Gå til innhold

Spy og drit

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa
Skrevet

Den ene guttungen (4 år) i huset har fått omgangssyke. Det starta med feber og slapp form i går ettermiddag/kveld. Utover senkvelden og natta gikk det rett i dass :( Han spyr og driter, stakkars, og har fortsatt feber. Nå har han ikke mer å spy opp, men er fortsatt kvalm. Og han fyker på avtredet i en himla til fart ennå - ikke ofte, men veldig løst.

Cola, blåbærsaft og potetskruer er det eneste han får i seg litt av. Også må han på ramma igjen. Huttetu, får håpe det går over snart. De to andre barna, og jeg er i bra form. Smitter dette _alltid_? *håper på å unnslippe*

Jeg sov kun fra kl 05-07 på mårraskvisten i dag *gjesp*

Ønsker meg en god natts søvn! *syt*

Gjest sjøstjerna
Skrevet

meget smittsomt.

Men dere kan slippe unna.

Trenger bare meget god hygiene og en posjon flaks. Det går an. De siste årene har omgangsykene hos oss kun rammet en i familien.

Gjest Flystripa
Skrevet

meget smittsomt.

Men dere kan slippe unna.

Trenger bare meget god hygiene og en posjon flaks. Det går an. De siste årene har omgangsykene hos oss kun rammet en i familien.

Godt å høre :) *håper videre*

Gjest NurseNovel
Skrevet

Huffda:(

Kanskje du vet det, men når man både kaster opp og har diarè samtidig, er det viktig og opprettholde væske/elektrolyttbalansen (salt/sukker).

Et tips i den anledning er at du kan blande farris (inneholder salt) med f.eks Cola (sukker), og forsøke å få dette i ham.

Ønsker dere god bedring:)

Gjest Flystripa
Skrevet

Huffda:(

Kanskje du vet det, men når man både kaster opp og har diarè samtidig, er det viktig og opprettholde væske/elektrolyttbalansen (salt/sukker).

Et tips i den anledning er at du kan blande farris (inneholder salt) med f.eks Cola (sukker), og forsøke å få dette i ham.

Ønsker dere god bedring:)

Takk! :)

Gjest NurseNovel
Skrevet

Sorry, litt kjapp når jeg leser noen ganger:(

Ser jo du skriver hva han får... Beklager Flystripa...

*gremmes*

Skrevet

Gi ham litt Idoform, og forebygg det dere kan mht resten av familien med samme kur! Kan ihvertfall redusere utbruddene, og det er det jo verdt :-)

Gjest Flystripa
Skrevet

Sorry, litt kjapp når jeg leser noen ganger:(

Ser jo du skriver hva han får... Beklager Flystripa...

*gremmes*

Du kom jo med tips, og det mottas med takk, det :)

Gjest Flystripa
Skrevet

Gi ham litt Idoform, og forebygg det dere kan mht resten av familien med samme kur! Kan ihvertfall redusere utbruddene, og det er det jo verdt :-)

Idoform? Nei, jeg tror nok at dette må gå sin gang.

Skrevet

God bedring!

Den der syka er den verste og ekleste og .... som fins.

Det eneste jeg kan råde deg til for å prøve å unngå smitte selv er god handhygiene. Ikke pust inn lufta direkte når det er oppkasrunde (jeg drar skjorta over nesen), gi den syke egne handklær, ikke bruk samme bestikk og kopper, tørk av handtak og toalettet/vasken en runde ofte.

Skikkelig ekkelt, men som oftest ikke så veldig langvarig...

Skrevet

Dekke over munn/nese og ekstremt bra håndhygiene (gjerne håndsprit fra apoteket). Tørke over fjernkontroller, dørhåndtak, telefoner og do med klorvann eller sprit.

Etter vi startet med det har det aldri blitt mer enn én i familien som har fått det.

Skrevet

Idoform gjør bare at man blir enda mer kvalm. Bassiluskene må jo ut et eller annet sted og klarer de ikke å komme seg ut av rompa, så kommer de ut av munnen ;-)

Skrevet

Å gud bedre, som jeg føler med deg... Og stakkars gutten din, det der er noe av det verste man kan ha!

God bedring til han og håper virkelig dere andre slipper unna..

Skrevet

Dekke over munn/nese og ekstremt bra håndhygiene (gjerne håndsprit fra apoteket). Tørke over fjernkontroller, dørhåndtak, telefoner og do med klorvann eller sprit.

Etter vi startet med det har det aldri blitt mer enn én i familien som har fått det.

Jepp, det er lurt!

Gjest koselig lørdagskveld
Skrevet

Storesøster er på besøk hos bestemor i helgen

Papsen i huset er ute på en gedigen guttekveld på fjellet

Lillesøster har feber, hodeverk, sår hals og kvalm ... og jeg (mamsen) ligger i sofaen med laptoppen .... er kvalm og uvel, flydd på do i hele ettermiddag :(

Gjest Flystripa
Skrevet

Å gud bedre, som jeg føler med deg... Og stakkars gutten din, det der er noe av det verste man kan ha!

God bedring til han og håper virkelig dere andre slipper unna..

Takk :)

Gjest Flystripa
Skrevet

*nikker og vasker*

Gjest Flystripa
Skrevet

God bedring!

Den der syka er den verste og ekleste og .... som fins.

Det eneste jeg kan råde deg til for å prøve å unngå smitte selv er god handhygiene. Ikke pust inn lufta direkte når det er oppkasrunde (jeg drar skjorta over nesen), gi den syke egne handklær, ikke bruk samme bestikk og kopper, tørk av handtak og toalettet/vasken en runde ofte.

Skikkelig ekkelt, men som oftest ikke så veldig langvarig...

Takk :)

Gjest Flystripa
Skrevet

Storesøster er på besøk hos bestemor i helgen

Papsen i huset er ute på en gedigen guttekveld på fjellet

Lillesøster har feber, hodeverk, sår hals og kvalm ... og jeg (mamsen) ligger i sofaen med laptoppen .... er kvalm og uvel, flydd på do i hele ettermiddag :(

God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...