Gå til innhold

Barnefrie soner på fly

Anbefalte innlegg

Ser at Star Tour innfører barnefrie soner på flygninger til Thailand. Dette pga mange synes at det er slitsomt å ha hylende barn rundt seg på flyturen. De som ønsker det kan betale kr 990 og få sitte på barnefri sone med tidliger innsjekking og bedre mat. Hmmmmfff. Dette synes jeg tar kaka - er det virkelig så ille å ha små barn rundt seg på en flyreise. Litt bråk må en jo regne med. Før jeg selv fikk barn reagerte jeg ikke på barnegråt ombord på fly. Skal en reise på ferie må en vel tåle at barn også er med. Skal en innføre alkoholfri soner på fly, snorkefri soner på fly, høylytt-prating fri soner???? Hva blir det neste. Synes at dette er hårreisende og kommer til å velge annen turoperatør på neste sydenreise. Noen som har hørt om slike diskriminerende reiser før????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264248-barnefrie-soner-p%C3%A5-fly/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

6

• keinstein

5

• Lillemus

4

• jubalong70

4

Jeg synes det høres fornuftig ut.

Jeg har unger selv bare så det er sagt;-)

Det er jo kjempelang flytur til Thailand. Unger skriker jo endel (noen altfor mye). Må være kjedelig å høre på ungehyl i flere timer.

Nestminstemann var nesten to år ifjor da vi var i Tyrkia. På flyet nedover skreik han "daumål". Han er ikke sånn til vanlig. Da var det endel misfornøyde folk rundt oss ja. Og jeg skjønner dem godt.

Og siden det er snakk om Thailand. Vi skal dit om 6 uker og 1 dag *gleder meg*. Med tre unger på 17 mnd, 2,5 år og 6,5 år. Håper de sovner tiltross for at det er dags flygning.

Gjest Bra tiltak

Hva er det som er diskriminerende, de betaler jo for det? Jeg har aldri hørt om dette før, men tenker hvorfor ikke.

Hvis du med barn ønsker tidligere innsjekk, bedre mat og bedre plass kan du kjøre på buisness.

Barn på fly KAN være en stor prøvelse for medpassasjerer. Hvorfor skal man måtte tåle det, hvis man kan kjøpe seg fri?

Gjest ikke signatur i dag

Det er da fint.

Har sittet på fly i 5 1/2 time, hvor ungene i setet foran fikk lov til å spille på bip-spill hele veien, det var helt fryktelig.

Andre ganger har det vært unger som ikke eier oppdragelse og sitter og sparker i setet foran, og det er ganske frustrerende å sitte mange timer i fly, med spark-spark i ryggen hele tiden.

Hilsen

Annonse

Det er da fint.

Har sittet på fly i 5 1/2 time, hvor ungene i setet foran fikk lov til å spille på bip-spill hele veien, det var helt fryktelig.

Andre ganger har det vært unger som ikke eier oppdragelse og sitter og sparker i setet foran, og det er ganske frustrerende å sitte mange timer i fly, med spark-spark i ryggen hele tiden.

Hilsen

Hehe, det kan jeg forstå. Ungene her må spille lydløst på nintendoene på flyturer.

Barn er selvsagt helt ok, men...

...da vi (samboeren og jeg) dro fra ferie i fjor, satt det et par med to barn på raden bak oss. Barna var ca. 2 og 5 år gamle. Og den ene ungen HYLTE. Han småskreik ikke. Han vræla! Og det i 6 timer! Helt seriøst, han var ikke stille ett sekund. Flyet gikk kl. 23 på kvelden. Altså hylte han til vi landet klokken 05. Det var grusomt! Jeg kunne skjønt det om ungen var syk e.l, men da vi etterpå sto og ventet på bagasjen, var krapylet blid som en sol. Overhørte moren og en venninne snakke om det seks timers lange raserianfallet skyldtes at han ikke ville sitte i setet men gå i midtgangen. Men moren mente han burde sitte i ro ettersom det var natt. Hun tenkte altså mye på vår nattesøvn...

Jeg betaler gledelig litt ekstra for å slippe å sitt i nærheten av noe slikt igjen.

Hehe, det kan jeg forstå. Ungene her må spille lydløst på nintendoene på flyturer.

Øretelefoner fikser det problemet. Alltid kjekt å ha på fly uansett, til film, musikk og sånt. Jeg har med et sett til hver, og splitter, så to kan høre på det samme hvis de vil.

Gjest Princess Peach

...da vi (samboeren og jeg) dro fra ferie i fjor, satt det et par med to barn på raden bak oss. Barna var ca. 2 og 5 år gamle. Og den ene ungen HYLTE. Han småskreik ikke. Han vræla! Og det i 6 timer! Helt seriøst, han var ikke stille ett sekund. Flyet gikk kl. 23 på kvelden. Altså hylte han til vi landet klokken 05. Det var grusomt! Jeg kunne skjønt det om ungen var syk e.l, men da vi etterpå sto og ventet på bagasjen, var krapylet blid som en sol. Overhørte moren og en venninne snakke om det seks timers lange raserianfallet skyldtes at han ikke ville sitte i setet men gå i midtgangen. Men moren mente han burde sitte i ro ettersom det var natt. Hun tenkte altså mye på vår nattesøvn...

Jeg betaler gledelig litt ekstra for å slippe å sitt i nærheten av noe slikt igjen.

Amen!

Herregud! Det høres ut som flyreisa fra hælvete! :(

Annonse

Har en lignende opplevelse sjøl, og ja, det ER ille når man sitter nær noen som har en unge som skriker hvert minutt av flyturen...!

Jeg synes det høres fornuftig ut.

Jeg har unger selv bare så det er sagt;-)

Det er jo kjempelang flytur til Thailand. Unger skriker jo endel (noen altfor mye). Må være kjedelig å høre på ungehyl i flere timer.

Nestminstemann var nesten to år ifjor da vi var i Tyrkia. På flyet nedover skreik han "daumål". Han er ikke sånn til vanlig. Da var det endel misfornøyde folk rundt oss ja. Og jeg skjønner dem godt.

Og siden det er snakk om Thailand. Vi skal dit om 6 uker og 1 dag *gleder meg*. Med tre unger på 17 mnd, 2,5 år og 6,5 år. Håper de sovner tiltross for at det er dags flygning.

Vi skal også til Thailand med småbarn i slutten av mars. Og jeg frykter at minsten vår kan bli bråkete (3 år), i hvert fall hvis vi prøver å hindre ham i å springe rundt... Vet av erfaring at han kan holde seg våken veeeldig lenge hvis han vil. *gleder meg likevel*

Gjest er jeg helt på jordet?

Skjønner at det er et marked for dette, sikkert mange som vil betale de ekstra kronene...

Men det er virkelig synd at et har blitt sånn. At voksne må kjøpe seg fri på den måten.

Tenk om du satt foran den ungen som sparket i setet hele tiden kunne si fra til ungen at dette er ganske ubehagelig, tenk om du som hørte på bipbip spill kunne si fra til ungen at det var best om han spillte uten lyd...

Tenk om andre voksne kunne bry seg!

Skjønner at det er et marked for dette, sikkert mange som vil betale de ekstra kronene...

Men det er virkelig synd at et har blitt sånn. At voksne må kjøpe seg fri på den måten.

Tenk om du satt foran den ungen som sparket i setet hele tiden kunne si fra til ungen at dette er ganske ubehagelig, tenk om du som hørte på bipbip spill kunne si fra til ungen at det var best om han spillte uten lyd...

Alt det er vel foreldrenes ansvar?

Jeg er faktisk enig der altså.. jeg har tre unger selv, og har ingenting imot å fly med verken mine eller andre barn rundt meg på flyreiser. Skulle jeg derimot reise over tolv timer i strekk, så hadde det vært et mareritt å ha hylende unger rundt seg hele veien... da hadde humøret mitt blitt heller dårlig etter hvert, tror jeg.

Hylende unger som sparker en i ryggen, dytter opp og ned på matbrettet og ikke klarer å sitte stille... greit at det er en liten sone på flyet som er barnefri da! Hvorfor skulle det være så ille? Man har jo business class for de som ønsker å fly litt bedre også?

Gjest Bra tiltak

Tenk om det bare hadde vært så enkelt! Jeg har forsøkt å si ifra jeg, på norsk, engelsk, med kroppsspråk og høye Nei, No, Nein, Njet osv. når et barn har hengt over ryggen på setet sitt og dinglet ti centimeter over maten min og fanget mitt HELE flyturen. Mens hun slo meg i hodet med en bamse. Jeg tok bamsen og ga den til moren, jeg sa ifra til flyvertinnen.

Men hjalp det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...