Spirello Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Når er det vanlig/lurt å begynne med pottetrening? Gutten min er "bare" 1,5 år, men vil gjerne at han slutter med bleie tidlig. Har hørt om mange barn som har slutta med bleia før de er to. Er det egentlig vanlig eller er det tidlig? Jeg kommer IKKE til å kjøpe potte med lys og musikk, synes det er litt voldsomt.. Gutten skjønner jo alt jeg sier, han prater bare ikke selv. Men må vi lære han bæsj og tiss først eller? (Hørtes rart ut, men han må skjønne hva han gjør på potta). Er det tidlig å kjøpe potte nå og prøve? Tidlig med klistremerkebelønning, det skjønner jeg og - men tenkte å kanskje begynne så smått med forberedelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dirflos79 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Trur ikkje det er vanlig at ungane er bleiefri før rundt 3 års alder... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2126291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Her i landet tror jeg det er forholdsvis sjelden at gutter (som vel er litt senere enn jenter i gjennomsnitt) slutter før de er to år. I hvert fall blant de som ikke har noen eldre søsken som de vil herme etter. Jeg tror det er for tidlig så lenge de ikke er bevisste på hva de gjør, f.eks. ved å si fra at de har gjort noe i bleia. Det er lett å forveksle "oppsamling" med kontroll, f.eks. ved at man får dem til å gå på potte til faste tider når man vet sjansen er stor for at det blir resultater. Det er ikke alltid at dette forkorter prosessen. Noen barn kan bli lei av maset og gå helt i baklås hvis man starter tidlig. Andre kan bli interessert i å gjøre som de store. Vent i hvert fall til sommeren, alt er enklere da. Hvis dere er på ferie på et sted hvor ingen ser dere, kan han starte med å lære av pappaen hvordan man tisser mot et tre :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2126312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg kjøpte potte til eldstemann rundt juletider, og da skulle han fylle to år i mai - altså var han ca 20 mnd da han begynte å bruke potta. Han fikk fort kontroll på bæsjingen - og allerede den sommeren så bæsjet han alltid på potte eller do - kunne også holde seg en stund, hvis vi ikke var i nærheten av en do. Tissingen var han imidlertid sein med, og sluttet med dagbleie da han var 3,5 år. Nattbleie brukte han til han var litt mer enn 4,5 år. Jentene har vært seinere med potte-/do-trening. Nr to sluttet med dagbleie og nattbleie omtrent samtidig da hun var 3 år. Hun har imidlertidi skvettet litt i trus i perioder de to siste årene. Nr tre sluttet med dagbleie da hun var 2,5 år. Hun er snart 3 år nå, og kommer nok til å fortsette med nattbleie noen måneder til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2126336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Av alle de to-åringene jeg har jobbet med opp igjennom årene, så har absolutt ingen sluttet med bleie før de var minst 2,5. Jeg sluttet da jeg var to år, men jeg var langt framme med språket og mamma spurte meg rett og slett om jeg hadde lyst til det. Det hadde jeg ikke, men så meg klar to uker senere. Jeg synes det er tidlig å begynne å stresse med dette nå, når han kanskje ikke kommer til å være psykisk og fysisk klar på over ett år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2126470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Vi har startet med å venne lillemann til å sitte på doringen. Han er 15,5 mnd nå. Vi har overhodet ingen ambisjoner om at han skal gjøre noe der, bare venne ham til at han også kan sitte på do. Han synes det er stas, og litt merkelig. Han vil gjerne sette seg, og så vil han fort av igjen. Og det er helt greit Jeg regner med at når det blir sommer kommer vi til å hjelpe ham til å bli litt mer oppmerksom på hans "kroppslige funksjoner". Så får vi se hvordan han reagerer på det. Kanskje vi setter i gang med pottetrening etter det, eller vi avventer litt til. Jeg tror at i alle fall noen barn kan hjelpes ut av bleier før de viser tydelig at de vil selv. Men man må ha tid og være lydhør overfor barnet og dets reaksjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2126483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Vi har en gutt på 8 som aldri har blitt helt tørr. Han sluttet med bleie da han var 3,5 år, men har stadig hatt uhell, noe som har medført mye mas. Hans yngre søsken var tørre da de var 3,5 og 3 år. De var klare til å slutte med bleie og har hatt full kontroll både dag og natt. Det er veldig strevsomt å måtte mase på at de må gå på do, og det blir mye klesvasking. Med storebror begynte vi veldig riktig, med bøker og prat, potta på stua osv. Det hjalp lite. Småsøsken gikk på do for å gjøre likedan som storebror, de er tørre. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med storebror....sukk.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2126501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dirflos79 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Vi har en gutt på 8 som aldri har blitt helt tørr. Han sluttet med bleie da han var 3,5 år, men har stadig hatt uhell, noe som har medført mye mas. Hans yngre søsken var tørre da de var 3,5 og 3 år. De var klare til å slutte med bleie og har hatt full kontroll både dag og natt. Det er veldig strevsomt å måtte mase på at de må gå på do, og det blir mye klesvasking. Med storebror begynte vi veldig riktig, med bøker og prat, potta på stua osv. Det hjalp lite. Småsøsken gikk på do for å gjøre likedan som storebror, de er tørre. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med storebror....sukk.... Eg har ein sønn på sju (blir åtte i løpet av året), han er enno ikkje tørr. Må bruke bleier sidan han sjelden klarar å gå på do... :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2126506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Eg har ein sønn på sju (blir åtte i løpet av året), han er enno ikkje tørr. Må bruke bleier sidan han sjelden klarar å gå på do... :-( Vår bruker bleier av og til, feks. på turdager på skolen og hvis det har vært tre uhell på en dag og likevel snart er leggetid. Men han vil ikke bruke det på skolen, og er livredd for at noen skal oppdage det. Han syns faktisk det er verre å bruke bleier enn å bli våt... Vi får forresten bleier på blåresept. Denne fikk vi 3 måneder før han fyllte 8 år. Ikke det at det er den store utgiften, men det er likevel greit å gå på apoteket å hente bleiene gratis. Fastlegen kan skrive ut resept. Vi har også vært hos utredning til uroterapeut, så vi vet at det ikke er noe galt med "tissemaskinen". Problemet er like ille, men vi har fått noen tips, og er mindre stresset med dette enn før. Vi regner med at det går over av seg selv etterhvert. Kjenner en som var 14 før han ble tørr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2126544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Her i landet tror jeg det er forholdsvis sjelden at gutter (som vel er litt senere enn jenter i gjennomsnitt) slutter før de er to år. I hvert fall blant de som ikke har noen eldre søsken som de vil herme etter. Jeg tror det er for tidlig så lenge de ikke er bevisste på hva de gjør, f.eks. ved å si fra at de har gjort noe i bleia. Det er lett å forveksle "oppsamling" med kontroll, f.eks. ved at man får dem til å gå på potte til faste tider når man vet sjansen er stor for at det blir resultater. Det er ikke alltid at dette forkorter prosessen. Noen barn kan bli lei av maset og gå helt i baklås hvis man starter tidlig. Andre kan bli interessert i å gjøre som de store. Vent i hvert fall til sommeren, alt er enklere da. Hvis dere er på ferie på et sted hvor ingen ser dere, kan han starte med å lære av pappaen hvordan man tisser mot et tre :-) Hehe... Han er veldig opptatt av at pappa tisser nå han. Jada, gubben tisser mens vi alle tre er på badet om morningen. Sånn er det når det er full fart og han er trengt. En dag gikk guttungen (jeg pleier å stelle han på dette tidspunktet) mens jeg pusset tenner mellom bena til far og titta opp og pekte. Han far skreik ut at jeg måtte ta han bort så han ikke hadde tissa på han eller guttungen hadde tatt tak i tingen hans. Blir artig å se gutta trene på tisse på treet ja. Da venter vi med pottekjøp til sommeren. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2126772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsessesjefen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Vår bruker bleier av og til, feks. på turdager på skolen og hvis det har vært tre uhell på en dag og likevel snart er leggetid. Men han vil ikke bruke det på skolen, og er livredd for at noen skal oppdage det. Han syns faktisk det er verre å bruke bleier enn å bli våt... Vi får forresten bleier på blåresept. Denne fikk vi 3 måneder før han fyllte 8 år. Ikke det at det er den store utgiften, men det er likevel greit å gå på apoteket å hente bleiene gratis. Fastlegen kan skrive ut resept. Vi har også vært hos utredning til uroterapeut, så vi vet at det ikke er noe galt med "tissemaskinen". Problemet er like ille, men vi har fått noen tips, og er mindre stresset med dette enn før. Vi regner med at det går over av seg selv etterhvert. Kjenner en som var 14 før han ble tørr. Hei pusi og Dirflos79 Jeg ble nesten glad når jeg så innleggene deres her, er neste fælt å si det når det gjelder problemer med så store barn men.... det er ikke mindre sant av den grunn. Har selv barn som ikke er tørre, en på 7 og en på 5 år. Det er 7 åringen som er problemet egentlig da (5 åringen har problemet kun om natten). Jeg lurer på litt angående dette med bruk av bleier, vi sliter med å avgjøre hva som er best her, både mellom meg og mannen min, men også når det gjelder 7 åringen. Hvilke regler har dere for bruk av bleier? Kan virke som dere Dirflos79 bruker det hele tiden, mens pusi kanskje kun i spesielle siutasjoner? Tenker da på at man har bestemt etter så også mange uhell osv? Hvilke bleier bruker dere til barna? Hadde vært hyggelig om dere ville ha kontakt med meg slik at vi kan utveksle erfaringer om tisseproblene og problemstillingene som følger med på kjøpet. Skriv gjerne til meg på: [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2126779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 1,5 år er ikke spesielt tidlig å starte pottetrening, jeg vil vel da heller si at det er på tide. Storebror her er adoptert og kom til oss 17 mnd gammel. Han var da rutinert på potta men fostermor i Thailand unnskyldte at gutten ikke ennå var blitt flinkere til å si i fra... Jeg trodde nesten hun tulla, men i asiatiske land er det helt vanlig at barna er rene i toårsalderen. Vi fortsatte med potta en god stund til han og han sluttet med dag- og nattbleie da han var temmelig nøyaktig 2,5 år. Lillebror satte vi på potta første gang da han var 8 mnd og kunne sitte stødig. Da han var 9 mnd bæsjet han der første gangen og tre måneder senere rev han seg i klærne og ropte bæsj når han skulle gjøre fra seg stort på potta. Fra han var 14 mnd så vil jeg tro at to av ti bæsjer kom i bleia og resten på potta. Tissinga tok lenger tid å få til på potta, men etterhvert kom det også, spes på morgenen. Og det tok ikke lang tid før det kom _mye_ tiss (de første gangene var det bare noen dråper) så det var tydelig at han ventet med å tisse når han våknet til han hadde kommet seg på potta. Vi har aldri trengt finne på noe spesielt for å få han til å sitte på potta. Han er en rolig fyr som syntes det var helmax å sitte der mens mamma var på do:-) Det fungerte mye bedre enn om jeg prøvde å sette meg på gulvet sammen med han, da reiste han seg fort opp igjen. Men så lenge mamma satt på toalettet så var det greitt nok for han også. Nå er han nettopp fylt to. Han sier fortsatt fra om bæsjing og han tisser på potta to-tre ganger om dagen. Regner med at vi fjerner bleia i sommer når han blir 2,5 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2127061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Storesøster: Bæsjerein fra hun var 20 mnd. Nattørr fra hun var 23 mnd. Dagtørr og dermed helt bleiefri fra hun var 2 år og 1 mnd. Lillesøster: Bæsjerein fra hun var 20 mnd. Dagtørr fra hun var 24 mnd. Nattørr fra hun var 2 år og 8 mnd. Vi valgte selv å introdusere dem for toalettet fra de var 18-19 mnd. gamle. Til og begynne med lot vi dem bare sitte der bittelitt. Begge viste tydelige tegn når de ville bæsje - så da hadde vi et par uker hvor vi "jaktet" på dem - og fikk dem på do. Det gikk kort tid fra vi begynte "jaketen" til de skjønte poenget selv ) Når bæsjen kom i do utførte vi "bæsjedansen" med jubel og sang - og det var mer en nok belønning ) Det med tissing var "vanskeligere". Jeg kaller de ikke dagtørre før de selv sier fra - begge våre var "tørre" før de var 2 år, men ved at vi satte de regelmessig på do. Det vanskelige er overgangen fra at vi voksne har kontrollen til at de selv tar kontrollen. Storesøster var som nevnt nattørr før hun var dagtørr, så det var ikke noe problem. Lillesøster derimot tisset mye på natterstid hele tiden. I august fant vi ut at vi skulle se hva som skjedde om vi tok bort bleien om natta - og da var hun jammen meg tørr fra og med den natta (men en håndfull uhell den påfølgende mnd.) Å få til bleieslutt tidlig er en jobb - Lykke til! fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2127570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atmi Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg syns det er ganske så behagelig å lese om de som har startet tørrtreningen tidlig, men som allikvel ikke får barna tørre før nærmere 2,5 - 3 alder. Det bare beviser for meg at dette ikke er noe å stresse med, og at man like gjerne kan vente til barna virkelig er modne for det, før man begynner med potte/dotrening. Det vanligste er at barn slutter med bleier i alderen 2,5 - 3,5 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2127860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg syns det er ganske så behagelig å lese om de som har startet tørrtreningen tidlig, men som allikvel ikke får barna tørre før nærmere 2,5 - 3 alder. Det bare beviser for meg at dette ikke er noe å stresse med, og at man like gjerne kan vente til barna virkelig er modne for det, før man begynner med potte/dotrening. Det vanligste er at barn slutter med bleier i alderen 2,5 - 3,5 år. "..men som ikke får barna tørre før de er 2,5-3 år.." Om barna er tørre når de er 2,5 år så _er_ det faktisk tidlig, langt tidligere enn snittet. det er faktisk blitt helt vanlig at barna er 3,5 år før de er tørre, i følge vår helsesøster. Så da er det vel kanskje verdt en innsats likevel? Å slippe et helt år med bleier er helt topp både for voksne og barn. Men vil man ikke ta jobben så er det jo greit å vente til barna ber om det selv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2128345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner du? Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 "..men som ikke får barna tørre før de er 2,5-3 år.." Om barna er tørre når de er 2,5 år så _er_ det faktisk tidlig, langt tidligere enn snittet. det er faktisk blitt helt vanlig at barna er 3,5 år før de er tørre, i følge vår helsesøster. Så da er det vel kanskje verdt en innsats likevel? Å slippe et helt år med bleier er helt topp både for voksne og barn. Men vil man ikke ta jobben så er det jo greit å vente til barna ber om det selv... Poenget er at når det tar et helt år å få barnet tørt, da har man ikke oppnådd noe man ikke kunne ha klart ved å vente med pottetreningen til barnet var godt over 2 år gammelt. Det er nemlig ikke slik at det tar 1 år å slutte med bleie uansett når man starter med treningen. Og dette med at mange barn nå slutter med bleier først når de er 3,5 år, så kan jeg fortelle deg at mange av disse foreldrene faktisk har drevet aktiv pottetrening i lang tid uten å få barnet tørt. Det re faktisk ikke slik at alle barn kan trenes til å slutte med bleie når foreldrene vil at de skal bli tørre. Dette har med modenhet å gjør og uansett hvor mye man trener, så hjelper det ikke når forutsetningene for at barnet skal kunne holde seg tørr ikke er tilstede. Så dersom du går rundt å innbiller deg at alle som har en 3 åring som ikke er tørr, er foreldre som venter på at barnet selv skal slutte med bleier, ja så tar du faktisk grundig feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2129469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Poenget er at når det tar et helt år å få barnet tørt, da har man ikke oppnådd noe man ikke kunne ha klart ved å vente med pottetreningen til barnet var godt over 2 år gammelt. Det er nemlig ikke slik at det tar 1 år å slutte med bleie uansett når man starter med treningen. Og dette med at mange barn nå slutter med bleier først når de er 3,5 år, så kan jeg fortelle deg at mange av disse foreldrene faktisk har drevet aktiv pottetrening i lang tid uten å få barnet tørt. Det re faktisk ikke slik at alle barn kan trenes til å slutte med bleie når foreldrene vil at de skal bli tørre. Dette har med modenhet å gjør og uansett hvor mye man trener, så hjelper det ikke når forutsetningene for at barnet skal kunne holde seg tørr ikke er tilstede. Så dersom du går rundt å innbiller deg at alle som har en 3 åring som ikke er tørr, er foreldre som venter på at barnet selv skal slutte med bleier, ja så tar du faktisk grundig feil. Nei jeg snakker ikke om alle men om en generell tendens i samfunnet vårt. Vår helsesøster hevder at det er stadig færre som orker å ta jobben med pottetrening/dotrening tidlig og at snittet for når barna er tørre er langt senere nå enn det var for 30 år siden. Da vi var små var det langt vanligere å starte med pottetrening for ettåringer (flere mødre var også hjemmeværende slik at det var lettere å gjennomføre) og barna _ble_ tidligere tørre. Vår helsesøster er en moden og erfaren dame som selvsagt har mye erfaring på dette området. At barn i øst-europa og asia også blir langt tidligere tørre enn de gjør hjemme hos oss, sier vel også noe om at det gir resultat å trene dem. Når bleier ikke er tilgjengelig, eller det er kalde/kummerlige forhold når man skal vaske stumpen etter ei bæsjebleie, så har både barna og de voksne mer interesse av at barna skal bli tørre i tidlig alder. Det finnes nemlig ikke noen fysiologiske forskjeller hos disse barna som skulle kunne forklare at de klarer bli tørre i langt tidligere alder enn vi klarer det her i Norge. Og igjen, jeg uttaler meg på generell basis, selvsagt finnes det unntak. Det finnes barn som av en eller annen grunn må få bruke lang tid på å lære seg kontroll av blæra. Det kan være både fysiske og psykiske årsaker til dette. Men jeg ser likevel ingen grunn til at ikke barn flest skal kunne starte med pottetrening før barna er to år gamle. Og hvorfor bruker du ikke nick i et slikt innlegg?? Er det så farlig å være uenig om noe så banalt som pottetrening...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2129521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Våkn opp Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Vi har en gutt på 8 som aldri har blitt helt tørr. Han sluttet med bleie da han var 3,5 år, men har stadig hatt uhell, noe som har medført mye mas. Hans yngre søsken var tørre da de var 3,5 og 3 år. De var klare til å slutte med bleie og har hatt full kontroll både dag og natt. Det er veldig strevsomt å måtte mase på at de må gå på do, og det blir mye klesvasking. Med storebror begynte vi veldig riktig, med bøker og prat, potta på stua osv. Det hjalp lite. Småsøsken gikk på do for å gjøre likedan som storebror, de er tørre. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med storebror....sukk.... 7 og 8 åringer i bleier? Hallo!!! Barna deres er ikke babyer lenger så slutt å behandle de som det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2129548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sammfunnskritiker Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg syns man bør begynne med tilvenningen , når barnet er modent for det. Legger vi til rette for at barnet skal misslykkes ett helt år, tror jeg vi ødelegger mer enn vi hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2129554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤ Skara ¤ Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Vi brukte værken potte eller do ring til våre barn, vente de til med doen med en gang. Grunnen til det, er for det første når vi skulle på besøk eller tur på byen (drar ikke med seg potta lissom) For når man lærer de og bruke potte må man en ny runde med avvending for å lære seg til å bruke doen:))))) Funket veldig bra for oss, men klart det er jo noe man må prøve seg frem med, barn er forskjellige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264662-inspirert-av-bleieavvenningsinnlegget-under-pottetrening/#findComment-2129579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.