Gå til innhold

Til dere med Syden-erfaring!

Anbefalte innlegg

Gjest prettybetty

Hei!

Familie på 5 tenker seg til Syden til sommeren, barn fra 1-6 år. Nå har vi kommet over en fin plass på Kreta, et familiehotell med masse basseng og aktiviteter. Den ligger ved strand, men ikke sandstrand. Lurer nå på om dette er viktig? Med sandstrand altså? Elelr trives barna best i og ved basseng?

Noen som har Sydendestinasjoner å anbefale?

Og det vi ønsker oss er sol og strand og avslapping og familietid:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264231-til-dere-med-syden-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor på Kreta er det? Da vi var der, leste vi på nettet at stranden ved hotellet bare hadde rullestener. Men strendene der var slik at det var rullestener noen hundre meter, så sand, så stener, så litt av hvert. Så vi behøvde bare å bevege oss femti meter for å kunne ligge på sand.

Ellers vil jeg si at Kreta er en kjempefin øy. I allefall Platanias der vi var. Chania er også en nydelig by, men tror ikke jeg ville hatt hotell der. Passer vel best som en dags-/kveldstur om man har med barn.

Gjest bik bok

Små barn trives best i og ved basseng kanten. Voksne liker seg best på stranda. Sanden er veldig varm i syden, så både barn og voksne har problemer med å stå rolig. Jeg anbefaler ett sted med basseng, også kan dere jo dra på stranda innimellom. Det er prisen som avgjør hvor det er best og dra, hvilke hoteller, leiligheter osv. Vi reiste med Ving til Rhodos ifjor sommer, og vi hadde en leilighet som het Triton. Det var supert både for liten og stor.

Gjest hallow :o/

Vi var i Platanias i mai i fjor og hadde det kjempefint der. Ikke sandstrand og litt for mye bølger til at våre barn på 7 og 10 ville bade så mye, men vi gikk turer på stranda og koste oss og badet i bassenget. Det er iflg. våre barn den beste ferien vi noensinne har hatt!

Gjest prettybetty

Hvor på Kreta er det? Da vi var der, leste vi på nettet at stranden ved hotellet bare hadde rullestener. Men strendene der var slik at det var rullestener noen hundre meter, så sand, så stener, så litt av hvert. Så vi behøvde bare å bevege oss femti meter for å kunne ligge på sand.

Ellers vil jeg si at Kreta er en kjempefin øy. I allefall Platanias der vi var. Chania er også en nydelig by, men tror ikke jeg ville hatt hotell der. Passer vel best som en dags-/kveldstur om man har med barn.

Hei og takk for svar!

Dette stedet ligger et par kilometer fra Platanias. Det står på nettet rullesten og grovkornet sand vedr stranda.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...