Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda, vann er ok når de er såpass store.

Jeg har en venninne som ga ungen sine H-melk ISTEDENFOR morsmelk eller morsmelkerstatning når de nærmet seg året.. (Hun ammet ikke, så i begynnelsen fikk barnet MME, men gikk etterhvert over på vanlig kumelk)

Altså ga barnet en flaske H-melk som et måltid.. dette syntes jeg var veldig rart.. og er det nok næring i det da?

Jeg ble faktisk litt bekymret innimellom, som f. eks en gang hvor vi var sammen en morgen. Ungene våre hadde stått opp, og jeg hadde lagd brødskive til ungen min. Ungen hennes, som da var ca 1,5 år var tydelig interessert i brødskiva, og virket sulten, men da gikk hun og lagde til ei stor flaske H-melk og la ham ned på gulvet så han kunne ligge og drikke den.Skal han ikke få brødskive også.. ymtet jeg frempå.. Nei, det blir bare sånn rot var svaret.

Hmmm.....?!

Jeg har en venninne som ga ungen sine H-melk ISTEDENFOR morsmelk eller morsmelkerstatning når de nærmet seg året.. (Hun ammet ikke, så i begynnelsen fikk barnet MME, men gikk etterhvert over på vanlig kumelk)

Altså ga barnet en flaske H-melk som et måltid.. dette syntes jeg var veldig rart.. og er det nok næring i det da?

Jeg ble faktisk litt bekymret innimellom, som f. eks en gang hvor vi var sammen en morgen. Ungene våre hadde stått opp, og jeg hadde lagd brødskive til ungen min. Ungen hennes, som da var ca 1,5 år var tydelig interessert i brødskiva, og virket sulten, men da gikk hun og lagde til ei stor flaske H-melk og la ham ned på gulvet så han kunne ligge og drikke den.Skal han ikke få brødskive også.. ymtet jeg frempå.. Nei, det blir bare sånn rot var svaret.

Hmmm.....?!

Merkelig...

Hmmm.....?!

Eg hadde anka litt på magen til barnet...

Annonse

Jo gjett....

må bare stålsette meg til å høre på skrikingen en natt eller to - det blir jo så delilig stille når hun får pupp, og hun er så myk og varm, og så får jeg sove igjen med en gang....

Men ser jo at jeg er en amøbe på jobb....

Pff... Nattavvenning er oppskrytt :P

Jeg jobber tre dager i uka og fullammer en på åtte mnd, jeg :-|

Hvis du ammer tre-fire ganger om dagen kan hun fint få vann og annen mat mens du er borte. Kumelk ville jeg ventet med.

Lillevill er også åtte mnd, og jeg begynte å jobbe etter jul. Men her er ikke utfordringen å få pumpet, men å få frøkna til å drikke melka mi når jeg er borte. Hun er temmelig sulten når jeg kommer hjem, ja.

Min yngste hadde en periode rundt 8 mnd hvor han nesten ikke ville ta puppen. Ammet kanskje 3 g. pr dag. Da sa helssøster at det ikke var nødvendig å gi tillegg av mme, det var nok med pupp, og ellers grøt med melk og kanskje en skje med yoghurt/biola i ny og ne. Du risikerer at barnet mister interessen for puppen fortere hvis du begynner med mme. (Minsten hos meg fikk interesse for puppen igjen etter få uker, forresten)

Du vet vel at cheerios er en av sukker-verstingene?

http://www.aftenposten.no/helse/article651026.ece

Hmm... får kjøpe corn flakes litt oftere da... men jeg er vokst opp på honni corn, sjokade og melk rett fra kua jeg da.... tror ikke jeg lyser cheerios i bann enda

Hmmm.....?!

Melk er ikke et fullverdig måltid nei. De lærde er ikke helt enige om kumelk er skadelig for barn, men tester har vist at enkelte får småblødninger i tarmen. Kumelk er tøffe saker for en del barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...