Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• erin

11

• Mandolaika

6

• Dirflos79

6

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Tror ikke skolen har erstattnings ansvar, hvis de hadde det hadde det blitt fryktelig dyrt.

Kan du ikke spleise med far da? Eller få han til å betale denne ene gangen?

Håper det ordner seg :-)

Hilsen

Hei, og takk for svar.

Ja, du tror virkelig far vil være med å betale?

Hehe, den var god!

:o)

Du og/eller faren selvfølgelig, men i dette tilfellet ser det ut til at faren overhode ikke er interessert så da blir det du.

Jeg holder meg forøvrig til Europris sine dresser fra Boys&Girls, de koster 299,99 og ungene er gode, varme, tørre og fornøyde. Og jeg får ikke krampe og dårlig økonomi i månedsvis om dressen skulle ryke...

Annonse

"Ja, du tror virkelig far vil være med å betale?

Hehe, den var god!"

Som om skolen vil spleise på dressen _ HAHA! Den var best:o)

Hehe, joda. Men førr å si det sånn...

Tror det er lettere å få skolen til å betale, enn far!

Men jeg mener jeg har hørt/lest at skolen har en slags forsikring eller lignende for ødelagte klær? Mulig jeg tar feil altså, og gutten skal få ny dress, uansett hvem som må betale...

Hehe, joda. Men førr å si det sånn...

Tror det er lettere å få skolen til å betale, enn far!

Men jeg mener jeg har hørt/lest at skolen har en slags forsikring eller lignende for ødelagte klær? Mulig jeg tar feil altså, og gutten skal få ny dress, uansett hvem som må betale...

Er den så ødelagt at en ikke kan brukes i et par måneder til, til det går an å bruke regntøy?

Annonse

Det er en ting jeg ikke skjønner. Hvis ungen har en far, og det har h*n jo, så er da for svarte meg faren nødt til å bidra økonomisk! Faren har da et forsørgeransvar og en forsørgerplikt.

Hvis faren ikke vil gi deg penger, så er jo det en voksengreie, men vil ikke faren at ungen skal ha dress da? Jeg skjønner ikke at far kan straffe ungen sin sånn, jeg.

Er den så ødelagt at en ikke kan brukes i et par måneder til, til det går an å bruke regntøy?

Nja, nei kanskje ikke. Den er spjeret nede på foten i forskjellige retninger... Kanskje det går ann å lime på sånne lapper, å satse på at de holder til vintersesongen er over.

Skal iallefall bli to-delt til neste år, så trenger jeg bare kjøpe ny bukse hvis det skjer igjen.

Er det ikke mulig å reparere denne da?

Om det er skikkelig revne, kan du lappe med en slags tape vi fiskere bruker på vadere og vadetøy.

Den er helt glimrende, kan trekkes og slites i uten at det ryker.

Prøv da vel :0)

"Vi fiskere"?? Jasså, e du feskar?

Hehe.

Joda, skal prøve å få lappet den på et eller annet vis. Så får vi se om det holder ut vintersesongen.

Nja, nei kanskje ikke. Den er spjeret nede på foten i forskjellige retninger... Kanskje det går ann å lime på sånne lapper, å satse på at de holder til vintersesongen er over.

Skal iallefall bli to-delt til neste år, så trenger jeg bare kjøpe ny bukse hvis det skjer igjen.

Ja, det er et godt poeng. Jeg har alltid kjøpt rimelige dresser til begge mine, f.eks. på Coop OBS! De har aldri gått i stykker og jeg har to aktive gutter! Dressene koster under 300 kr. pr. stk. og har avtagbart bevernylonsfôr.

Det er en ting jeg ikke skjønner. Hvis ungen har en far, og det har h*n jo, så er da for svarte meg faren nødt til å bidra økonomisk! Faren har da et forsørgeransvar og en forsørgerplikt.

Hvis faren ikke vil gi deg penger, så er jo det en voksengreie, men vil ikke faren at ungen skal ha dress da? Jeg skjønner ikke at far kan straffe ungen sin sånn, jeg.

Dersom ein er åleinemor, skal bidraget frå far dekke sånt...

Nei, det er mye jeg heller ikke skjønner, når det gjelder den karen..

Han mener at det han betaler i bidrag(3600,- for begge), skal gå til alle utgifter til barna. Han har aldri kjøpt noe til dem utenom bursdag og jul. Ville ikke kjøpe eller spleise på ski til minsta, eller turnkontigent...

Og han er enslig med en inntekt på ca 450 000,- i året..

Jeg må bare innse at tingene er sånn de er, å betale selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...