Gå til innhold

Endelig nytt kjøkken! Tips til planlegging? (u/tema)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• caprice

4

• ashild

4

• bb71

4

Mest aktive i denne tråden

Det kjøkkenet valgte jeg i 2003, og ble veldig fornøyd, budsjettet tatt i betraktning! Men om jeg var "rik" ville jeg nok valgt et annet.

Savner det, nå har jeg flyttet.... Men gleder meg til jeg får råd til å pusse opp dette også!

Faktum Ståt kanskje?

Jeg har ikke "bygd" kjøkken selv, men ville satt pris på å ha plass ved siden av komfyren til å sette fra meg ting.

Ha vasken ikke så langt fra komfyren.

Ha skap som går helt opp til taket og helt ned til gulvet.

Og mye benkeplass.

Annonse

Sitter på mitt nye kjøkken og gir gjerne råd!! Først og fremst at du "leser deg litt opp" på planløsningstips. Egentlig er fronter noe man kan bestemme helt til slutt, det er planløsningen som er aller viktigst å få på plass. Både interiørblad (temanummer) og bøker (biblioteket!) har generelle råd for planløsning. For eksempel: Tenk arbeidsgang - at du får tak i det du trenger når du trenger det. Selv om du har bestemt deg for IKEA, er det lurt å hente brosjyrer og "virke interessert" hos andre forhandlere også, og se på utstillingene der. Det kan være mange tips å hente i brosjyrene.

Fjeler er innmari kjekt. Jeg har tre bl.a en under steikovnen. Så kjekt å dra ut når man skal ha ut av steiovnen og sette fra seg på.

Ellers så er høyt matskap med utdragbare trådhyller kjekt, man ser alt hva som er i og slipper å begynne og leite.

Vi har Ståt og er veldig fornøyd med det.

Hadde jeg skulle valgt igjen hadde jeg nok valgt det samme, men hvis vi hadde hatt større kjøkken hadde det blitt det helt mørke brune de har på Ikea nå (hadde ikke det for 4 år siden da vi kjøpte kjøkken).

Hadde jeg skulle valgt igjen hadde jeg nok valgt det samme, men hvis vi hadde hatt større kjøkken hadde det blitt det helt mørke brune de har på Ikea nå (hadde ikke det for 4 år siden da vi kjøpte kjøkken).

Fant ikke det helt mørke på Ikea sine hjemmesider. Så det hos ei som hadde kjøpt det i fjor. Det er veldig mørkt brunt (nesten svart).

Jeg elsker kjøøkenet mitt faktisk, men det er ikke ikea. Hadde jeg bodd nærmere kunne det nok vært det men...

Jeg var fast bestemt på at kjøkkenet skulle gå helt til taket, og det er såå deilig å slippe vaskinga der.

Vi kuttet ut høyskapet som ble studd utenfra og inn. Umulig å se hva som stod bak av varer. Nå har jeg store skuffer som gjør det lett å få oversikt over matlageret.

Jeg valgte høy kran (stor sving) og det er topp. Kan fylle flasker og bøtter som en lek.

Sort benkeplate som tåler varme gryter, er kjekt å ha.

En smal vinhylle skulle vi egentlig ha, men valgte den bort til fordel for et smalt skap. Det er et nyttig skap, men nå har vi så smått begynt å drikke rødvin og det kunne blitt pent med noen flasker. (Jaja, vi har vinstativ i stuen nå.)

Lykke til med kjøkkenet, gled deg!! :)

Jeg synes det er litt kult med et "mørkt" kjøkken. Var hjemme hos noen som hadde mørke fliser (lignet litt på skifer) på gulvet spotter i taket og denne kjøkkeninnredningen:

http://tinyurl.com/29f8ug

Veldig fint.

Dette var kjempefint! Kjøkkenet vårt er lite, da. Kanskje virker det trangere når skapene er mørke?

Annonse

Faktum Ståt kanskje?

Jeg har ikke "bygd" kjøkken selv, men ville satt pris på å ha plass ved siden av komfyren til å sette fra meg ting.

Ha vasken ikke så langt fra komfyren.

Ha skap som går helt opp til taket og helt ned til gulvet.

Og mye benkeplass.

Fine tips! Det er så langt og smalt kjøkkenet vårt, at alt blir uansett i nærheten av hverandre....Men noe å sette gryter på, det skal jeg huske!

Sitter på mitt nye kjøkken og gir gjerne råd!! Først og fremst at du "leser deg litt opp" på planløsningstips. Egentlig er fronter noe man kan bestemme helt til slutt, det er planløsningen som er aller viktigst å få på plass. Både interiørblad (temanummer) og bøker (biblioteket!) har generelle råd for planløsning. For eksempel: Tenk arbeidsgang - at du får tak i det du trenger når du trenger det. Selv om du har bestemt deg for IKEA, er det lurt å hente brosjyrer og "virke interessert" hos andre forhandlere også, og se på utstillingene der. Det kan være mange tips å hente i brosjyrene.

Takk for tipset! skal sjekke Bohus og Bonytt og hva de nå heter....

Fjeler er innmari kjekt. Jeg har tre bl.a en under steikovnen. Så kjekt å dra ut når man skal ha ut av steiovnen og sette fra seg på.

Ellers så er høyt matskap med utdragbare trådhyller kjekt, man ser alt hva som er i og slipper å begynne og leite.

Takk for tipset! Jeg så ikke helt for meg "fjelen" din, har du et bilde eller noe?

Har du et hvitt kjøkken?

Vi har dette og er fornøyd! Vi har et lite hus og vil at alt skal være lyst, så da gjorde det seg med hvit innredning. Den er i tillegg tidløs og klassisk.

Jeg elsker kjøøkenet mitt faktisk, men det er ikke ikea. Hadde jeg bodd nærmere kunne det nok vært det men...

Jeg var fast bestemt på at kjøkkenet skulle gå helt til taket, og det er såå deilig å slippe vaskinga der.

Vi kuttet ut høyskapet som ble studd utenfra og inn. Umulig å se hva som stod bak av varer. Nå har jeg store skuffer som gjør det lett å få oversikt over matlageret.

Jeg valgte høy kran (stor sving) og det er topp. Kan fylle flasker og bøtter som en lek.

Sort benkeplate som tåler varme gryter, er kjekt å ha.

En smal vinhylle skulle vi egentlig ha, men valgte den bort til fordel for et smalt skap. Det er et nyttig skap, men nå har vi så smått begynt å drikke rødvin og det kunne blitt pent med noen flasker. (Jaja, vi har vinstativ i stuen nå.)

Lykke til med kjøkkenet, gled deg!! :)

Vinhylle, høyskap, skap opp til taket og mørk benkeplate som tåler varme gryter. Alt er notert! Særlig det med skap opp til taket er jeg veldig med på! Det samler seg så mye møkk oppå der! Og så ser det så rotete ut når vi setter all verdens der oppe. Takk for tipset!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...