Gå til innhold

får han ikke fedrekvote når jeg tar engangsstønad?

Anbefalte innlegg

Syns det er klønete det permisjonspengeskjemaet til trygdekontoret. Virkelig! Jeg er ikke dum, men skjønner lite av hva jeg skal skrive der..

Finner ikke ut av:

Mannen min skal ha seks ukers fedrekvote..men får han ikke dette om jeg ber om engangsstønad?? Faller hans krav bort da?

Jeg skal ha de 33000 (eller vi da)..og han 6 uker når jeg har vært hjemme til jul..altså i januar februar..

Jeg er student og dermed kan han ta hele permisjonstiden egentlig, men dette vil innebære en halvering i hans lønning da han kun vil motta halvparten fra NAv en det han til vanlig tjener...men! Kan han ta i mot permpengene fra nav og jobbe halvstilling utenom så vi klarer å leve av det? Hatr så masse huslån, studielån, billån etc så vi klarer oss ikke på maksen fra nav som vel er 350 000 eller noe?

Lurer bare på hva som kan lønne seg for oss..siden jeg er student, og egentlig ønsker å fortsette noe på skolen..

Håper noen vet!!

Fortsetter under...

Gjest mandolina

Du kan ikke få både engangsstønad og foreldrepenger.

http://www.nav.no/page?id=330

Engangsstønad ved fødsel og adopsjon

Engangsstønad gis ved fødsel og ved adopsjon dersom du ikke har rett til foreldrepenger.

Hilsen

Har du undersøkt ordningen til lånekassen i forbindelse med fødselspermisjon - siden du er student?

En venninne av meg var også student da hun fikk barn, men jeg mener hun fikk noe penger fra lånekassen istedenfor å få engangs stønad.

Usikker på reglene her, men verdt å skjekke kanskje?

Annonse

Du kan vel ikke kombinere stønad og permisjon? Er ikke det enten eller? Virker veldig rart hvis du kan ta stønad og han permisjon.

Ring trygdekontoret ditt, så får du svar på det.

Hvis far tar ut foreldrepenger så får mor engangsstønad for å dekke de 9 ukene hun MÅ ta.

Forøvrig forsvinner fedrekvota på 6 uker når mor er student eller tar ut engangsstønad (siden hun sjelden har jobbet over 50 % da).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...