janeymor. Det kan være tette melkeganger og behøver ikke være bakteriell brystbetennelse. Amme/pumpe ofte på dag og kveld, dvs. hver annen time og ikke la det gå mer enn 3 timer om natten. Om du blir dårligere eller kulen ikke blir mindre i løpet av morgendagen, så ta kontakt med lege. Det kan ta noen dager før kulen blir helt borte. Ja, du kan ta paracet. Om du skal behandles av lege med medikamenter så sørg for at det blir tatt melkeprøve for å vite hva slags bakterie det er, slik at legen helt sikkert vet at du får rett medisin. Prøv å ta det med ro og ikke gå ut før du har sluttet med paracet. Den får deg jo til å føle deg bedre enn du egentlig er. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kulen fremdeles er der så prøv å massere brystet mens du ammer. Men først kan du vri opp en klut i veldig varmt vann og legge om brystet og så ammer du og masserer. Du må da gni med den ene hånden fra der kulen begynner og mot brystvorten. Dette har hjulpet meg når jeg har fått tette melkeganger.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...