Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har ei lita tulle på 8 mnd. For to uker siden begynte jeg på jobb igjen. Jeg har pumpet melk på jobb som hun har fått neste dag, men dette tror jeg ikke at jeg orker så lenge, av praktiske grunner, og jeg merker allerede nå at jeg har mye mindre melk.

Så er spørsmålet hva hun da skal få å drikke - vann? morsmelkerstatning? vanlig melk?

Hva gir dere til babyer på 8 mnd?

Nå får hun mellom 100 og 150ml mens jeg er på jobb, og så får hun om morningen før jeg går, om ettermiddagen, kvelden og ofte en gang om natten også (gud så søvnig jeg er....)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264470-n%C3%A5r-kan-babyer-f%C3%A5-vanlig-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sier vel kumelk når barnet er ca. 12 mnd?

Datteren min begynte med det når hun var 10 mnd., det gikk også bra. Men i små mengder. Hun drakk aldri morsmelkserstattning. sluttet med pupp ca. ved 10 mnd alder (av seg selv). Gi ellers vann å drikke, fra kopp.

Annonse

Hvis hun er vant til kun å få morsmelk å drikke er det ikke sikkert hun har lyst på erstatning i det hele tatt, så det kan jo bli en utfordring.

Det hele avhenger jo også av hvor mye fast føde hun får utenom?

Min datter på 8 mnd får grøt to ganger daglig, middag og frukt. Hun drikker vann til alle måltider, og i tillegg ammer jeg 2-3 ganger i døgnet.

Jeg hadde nok prøvd å pumpe ut nok til at hun får én dose med MM i alle fall, men som sagt - det avhenger av hvor mye annet hun spiser også.

Kumelk anbefales ikke før de blir 1 år gamle.

Så start med MME du. Også er det nok på tide med nattavvening nå, tror du ikke?

Jo gjett....

må bare stålsette meg til å høre på skrikingen en natt eller to - det blir jo så delilig stille når hun får pupp, og hun er så myk og varm, og så får jeg sove igjen med en gang....

Men ser jo at jeg er en amøbe på jobb....

Hvis hun er vant til kun å få morsmelk å drikke er det ikke sikkert hun har lyst på erstatning i det hele tatt, så det kan jo bli en utfordring.

Det hele avhenger jo også av hvor mye fast føde hun får utenom?

Min datter på 8 mnd får grøt to ganger daglig, middag og frukt. Hun drikker vann til alle måltider, og i tillegg ammer jeg 2-3 ganger i døgnet.

Jeg hadde nok prøvd å pumpe ut nok til at hun får én dose med MM i alle fall, men som sagt - det avhenger av hvor mye annet hun spiser også.

Hun spiser godt, middag, grøt,brød, cheerios, frukt, og hun har fulgt sin vektkurve fint. Så hun får vel det hun trenger.

Jo gjett....

må bare stålsette meg til å høre på skrikingen en natt eller to - det blir jo så delilig stille når hun får pupp, og hun er så myk og varm, og så får jeg sove igjen med en gang....

Det er utrolig koselig med en sengevarm baby som roer seg ved brystet!

Men det er som du sier et par netter med bråk, så kan du faktisk sove hele natta gjennom!!!

Annonse

Jo gjett....

Vi har nettopp sluttet med nattpuppen og jeg tror det var meg det var verst for ;-) Det er jo veldig kos, selv om det ødelegger litt for søvnen.

Men nå som hun sover gjennom hele natta er det veldig deilig altså ;-)

Gjest klem til deg

Vent med kumelk til 12 mnd, og start forsiktig da også.

Ammer du morgen, tidlig ettermiddag og kveld, så er det sikkert greit med vann på dagtid, men bruk tiden nå mens du fortsatt har en del melk til at pappaen øver med å få henne til å ta morsmelkerstatning.

Cherioos er alt for mye sukker!

Her står det mange fine tips og råd, print ut og gi til pappaen også, så får han tips til hva han kan gi

http://www.shdir.no/ernaering/spedbarnsern_ring/

Jeg ville ikke gitt morsmelkserstatning, men heller gitt vann på dagtid og morsmelk når du er hjemme.

Jeg begynte i jobb når begge mine var 8mnd, og pappaen ga kun vann til drikke mens jeg var på jobb. Helsesøster syntes det var helt greit. Jeg ammet før jeg dro på jobb, rett etter jobb og på sengekanten.

Gjest josefine1

Barnet vårt gulpet veldig mye da hun var baby.

Da hun var rundt 7 mnd (fikk kun MME, jeg hadde ikke melk selv) sa helsesøster at vi skulle prøve med vanlig melk, ta det trappevis for å se om hun tålte det. Da hun var 8 mnd drakk hun kun lettmelk, ikke MME lenger. Gulpingen ble det helt slutt på.

Hun er idag en frisk allergifri jente på 11 år :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...