Gå til innhold

attføring..gravid..fortsette skole pga ingen permpenger?

Anbefalte innlegg

Er det urealistisk å se for seg at jeg sier ja til å fortsette å gå på skolen og prøver å ta ca 15 studiepoeng til høsten (BI) for at jeg fortsatt skal få penger fra NAV..

Melder meg da bare av de eksamenene jeg ikke klare å ta og har dermed to år på meg til å følge undervisning og gå opp til eksamen i disse fagene..Til høsten begynner jeg altså siste året på bachelorgraden.

familiesituasjon: Mann pendler 2-3 ganger uka. Bebien kommer da til å være 7 måneder (termin om en måned) og pappan kan passe mens jeg må gå på seks obligatoriske forelesninger til høsten (ellers lese hjemme på kvelden og når bebien sover et par timer på dagen). En gutt som begynner på skolen og må følges opp her, og en på 4 i barnehage.

Alternativet er å ta helt fri på høsten, klare seg uten ekstrapengene jeg får, og komme senere ut i jobb..

Har egentlig lyst å prøve å ta noen fag..men er redd jeg legger opp til et rotterace for meg selv og familien..

Har noen erfaringer på området, og har gjort noe tilsvarende selv? Synspunkter?

Fortsetter under...

Jeg fikk min yngste sønn under yrkesrettet attføring. Jeg hadde attføringen min i en butikk.

Vi hadde ikke råd til å miste di kronene jeg fikk så jeg startet opp med attføringen 6 uker etter fødselen. Min mann tok ut permisjonen istedet.

Kanskje det hadde vært en mulighet for dere også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...