Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Søknadsfristen for høsten er jo 1.mars har jeg fått med meg, men har det noe å si om jeg skulle ønske plass fra september eller oktober av og ikke 1.august?

Kommer jeg lengre ned på ventelista enn de som ønsker plass fra 1.august av?

Og kommer vi langt nede på lista fordi småen kun er 9 mnd 1.august?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264173-s%C3%B8ke-barnehageplass-fra-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Persille

Ja, dere kommer lenger ned på listen pga alder - ofte. Det er ikke sånn overalt, men ofte er det sånn.

Et barn født i januar er enklere arbeidsmessig enn et barn født i desember (det er jo eldre og klarer mer), men økonomisk stiller de likt - ergo er det mer lønnsomt/praktisk med eldre barn.

Private bhg har antagelig ikke råd til å ha plasser åpne for å vente, så de vil ta inn fra august - mens kommunale tar inn hele høsten.

Ja, dere kommer lenger ned på listen pga alder - ofte. Det er ikke sånn overalt, men ofte er det sånn.

Et barn født i januar er enklere arbeidsmessig enn et barn født i desember (det er jo eldre og klarer mer), men økonomisk stiller de likt - ergo er det mer lønnsomt/praktisk med eldre barn.

Private bhg har antagelig ikke råd til å ha plasser åpne for å vente, så de vil ta inn fra august - mens kommunale tar inn hele høsten.

Fra når i august da?

Annonse

Søknadsfristen her i kommunen var ihvertfall 1.februar i fjor. Snuppa er født i begynnelsen av november, og vi søkte plass fra barnehageårets start for å slippe dilemmaet om september eller oktober og om de da heller vil ha inn unger fra august (det vil jo de fleste).

I august betaler man ihvertfall her imidlertid bare fra den dagen man begynner! Vi valgte å begynne sist av "de nye", og jeg tror vi var der rundt 22.august. Da var snuppa 9 1/2 mnd. Vi valgte å bruke barnehagen som vi selv ville, og bruke lang tid på innkjøring, og heller betale for de månedene også.

Hvis jeg kunne velge mellom noen som begynner i august, og noen som begynner i oktober, så lønner det seg selvfølgelig økonomisk (for bhg) å velge august...

Søknadsfristen her i kommunen var ihvertfall 1.februar i fjor. Snuppa er født i begynnelsen av november, og vi søkte plass fra barnehageårets start for å slippe dilemmaet om september eller oktober og om de da heller vil ha inn unger fra august (det vil jo de fleste).

I august betaler man ihvertfall her imidlertid bare fra den dagen man begynner! Vi valgte å begynne sist av "de nye", og jeg tror vi var der rundt 22.august. Da var snuppa 9 1/2 mnd. Vi valgte å bruke barnehagen som vi selv ville, og bruke lang tid på innkjøring, og heller betale for de månedene også.

Hvis jeg kunne velge mellom noen som begynner i august, og noen som begynner i oktober, så lønner det seg selvfølgelig økonomisk (for bhg) å velge august...

Jepps, akkurat slik tenker jeg også. Om vi skulle få plass betaler vi nok for august uten å bruke plassen så mye, og tar oss god og lang tid i september og oktober for innkjøring.

Så flott vi har en barnehageekspert her c",) Tusen takk for svar.

Det er ikke krise om vi ikke får plass, men veldig dumt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...