GIN Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Vi holder på å planlegge årets ferie, og det ser ut til at vi lander på Mexcio i juli. Noen som har vært der og kan enten gi noen gode tips eller advarsler? :-) Familie med to små på 3 og 6 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263832-mer-ferieplanlegging-mexico/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velouria Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Det kommer litt an på hvor du skal, men Mexico er grisevarmt i July. Jeg ville om mulig tatt ferien til Mexico på en annen tid av året. I july begynner orkan sesongen også, men sjansene er jo små for at dere treffer på noe sånt, så det er egentlig ikke noe å ta stilling til. Mexico er et fantastisk land, men hver forsiktige om dere leier bil og reiser rundt på egenhånd, det er tjukt av landeveis røvere. Jeg elsker Mexico og kan ikke få fullrost landet nok, det har så mye å tilby landskapet er fantastisk og utrolig variert fra sør til nord og øst til vest. Kos dere masse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263832-mer-ferieplanlegging-mexico/#findComment-2117695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Mexico er et fantastisk land!! Men som Velouria sier, er det veeldig varmt enkelte steder på den tida. Mexico City ligger høyt, så der blir det ikke så kokvarmt, men alle steder ved lavlandet er klamme og varme. Kom dere i det miste til kysten, og ved Stillehavskysten er det som regel noe luftigere enn ved Gulf-kysten. De områdene jeg kjenner best er Veracruz-området og Mexico City. Mexico City er egentlig ikke noe blivende sted for små barn... men et par dager for å oppleve en av verdens største byer er vel ikke så dumt heller. Med mindre dere fly direkte til Yucatán da - da blir vel MC for langt unna. Sukk... Mexico! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263832-mer-ferieplanlegging-mexico/#findComment-2117727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GIN Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Mexico er et fantastisk land!! Men som Velouria sier, er det veeldig varmt enkelte steder på den tida. Mexico City ligger høyt, så der blir det ikke så kokvarmt, men alle steder ved lavlandet er klamme og varme. Kom dere i det miste til kysten, og ved Stillehavskysten er det som regel noe luftigere enn ved Gulf-kysten. De områdene jeg kjenner best er Veracruz-området og Mexico City. Mexico City er egentlig ikke noe blivende sted for små barn... men et par dager for å oppleve en av verdens største byer er vel ikke så dumt heller. Med mindre dere fly direkte til Yucatán da - da blir vel MC for langt unna. Sukk... Mexico! Takk for kjappe svar! Vi hadde tenkt å fly rett til Cancun ja, så Mexico City får evt vente til ungene blir større! Ang varmen så har vi reist til både Tyrkia og Thailand i varmeste sesong - og det har gått bra det - vi vil heller ha det litt i overkant varmt enn litt "kjølig". Så lenge det er sjø/basseng å bade i og air-condition på rommene... Ser at de aller fleste hotellene rundt Cancun/Playa del Carmen er All Inclusive - er det å anbefale foran "vanlige" hoteller i Mexico? Er vant med å reise på egenhånd, liker litt standard på hotellene vi bor, men ikke noe kjempeeksklusivt. Det har da aldri fristet med noe all inclusive, men er det en fordel i Mexico av en eller annen grunn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263832-mer-ferieplanlegging-mexico/#findComment-2117786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Takk for kjappe svar! Vi hadde tenkt å fly rett til Cancun ja, så Mexico City får evt vente til ungene blir større! Ang varmen så har vi reist til både Tyrkia og Thailand i varmeste sesong - og det har gått bra det - vi vil heller ha det litt i overkant varmt enn litt "kjølig". Så lenge det er sjø/basseng å bade i og air-condition på rommene... Ser at de aller fleste hotellene rundt Cancun/Playa del Carmen er All Inclusive - er det å anbefale foran "vanlige" hoteller i Mexico? Er vant med å reise på egenhånd, liker litt standard på hotellene vi bor, men ikke noe kjempeeksklusivt. Det har da aldri fristet med noe all inclusive, men er det en fordel i Mexico av en eller annen grunn? OK, da er jeg sikkert ikke rette personen å spørre ;-) jeg hater all-inclusive, uansett hvor i verden det måtte være! Mexico er ikke noe "farligere" land å befinne seg i enn f.eks.USA, sør-Mexico (Chiapas) har vært plaget av zapatister, også i nyere tid, men jeg regner med dere ikke har tenkt til å rote dere inn i utkantstrøk på egen hånd, ei heller vandre langs ensomme landeveier... Eneste jeg helt klart anbefaler dere er å ta 1.klasse busser, og da helst direkte linjer, for busser som stopper mye underveis er i større grad utsatt for landeveisrøvere. Mexico har verdens vennligste folk og verdens beste mat!! Det er hovedgrunnen til at all-inclusive er så fryktelig bortkastet (i mine øyne da ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263832-mer-ferieplanlegging-mexico/#findComment-2118021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neontetra Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg har vært på ferie i flere steder i Mexico, bla Mexico City (en av verdens mest forurensede byer..), Vera Cruz, Cancun, Isla Mujeres, Tulum, Playa del Carmen. Jeg skal til Mexico igjen en gang, og da skal jeg tilbake til Isla Mujeres. Isla Mujeres ligger en kort båttur vekk fra Cancun (les forferdelige turistifiserte mini-Amerika). Isla Mujeres er en rolig "hippi"øy, med fine turistattraksjoner, flott for barn og god service over alt. Det er en romantisk øy, men også flott for barnefamilier. Legger dere inn en overnatting i Playa del Carmen har du også relativt kort distanse til andre attraksjoner som Chitchen Itza, Tulum, Coba. Ps: Lander dere i Mexico City kost på dere en tur til Teotihuacán - fantastisk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263832-mer-ferieplanlegging-mexico/#findComment-2118828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sugareee Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Vet ikke helt hvor "farlig" det er, men det anbefales ikke å ta med barn under fem år til land utenfor Europa og Nord Amerika. Fikk den beskjeden på et vaksinasjonskontor for noen dager siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263832-mer-ferieplanlegging-mexico/#findComment-2119268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Takk for kjappe svar! Vi hadde tenkt å fly rett til Cancun ja, så Mexico City får evt vente til ungene blir større! Ang varmen så har vi reist til både Tyrkia og Thailand i varmeste sesong - og det har gått bra det - vi vil heller ha det litt i overkant varmt enn litt "kjølig". Så lenge det er sjø/basseng å bade i og air-condition på rommene... Ser at de aller fleste hotellene rundt Cancun/Playa del Carmen er All Inclusive - er det å anbefale foran "vanlige" hoteller i Mexico? Er vant med å reise på egenhånd, liker litt standard på hotellene vi bor, men ikke noe kjempeeksklusivt. Det har da aldri fristet med noe all inclusive, men er det en fordel i Mexico av en eller annen grunn? Vi fikk et par uplanlagte dager i Cancun i forbindelse med en rundreise i Mexico for mange år siden (før vi fikk barn). Det føltes litt surrealistisk å være i Cancun, fordi det virket som om vi heller var i USA. Det er veldig ordnede forhold der, sammenlignet med mange andre steder, så sånn sett vil jeg tro det er mye bedre sted å dra til når man har små barn enn mange andre steder i Mexico. Noe som er veldig fantastisk med Cancun er stranda. det er ikke vanlig sand der, men skjellsand, og det gjør den ekstremt hvit og så blir den ikke å varm å gå på = ypperlig for små barn. Cancun ligger jo greit til for å dra på utflukter til Tulum og Chichen Itza. Noe vi ikek fikk med oss, og som jeg angrer litt på, er at vi ikke fikk med oss noen grotter som jeg mener å huske skulle ligge i nærheten av Valladolid. Men mulig det ikke er et godt tips når man reiser med små barn :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263832-mer-ferieplanlegging-mexico/#findComment-2119621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.