Gå til innhold

Hva ville dere gjort? (medisinsk)

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Har fått en verkebyll i den ene kjønnsleppa som nå er like stor som en drue. Det begynte for fire dager siden og i dag er den om mulig enda større enn i går. Jeg sov dårlig i natt for det gjør sinnsykt vondt. For hvert skritt jeg tar må jeg bite tenna sammen for ikke å skrike.

KJønnsleppa er stor hoven og rød. Har prøvd å stikke hull på den med en nål, men det går ikke.

Nå vurderer jeg å smøre på bedøvelseskrem og skjære opp et snitt med barberblad, får å få ut verken. Vil det gjøre det verre tro?

Er litt flaut å gå til legen med dettte...

Skal på fjellet til helgen, så jeg må bli kvitt f...skapet før det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264340-hva-ville-dere-gjort-medisinsk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NurseNovel

Reis til legen, ikke gamble med å gjøre dette selv det kan jo bli værre.

Ikke skjær/kutt i deg selv for å få hull på den. Det vil mest sannsynlig gi deg en kraftig infeksjon som kan ende i sykehusopphold.

Få en legetime med en gang. Jeg skjønner at dette kan føles ubehagelig for deg, men alternativet kan bli så mye verre. Og det vil du ikke:)

Lykke til:)

margerita1365380476

Ikke skjær/kutt i deg selv for å få hull på den. Det vil mest sannsynlig gi deg en kraftig infeksjon som kan ende i sykehusopphold.

Få en legetime med en gang. Jeg skjønner at dette kan føles ubehagelig for deg, men alternativet kan bli så mye verre. Og det vil du ikke:)

Kan jeg håpe den forsvinner av seg selv om et par dager.

Den er så vond at jeg er kvalm. Skikkelig flaut å gå til legen med dette....

Jeg antar at dette innlegget er til trådstarter. :)

Annonse

Gjest NurseNovel

Nå som du allerede har stukket hull på huden er det blitt en inngangsport for bakterier.

Sjansene for at byllen bare "blir borte" i løpet av 2 dager er nok ikke så stor. Antagelig har den "kapslet seg inn" og trives med det:) Slike byller kan vare i flere uker for så å "trekke seg tilbake" en stund. Deretter kan den dukke opp igjen med jevne mellomrom.

Dra til legen. Mest sannsynlig får du antibiotika som dreper bakteriene i byllen.

Jeg syns definitivt du skal gå til legen, det kan jo bli værre, den kan bli større og du kan i værste fall få en kjip infeksjon. Så blir du liggende med feber og dritt hele helgen og da kommer du deg iallefall ikke på fjellet.

Jeg skjønner at du syns det er litt ekkelt å gå til legen, men jeg ville iallefall tatt en tlf dit.

Gjest poet most

Gå til legen!

Jeg gikk selv med noe lignende for en tid siden, det satte seg infeksjon i det og jeg ble plaget i mange uker.

Jeg gikk til slutt til legen, men ikke før infeksjonen var et faktum. Hadde jeg gått med det samme ville jeg nok spart meg for to-tre uker med vondt.

Så ring legen med det samme. Hvorfor er det flaut? Legen er jo der for å hjelpe, også med slike problemer. Legen har nok sett verre ting enn en verkebyll der.

Gjest NurseNovel

Jeg syns definitivt du skal gå til legen, det kan jo bli værre, den kan bli større og du kan i værste fall få en kjip infeksjon. Så blir du liggende med feber og dritt hele helgen og da kommer du deg iallefall ikke på fjellet.

Jeg skjønner at du syns det er litt ekkelt å gå til legen, men jeg ville iallefall tatt en tlf dit.

I dag roter jeg fælt gitt...

Sender jo feil hele tiden!

*Hjelp*

margerita1365380476

Kan det være bartholinitt du har fått?

http://www.mozon.no/php/art.php?id=348081

nei, det er i kjønnsleppa. Huff, får ringe legen nå. Har en mannlig lege jeg har brukt i maange år. Har tatt gyn undersøkelse hos ham for flere år siden. Jeg kan jo ringe en privatklinikk, men litt kjedelig å betale 800kr istedenfor 200kr.

Har jobbet ved en gynekologisk avdeling og slike byller ser vi ofte. Men de fleste er som deg og utsetter det i det lengste før de oppsøker lege. Slik at de da må bli innlagt og få antibiotika intravenøs. Går du nå, kan det være nok med et lite snitt og at de legger inn en kompress men antibiotika i tillegg til tabletter. Og det går IKKE over av seg selv, eller ved at du skjærer i det selv. Du må ha behandling. Så ring nå før det blir verre.

Annonse

margerita1365380476

Har jobbet ved en gynekologisk avdeling og slike byller ser vi ofte. Men de fleste er som deg og utsetter det i det lengste før de oppsøker lege. Slik at de da må bli innlagt og få antibiotika intravenøs. Går du nå, kan det være nok med et lite snitt og at de legger inn en kompress men antibiotika i tillegg til tabletter. Og det går IKKE over av seg selv, eller ved at du skjærer i det selv. Du må ha behandling. Så ring nå før det blir verre.

Takk for svar. Hva kommer det av tro? At jeg barberer meg?

Takk for svar. Hva kommer det av tro? At jeg barberer meg?

Kan være at du har fått et inngrodd hår som har blitt betent. Eller kan det være bartholinitt, eller er det for langt frem på kjønnsleppen tror du?

Lykke til, dette ordner seg fint, og du er ikke den første:)

JEG hadde ringt lergen pronto! Ikke f om jeg hadde skåret i meg selv, i hvert fall ikke i mine edle deler. :) Tror det er større sannsynlighet for at det blir mer betent og vondt hvis du begynner å operere selv, enn at gynekologen fikser det på fem minutter. Er vel ikke flaut det, er jo ikke din feil den kom der. :) De har sett verre ting, tro meg.. bare se for deg kjønnsvorter og herpessår, infeksjoner av verste sort osv osv.

margerita1365380476

Med mindre du ønsker varige men _der_, så drar du til legen med dette!!!

Ring nå!!!

Ringte legen nå. Legesekretæren sa det var best å komme i dag.Hvis han tar på den kommer jeg til å hylskrike.

Jeg får si som Ludvig i Flåklypa: At det går ann å ha så vondt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...