Gå til innhold

Hva er dette? Fødselsmerke?

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26

Knerten er 4 uker gammel. De siste ukene har han hatt et merke på brystet (jeg la ikke merke til dette etter fødselen, så han hadde det ikke fra fødselen av.. (tror jeg)). Det har blitt mer og mer fremtredende, men ikke økt i størrelse. Er på størrelse med et lite frimerke. Nå er det helt blodrødt, jeg måtte ta på det i går og se om det faktisk blødde, så rødt er det. Men det gjorde ikke det da. Er ingen forhøyning eller noe, bare farge i huden.

Bør jeg dra på helsestasjonen og få dem til å se på det? Eller er det bare et fødselsmerke?

Ka du trur?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264368-hva-er-dette-f%C3%B8dselsmerke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ringerikskringla

har ei datter på 3 år som også har ett slik fødselsmerke.hun har det ved bryste og ble oppdaget 3 dager etter fødselen.de sier att det vil bli borte av seg selv innen første leveår men det har ikke skjedd hos henne.

de vil fjerne det med laser om det ikke er borte når hun blir litt eldre.

både storesøster og pappan hennes har ett slik merke på samme sted..

Annonse

Hei!

Slik har min minste også. Jeg oppdaget det en stund etter fødselen. Det ble større etterhvert.

Kan minne om jordbæroverflate, og så ut som om den kunne"sprekke". Myk å ta på.

Den vil tørke inn, og hos min har den nå snart blitt samme farge som huden. Strukturen i huden er dog annerledes på stedet, men dette skulle også forsvinne sa helsesøster.

Men for all del, spør helsesøster ved neste kontroll.

:0) Mvh

Gjest trultemor26

Hei!

Slik har min minste også. Jeg oppdaget det en stund etter fødselen. Det ble større etterhvert.

Kan minne om jordbæroverflate, og så ut som om den kunne"sprekke". Myk å ta på.

Den vil tørke inn, og hos min har den nå snart blitt samme farge som huden. Strukturen i huden er dog annerledes på stedet, men dette skulle også forsvinne sa helsesøster.

Men for all del, spør helsesøster ved neste kontroll.

:0) Mvh

Hos min er det ikke noe jordbæroverflate, det er helt vanlig hud med farge på. Knallrød sådan. Kanksje det bare er tidlig stadium og at den vil bil jordbær etterhvert. Får høre på helsestasjonen.

Takk for svar.

Hos min er det ikke noe jordbæroverflate, det er helt vanlig hud med farge på. Knallrød sådan. Kanksje det bare er tidlig stadium og at den vil bil jordbær etterhvert. Får høre på helsestasjonen.

Takk for svar.

Hvis det er slik som min hadde, vil den vokse og fylle seg mer med blod. Da vil du nok få en mer strukturert overflate på den.

Få høre da, hva helsesøster sier :0)

Gjest trultemor26

Hvis det er slik som min hadde, vil den vokse og fylle seg mer med blod. Da vil du nok få en mer strukturert overflate på den.

Få høre da, hva helsesøster sier :0)

Helsesøster sa det var en sånn en jordbærflekk. Nå har det også blitt en liten oppbulinf der. Blir borte i løpet av første leveår så hun, men jeg har jo lest andre ting. Vell.. ikke noe farlig hvertfall ;)

hidi, the scorpion

Min sønn ble født med storkebitt i nakken...

Trodde det hadde rabla helt for legen! Kikket bare på fyren med store øyne...

Det var et fødselsmerke, som kunne ligne på at storken hadde tatt ungen i nakken med nebbet... Jeg lo, så jeg ristet! Sønnen min er 16 år nå, og jeg enda skimte det såvidt...

Helsesøster sa det var en sånn en jordbærflekk. Nå har det også blitt en liten oppbulinf der. Blir borte i løpet av første leveår så hun, men jeg har jo lest andre ting. Vell.. ikke noe farlig hvertfall ;)

Da er det slik som min lille har.

Det blir bra trultemor :0))

Kos deg med den lille, og god helg!

Gjest trultemor26

Min sønn ble født med storkebitt i nakken...

Trodde det hadde rabla helt for legen! Kikket bare på fyren med store øyne...

Det var et fødselsmerke, som kunne ligne på at storken hadde tatt ungen i nakken med nebbet... Jeg lo, så jeg ristet! Sønnen min er 16 år nå, og jeg enda skimte det såvidt...

Jeg har også storkebitt i nakken. Det er jo veldig veldig vanlig da. Men dette jordbærmerket har jeg ikke hørt om eller sett før.

Annonse

Jeg som trodde jeg husket alt fra da min gutt var baby! ;-)

Men dengang ei - denne trådenm minnet meg på at han også hadde noe som helsesøster kalte jordbærmerke, og det er ihvertfall borte forlengst!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...