Gangster1365381023 Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Jeg bare lurer på når det er "normalt" at barn slutter å sove på dagen. Har en datter på 2 år som den siste tiden(1mnd+) har brukt stadig lenger tid på å falle til ro om kvelden. Selv om rutinene er de samme. Har vært noen dager hun ikke har fått sove/hatt tid til å sove. Og da går lyset rimelig kjappt når kvelden kommer... 0 Siter
skygge Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Er vel vanligst at de slutter å sove på dagtid når de er fra 2-3 år. To av mine har sluttet å sove på dagtid når de var 24-25 mnd. Imens eldre søsteren sluttet ikke før hun var litt over 2,5 år. Hvis ikke barnet virker trøtt, så er det bare å prøve å hoppe over dag sovingen og se om det går bra. 0 Siter
Noraførr Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Lillesøster som ble 3 år i desember har vi kuttet dagsovingen på etter nyttår. Før det sov hun 1-1,5 time på formiddagen. Når det begynner å bli problemer med soving på kvelden er det på tide å kutte ned på dagsovingen. Det er en god tommelregel. Stakkars lillesøster! Hun har hatt det tøfft noen uker nå - I bhg. dupper hun av i de rareste situasjoner, som f.eks. i samlingsstunda eller på trappa ute ) Nå går det heldigvis bedre - og vi går jo mot lysere tider. Også storesøster var 3 år når vi kuttet dagsovingen. Men til forskjell fra lillesøster, så ba hun om det selv. Begge våre har hatt behov for mye søvn - men det har jeg skjønt er veldig forskjellig fra barn til barn. fra 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 De to eldste sluttet med dagsovingen da de var litt over to år. Husker hun i midten, hun pleide ofte å sovne mens hun spiste middag i 2-3 års alderen! Hun kunne t.o.m. tygge og svelge mens hun sov... Minstejenta blir tre år i mars, og sover fremdeles på dagen. Hun blir vekket etter en time, men kan sove bortimot to timer hvis vi lar henne gjøre det. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Begge jentene mine sluttet med dagsoving når de var 2 år gamle. Det var en litt slitsom overgangsperiode med veeeeeldig trøtte barn på ettermiddagen. Men så går det seg til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.