Gå til innhold

Søvn snart to-åring

Anbefalte innlegg

Gjest Andres erfaringer?

Vår sønn på snart to år sover iblant tre timer på dagen. Sovner ca åtte om kvelden, av og til blir den halv ni. Tidligere sovnet han stort sett med en gang han la seg, nå går det en stund før han sovner. Våkner om natta, er våken bortimot en time da. Bør vi la han sove mindre om dagen? Hvor mhye sover andre 1-2 åringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264453-s%C3%B8vn-snart-to-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Snuppa mi er 1,5 år. Hun sover 1-1,5 (dette er så lenge hun sover, blir ikke vekt) time på dagen. Legger seg klokka 19 og sovner med en gang. Blir vekt rundt klokka 07 i ukedagene. I helga sover hun til 10.30 som regel.

Jeg hadde nok kuttet ned på dagsovingen hadde jeg vært deg.

Gutten min sluttet å sove på dagen når han var litt over 2 år. Jenta mi på 21 mnd. sover opp til 3 timer på dagen og fra 12-14 timer om natta.

Det er forskjell på barn, men når de begynner å tulle med kvelds- og nattesøvnen så pleier det å være et hint om at nå får de litt mer søvn enn de trenger.

Annonse

Vår toåring var i ferd med å avslutte dagsovingen sin, men har vært mye syk i det siste og da måtte vi ta opp igjen dagsovinga. Han sover ca en time på dagen nå. Om natta sover han ca fra 7 til 6.

Men storebror, han sov fortsatt to-tre timer på dagen i den alderen. Så det er nok stor forskjell på søvnbehovet til unger ja ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...