Gå til innhold

Endelig nytt kjøkken! Tips til planlegging? (u/tema)

Anbefalte innlegg

Jeg har nytt ikeakjøkken som jeg er veldig fornøyd med.

Vi har Adel ("edel") hvit. Nokså enkle dører. Jeg fikk tips om å velge fronter uten for mye krimskrams som fett og skit kan samle seg i.

Veldig fornøyd med stekeovn i høyskap, og innredning til høskap (40 cm bredt) til støvsuger. Jeg er også veldig glad i de romslige skuffene mine. Har valgt skuffer i steden for skap der det var mulig.

Under planleggingen var det viktigste å finne ut hvor stekeovn, kjøleskap vask og platetopp skulle være. Vi har fått til arbeidstrekanten (som du sikkert har eller snart skal stifte bekjentskap med), og det er veldig praktisk. Tenk også at det er kjekt å ha et sted å sette ting fra seg ved siden av kjøleskapet, platetoppen og ved vasken. Praktisk også å ha oppvaskmaskin ved siden av skapene og skuffene der oppvasken skal tilbake til etter vask. Og sist men ikke minst, man kan (nesten) aldri få for mye skapplass...

Tusen takk for masse nyttige tips! Jeg kunne tenkt meg ny integrert stekeoven, men så har vi en komfyr som ikke er så alt for gammel....

Kjøleskap er også noe å tenke på; vi har et som funker men som er lite og gammelt....synes et innbygget kjøleskap er mye penere enn den store hvite klossen som blir så dominerende. gleder meg til å ta en tur til Ikea for å drømme litt....

Takk for svaret!

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• caprice

4

• ashild

4

• bb71

4

Mest aktive i denne tråden

Tusen takk for masse nyttige tips! Jeg kunne tenkt meg ny integrert stekeoven, men så har vi en komfyr som ikke er så alt for gammel....

Kjøleskap er også noe å tenke på; vi har et som funker men som er lite og gammelt....synes et innbygget kjøleskap er mye penere enn den store hvite klossen som blir så dominerende. gleder meg til å ta en tur til Ikea for å drømme litt....

Takk for svaret!

Du skal få et godt kjøleskap tips av meg: Dersom du har litt plass i kjelleren eller annen bod så setter du det gamle kjøleskapet der, og kjøper et nytt integrert til å ha på kjøkkenet. De nye integrerte er ofte grunnere enn de gamle, og rommer da ikke like mye, og det er gull verd med ekstra kjøleskap plass til alt fra drikkevarer, kaker, salater etc - spesielt når du skal ha gjester, bursdagsselskap etc etc. Vi har et gammelt kjøleskap fra 1987 eller noe sånt stående i kjelleren, og siden vi ikke har verken plass eller mulighet for noe annet kjølerom er det virkelig smart. Strømkostnaden er da også symbolsk.

Gjest kjølehjørne

Takk for svaret!

Jeg holder også på inne på kjøkkenplanleggeren til Ikea, vi skal utvide hos oss i nær fremtid, så jeg leker meg litt :)

De fleste sier til meg at jeg burde kjøpe kjølehjørne, noe vi kommer til å gå for. Det blir da satt i ett hjørne i selve kjøkkeninnredningen.

Er ikkje dette spørsmålet innanfor feil forum???

Jo. Det er derfor jeg skrev "u/tema" i parantes....

Prøvde på åpent forum også, fikk bare tre svar der....

Det er så mange bra svar å få her, og de som ikk liker at jeg spør her, behøver ikke å åpne innlegget når jeg skriver utenfor tema. Ok?

Annonse

Du skal få et godt kjøleskap tips av meg: Dersom du har litt plass i kjelleren eller annen bod så setter du det gamle kjøleskapet der, og kjøper et nytt integrert til å ha på kjøkkenet. De nye integrerte er ofte grunnere enn de gamle, og rommer da ikke like mye, og det er gull verd med ekstra kjøleskap plass til alt fra drikkevarer, kaker, salater etc - spesielt når du skal ha gjester, bursdagsselskap etc etc. Vi har et gammelt kjøleskap fra 1987 eller noe sånt stående i kjelleren, og siden vi ikke har verken plass eller mulighet for noe annet kjølerom er det virkelig smart. Strømkostnaden er da også symbolsk.

Takk fort tipset!

Har dere sentralstøvsuger?

Du skjønner, jeg leste et sted (var det i Vi i villa, tro?) at det finnes ei smuleluke i sokkelen på et skap. Smuleluka er koblet til sentralstøvsugeren. Man tar kosten og bare feier brødsmulene mot den luka, trykker på en knapp (?), og smulene går i sentralstøvsugeren.

Vi har dessverre ikke sentralstøvsuger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...