Gå til innhold

Endelig nytt kjøkken! Tips til planlegging? (u/tema)

Anbefalte innlegg

En annen ting som kan være lurt å planlegge er brannsikring. Vi hadde besøk / sjekk fra brannvesenet etter at vi hadde pusset opp kjøkkenet, og de anbefalte at vannkoker etc står i støpsel hvor strømmen kuttes når taklyset slås av. (Vi er nemlig ikke særlig flink til å ta ut støpsel). Nå har vi flyttet vannkokeren til et slikt støpsel, og det hjelper på trygghetsfølelsen (jeg har tidligere opplevd brann i huset...)

På jobb har vi en timer på støpselet til kaffemaskina (må trykke inn knapp på timer for at kaffemaskina skal få strøm, etter en viss tid slås strømmen automatisk av). Regner med slike løsninger er mulig heime også.

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• caprice

4

• ashild

4

• bb71

4

Mest aktive i denne tråden

Har du kjøpt strykebrettet på Ikea? Jeg så at de har det der, og lurer veldig på om det funker. Er det god nok kvalitet?

Nei, - vi har Norema kjøkken. Strykebrettet har holdt siden høsten 99 - som var da vi skiftet kjøkken.

Vinen blir uansett ikke "lagret" hos oss....Den forsvinner umerkelig fort....

Men vinen tar sikkert ikke skade av å ligge der noen dager....?

Vi har også vinhylle på kjøkkenet. Det går så fint så - den korte tiden vinen rekker å ligge der...

Har dere sentralstøvsuger?

Du skjønner, jeg leste et sted (var det i Vi i villa, tro?) at det finnes ei smuleluke i sokkelen på et skap. Smuleluka er koblet til sentralstøvsugeren. Man tar kosten og bare feier brødsmulene mot den luka, trykker på en knapp (?), og smulene går i sentralstøvsugeren.

Har dere sentralstøvsuger?

Du skjønner, jeg leste et sted (var det i Vi i villa, tro?) at det finnes ei smuleluke i sokkelen på et skap. Smuleluka er koblet til sentralstøvsugeren. Man tar kosten og bare feier brødsmulene mot den luka, trykker på en knapp (?), og smulene går i sentralstøvsugeren.

Vi har en sånn luke / sentralstøvsuger innbygd i kjøkkeninnredninga (under skjærefjøla hvor det blir litt smuler), men glemmer å bruke den.... er såpass ofte fram med vanlig sentralstøvsuger at da tar man hele kjøkkenet. Så jeg er litt usikker på om jeg anbefaler den.

Jeg har nytt ikeakjøkken som jeg er veldig fornøyd med.

Vi har Adel ("edel") hvit. Nokså enkle dører. Jeg fikk tips om å velge fronter uten for mye krimskrams som fett og skit kan samle seg i.

Veldig fornøyd med stekeovn i høyskap, og innredning til høskap (40 cm bredt) til støvsuger. Jeg er også veldig glad i de romslige skuffene mine. Har valgt skuffer i steden for skap der det var mulig.

Under planleggingen var det viktigste å finne ut hvor stekeovn, kjøleskap vask og platetopp skulle være. Vi har fått til arbeidstrekanten (som du sikkert har eller snart skal stifte bekjentskap med), og det er veldig praktisk. Tenk også at det er kjekt å ha et sted å sette ting fra seg ved siden av kjøleskapet, platetoppen og ved vasken. Praktisk også å ha oppvaskmaskin ved siden av skapene og skuffene der oppvasken skal tilbake til etter vask. Og sist men ikke minst, man kan (nesten) aldri få for mye skapplass...

Annonse

Jeg har hvit Ståt fra Ikea og er kjempefornøyd! :o)

Og ikke kjøp underskap - kjøp kolonialskuffer!!!! Jeg er sjeleglad for at noen vennlige sjeler her inne overtalte meg i alle fall. Skal aldri ha annet enn kolonialskuffer nede om jeg skal innrede kjøkken på nytt!

Vi har IKEA sin Lidingö-innredning, og den er kjempefin. Har kombinert den med mørk (nesten svart) benkeplate, og det ble stilig sammen med like mørkt gulv og beige vegger.

Kjøkkenplanleggeren til IKEA er nesten et must når man planlegger kjøkken; praktisk at man også får opp en handleliste og pris.

Fant ikke det helt mørke på Ikea sine hjemmesider. Så det hos ei som hadde kjøpt det i fjor. Det er veldig mørkt brunt (nesten svart).

Er det dette:

http://www.ikea.com/PIAimages/63294_PE180414_S4.jpg

*Grøss* Men så synes jeg generelt at mørke kjøkken er forferdelig da. :o) Har selv hvit Ståt.

*Sikler* Jaaaaaaaaaa!!!!!!!!! Vidunderlig! Hadde jeg hatt sånt kjøkken så hadde jeg aldri vært i noe annet rom i huset tror jeg!

Jeg er så veldig på jakt etter slik krydderhylle som er på bildet til høyre. Må sjekke marbodal jeg nå da!

Bare husk å sett dem laaangt fra komfyre. Fuktig og varmt er den dårligste plassen å lagre krydder på. :o)

candyqueen_83

Jeg har hvit Ståt fra Ikea og er kjempefornøyd! :o)

Og ikke kjøp underskap - kjøp kolonialskuffer!!!! Jeg er sjeleglad for at noen vennlige sjeler her inne overtalte meg i alle fall. Skal aldri ha annet enn kolonialskuffer nede om jeg skal innrede kjøkken på nytt!

Vi har også hvit Ståt.. Syns det er kjempefint :)

Annonse

Er det dette:

http://www.ikea.com/PIAimages/63294_PE180414_S4.jpg

*Grøss* Men så synes jeg generelt at mørke kjøkken er forferdelig da. :o) Har selv hvit Ståt.

Nei ikke det. Tror det har gått ut av salg etter kun et år. Så det i -05, men var på Ikea i dag og der så jeg det ikke.

Vi har en sånn luke / sentralstøvsuger innbygd i kjøkkeninnredninga (under skjærefjøla hvor det blir litt smuler), men glemmer å bruke den.... er såpass ofte fram med vanlig sentralstøvsuger at da tar man hele kjøkkenet. Så jeg er litt usikker på om jeg anbefaler den.

Ok, jeg syntes det hørtes så genialt ut.

Vi har IKEA sin Lidingö-innredning, og den er kjempefin. Har kombinert den med mørk (nesten svart) benkeplate, og det ble stilig sammen med like mørkt gulv og beige vegger.

Kjøkkenplanleggeren til IKEA er nesten et must når man planlegger kjøkken; praktisk at man også får opp en handleliste og pris.

Jeg har lastet ned kjøkkenplanleggeren nå. Er den vanskelig å bruke, tro? Skal sjekke ut kjøkkenet du har. Takk for svaret!

Se i IKEA-katalogen, det er dusinvis av flotte kjøkken der. Finn et du liker, men husk at estetikk ikke er alt.

Sett foten ned og vis hvem som er sjef i hjemmet!

Hehe. Jeg vet ikke helt hvem som er "sjef", men når det gjelder oppussing er det mannen min som er handy. Det er bare det at han sjelden gidder, og ser ikke behovet. Han synes vi har det fint, han, selv om tapeten detter av veggene.....Men nå har jeg endelig fått overtalt han.

Vi har også en sånn luke som skulle blitt brukt oftere ;) Egentlig en fin sak å ha, og lett å montere når man først bestemte seg for å få sentralstøvsuger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...