Gå til innhold

Melk i kun ett bryst


Trupsa

Anbefalte innlegg

Tusen takk for tidligere nyttig svar angående amming og allergimedisin!

Denne gangen lurer jeg på om det er normalt å ha melk i bare ett bryst. Jenta mi på 11 mnd er nå kun interessert i det ene brystet og dersom jeg legger henne til det andre biter hun eller snur seg vekk. Dersom jeg bruker pumpe på det andre ser jeg imidlertid at det er noe melk i dette også. Er det noe poeng i å bruke pumpe på dette brystet for å opprettholde den totale melkeproduksjonen eller er det nok at hun bare fortsette å suge på det ene brystet? Eneste "ubehaget" for meg er at det ene brystet er større enn det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Trupsa. Det er ikke uvanlig at enkelte kvinner ammer fra et bryst og spesielt senere i ammeforløpet. For de fleste fungerer dette fint. Det er mer problematisk i begynnelsen hvor barnet skal ha større melkemengder og brystene får da stor vekt forskjeller. Om det fungerer for deg å amme på et bryst så må du selv vurdere om du syns det er verdt å pumpe på det andre. For barnet har det ingen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...