Gå til innhold

Klyx under fødselen?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i kveld

Spør her jeg siden de fleste her har født.

Fikk dere klyx under fødselen?

Jeg fikk det første gang og skal nå snart føde for andre gang og er usikker på om jeg ønsker det denne gangen også. Jeg synes jeg ble så dårlig i magen av det og synes det var ganske så ubehagelig å sitte på toalettet mens jeg hadde rier, men samtidig er det greit å være tømt så er så usikker på hva jeg ønsker....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264752-klyx-under-f%C3%B8dselen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jeg også nn

Jeg har fått det en gang, og født tre. Du kan spare deg dette om du har regelmessig avføring. Og kommer det ut noe mens du presser så gjør jordmor lite av det. Helt naturlig for dem, men pinlig for den fødende kanskje? Det skjedde med meg under siste fødsel, de fjernet "kula" før jeg enset det nesten. *Går så bra så*

Gjest trultemor26

Jeg fikk det ikke første gang. Da varte fødselen i 17 timer. Var ikke inn i hampen vondt før jeg ble satt igang med drypp etterhvert fordi det stoppet opp.

Andre gang kom jeg inn med 6 minutter mellom riene, ikke vondt i det hele tatt og var vel mer forberedt på å bli sendt hjem. Men så fikk jeg klyx, og voila, 2 minutter mellom riene og det tok seg opp i styrke og intensitet og fødselen gikk av seg selv. Ca 4 timer etter jeg fikk klyx var ungen ute.

Så jeg ville definitivt gått for å få klyx skulle jeg født enda en gang. Jeg tror fødselen går raskere da, det setter liksom ting i gang. Gjorde hvertfall det på meg.

Annonse

Jeg fikk det ikke første gang. Da varte fødselen i 17 timer. Var ikke inn i hampen vondt før jeg ble satt igang med drypp etterhvert fordi det stoppet opp.

Andre gang kom jeg inn med 6 minutter mellom riene, ikke vondt i det hele tatt og var vel mer forberedt på å bli sendt hjem. Men så fikk jeg klyx, og voila, 2 minutter mellom riene og det tok seg opp i styrke og intensitet og fødselen gikk av seg selv. Ca 4 timer etter jeg fikk klyx var ungen ute.

Så jeg ville definitivt gått for å få klyx skulle jeg født enda en gang. Jeg tror fødselen går raskere da, det setter liksom ting i gang. Gjorde hvertfall det på meg.

Tanta mi fortalte at hun hadde opplevd det samme den gang fetteren min ble født. Så det stemmer nok ofte, om enn ikke alltid. Tror nemlig venninna mi også fikk klyster, og hennes fødsel varte i over 50 timer... *grøss*

Gjest trultemor26

Tanta mi fortalte at hun hadde opplevd det samme den gang fetteren min ble født. Så det stemmer nok ofte, om enn ikke alltid. Tror nemlig venninna mi også fikk klyster, og hennes fødsel varte i over 50 timer... *grøss*

Hadde vannet hennes gått?

ylvali1365381015

Klyster begge gangene, men litt uhumskheter kom likevel. Noe kommmer det uansett når man presser ut en baby på godt over fire kilo...

Det er jormødrene vant til. Er det ille med klyster kan du jo hoppe over. Det er jo ditt valg det.

Lykke til forresten! :-)

ylvali1365381015

Det er det verste jeg har hørt. Stakkars menneske! Ble det ikke keisersnitt eller i det minste mange andre tiltak so sørget for en viss fortgang?

ylvali1365381015

Og forresten tror jeg ikke det kom noe heller. Ikke sikker, for jeg sjekket ikke akkurat der jeg satt på fødekrakken og presset alt jeg hadde.

Å, det kommer litt hist og her, skulle bare mangle når man tenker litt over prosessen. Heldigvis er sånt helt irrelevant under en fødsel, og man merker sjelden noe til det der man ligger.

Annonse

Det er det verste jeg har hørt. Stakkars menneske! Ble det ikke keisersnitt eller i det minste mange andre tiltak so sørget for en viss fortgang?

Vel - det var visst litt selvvalgt, hun ville ikke ha drypp eller annen inngripen for å få fortgang, med mindre det var grunn til det for barnets beste. Og til slutt måtte barnet tas med vakuum, da det begynte å vise tegn til stress på monitoreringen.

Men hun ser selv på fødselen som en god opplevelse, tross alt.

Jeg kan nå allikevel styre meg for tanken om en SÅ lang fødsel...

ylvali1365381015

Vel - det var visst litt selvvalgt, hun ville ikke ha drypp eller annen inngripen for å få fortgang, med mindre det var grunn til det for barnets beste. Og til slutt måtte barnet tas med vakuum, da det begynte å vise tegn til stress på monitoreringen.

Men hun ser selv på fødselen som en god opplevelse, tross alt.

Jeg kan nå allikevel styre meg for tanken om en SÅ lang fødsel...

Det høres ut som et rent lite helvete spør du meg. Bra sta liten sak denne venninda di,

barnet har helt klart bedre av å ikke stå fast i en skjede i over to døgn. For ikke å snakke om mors beste!

Jeg har født naturlig en gang, men det var i vann og tok kun ni timer totalt, fem timer på abc-klinikken (som jeg nå frykter ble nedlagt?). Skal jeg føde naturlig en gang til må det bli i vann! :-)

Og forresten tror jeg ikke det kom noe heller. Ikke sikker, for jeg sjekket ikke akkurat der jeg satt på fødekrakken og presset alt jeg hadde.

Apropos fødekrakk, vet du om det finnes noe bilde av en sånn på nettet? Jeg har prøvd å google, men til ingen nytte...

Det høres ut som et rent lite helvete spør du meg. Bra sta liten sak denne venninda di,

barnet har helt klart bedre av å ikke stå fast i en skjede i over to døgn. For ikke å snakke om mors beste!

Jeg har født naturlig en gang, men det var i vann og tok kun ni timer totalt, fem timer på abc-klinikken (som jeg nå frykter ble nedlagt?). Skal jeg føde naturlig en gang til må det bli i vann! :-)

Selvsagt sto ikke barnet fast i skjeden i så mange timer, det hadde jo ikke gått. Det var hele fødselen som tok så lang tid, fra 3-4 cm åpning, så hele åpningsfasen, og div. pauser underveis osv.

Men ja, det er en bestemt dame...! hehe

Men hun gjorde jo ikke noe som kunne være til skade for barnet, selvsagt ikke, det ble jo overvåket hele tiden, og når barnet viste at det ble stresset så aksepterte hun - selvsagt - med en gang at barnet måtte få hjelp ut.

:)

ylvali1365381015

Selvsagt sto ikke barnet fast i skjeden i så mange timer, det hadde jo ikke gått. Det var hele fødselen som tok så lang tid, fra 3-4 cm åpning, så hele åpningsfasen, og div. pauser underveis osv.

Men ja, det er en bestemt dame...! hehe

Men hun gjorde jo ikke noe som kunne være til skade for barnet, selvsagt ikke, det ble jo overvåket hele tiden, og når barnet viste at det ble stresset så aksepterte hun - selvsagt - med en gang at barnet måtte få hjelp ut.

:)

Tøff verden! ...

Hehe, nå måtte jeg faktisk le litt. Minnet meg om hvordan jeg trodde en fødsel foregikk før jeg måtte sette meg inn i tingene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...