Gå til innhold

om å dra til kina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil tro det kommer an på hvor i Kina du skal? Jeg var i Shanghai for to år siden, og da trengte vi ingenting. Burde ikke være noe problem å være gravid, maten (i allefall i Shanghai var helt grei).Men jeg er sjeleglad vi ikke hadde med oss barn. Shanghai var i allefall ikke noe sted for småttinger. Så mye folk og så mye kaos. Jeg så ingen som hadde barnevogn - folk bar ungene sine overalt, det var soom å gå i et evig 17. mai tog, folk overalt alle steder...(og det var ikke i turistsesongen en gang.)

Gjest noen spørsmål bare

Vil tro det kommer an på hvor i Kina du skal? Jeg var i Shanghai for to år siden, og da trengte vi ingenting. Burde ikke være noe problem å være gravid, maten (i allefall i Shanghai var helt grei).Men jeg er sjeleglad vi ikke hadde med oss barn. Shanghai var i allefall ikke noe sted for småttinger. Så mye folk og så mye kaos. Jeg så ingen som hadde barnevogn - folk bar ungene sine overalt, det var soom å gå i et evig 17. mai tog, folk overalt alle steder...(og det var ikke i turistsesongen en gang.)

Var det verdt turen å dra til Shanghai? Skal evnt dit i tillegg til Beijing.

Var det verdt turen å dra til Shanghai? Skal evnt dit i tillegg til Beijing.

Nå har ikke jeg vært i Beijing, men jeg syntes Shanghai var absolutt spennende. Enormt stort, veldig fremtidsrettet, og enorme kontraster mellom gammelt og nytt. Store gamle tempel områder (Jade Buddah temple), TV tårnet (350m), Chinatown (jepp, de har Chinatown i kinesiske byer også), Shanghai museum - som jeg syntes var artig fordi det som vises der er så utrolig annerledes en hva vi er vant til fra våre museer - Paradegate med sinnsyke lysreklamer. En del nybygg så fancy at du nesten tror du har kommet til en annen planet. Sørg ellers for at du får besøkt en silkefabrikk, og en skikkelig kinesisk park (som regel inngjerdet - koster penger)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...