Gå til innhold

Å velge bort et barn

Gjest learning to fly

Anbefalte innlegg

Gjest learning to fly

Jeg var gravid. Mannen min og jeg var stolte og lykkelige. Barna vi har fra før var i ekstase. En liten søster eller bror:) Alt var planlagt og nesten ikke til å tro. Alle disse årene som var gått siden vårt siste barn:)

Å være gravid var nesten skummelt. Det var jo ¨så lenge siden! Men gleden var altfor høy.

Jeg hadde følt meg i dårlig form lenge før jeg ble gravid, og det ble påvist en hormonsykdom. Jeg knasket tablettene fra legen, men jeg ble ikke bedre før graviditeten var et faktum. Lykkelig fortalte jeg legen nyheten. Blodprøver ble tatt og analysert: jeg var fortsatt svært syk. Gleden varte ikke lenge. Jeg ble fort dårligere ettersom graviditeten skred frem.

Så kom dagen da legen sa det jeg aldri kan glemme:

Hvis du velger å føde dette barnet kan det hende du dør. I beste fall vil du overleve, men funksjonsevnen din vil være lik null.

Så nå sitter jeg her. Jeg valgte barnet bort.

Har ikke blitt så mye bedre av sykdommen.

Er redd jeg valgte feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

klem:)!!

ditt valg var vel mest om dine barn du allerede hadde? de ville hatt det tøft uten mamma! ingen vet sikkert hva som ville skjedd, men vitenskapen har kommet langt så ikke sørg så mye at dine andre barn føler seg skyldige, det gjorde barna til en nær person til meg og det unner jeg ikke et barn og føle:)

Du og barna dine er der nå!! ikke gi alt fra deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolverina

klem:)!!

ditt valg var vel mest om dine barn du allerede hadde? de ville hatt det tøft uten mamma! ingen vet sikkert hva som ville skjedd, men vitenskapen har kommet langt så ikke sørg så mye at dine andre barn føler seg skyldige, det gjorde barna til en nær person til meg og det unner jeg ikke et barn og føle:)

Du og barna dine er der nå!! ikke gi alt fra deg;)

Du gjorde det rette. Du skal ikke føle skyld for ditt valg. Som sheba sier...du hadde jo allerede barn å ta vare på. De skal ikke lide av den grunn. De trenger jo sin kjære mor også :) KLEEEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir feil å bruke uttrykket "valgte bort". I realiteten hadde du ikke noe valg. Mirakler skjer ikke så ofte i virkeligheten som på film.

Leste du denne historien her?

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/alpint/article1624177.ece

HVIS de hadde visst risikoen på forhånd og kunne valgt annerledes - tror du de hadde gjort det?

Det kunne kanskje endt på samme måten i deres tilfelle. Absolutt alle ville tapt noe vesentlig på det.

Jeg tror du skal lete lenge for å finne noen som vil bebreide deg. Ikke gjør det selv, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har vært igjennom det samme som du... Men jeg har ikke "valgt bort barnet", men heller valgt livet!

Jeg har 3 friske, fine barn, og har fortsatt et par år igjen å leve.

Jeg har "valgt rett"/hadde ikke noe valg, og likeså med deg!

Kos og klem fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest learning to fly

Jeg har vært igjennom det samme som du... Men jeg har ikke "valgt bort barnet", men heller valgt livet!

Kos og klem fra...

Takk:) Og jeg vet jo jeg valgte riktig. Du har helt rett. Det er bare så vanskelig noen ganger. Og jeg er jo selvfølgelig svært takknemlig for at jeg lever:) Og for de flotte barna jeg har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiaMariaa

Kos og klem fra...

"Jeg har 3 friske, fine barn, og har fortsatt et par år igjen å leve".

Har du bare et par år igjen å leve...?? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest learning to fly

Du gjorde det rette. Du skal ikke føle skyld for ditt valg. Som sheba sier...du hadde jo allerede barn å ta vare på. De skal ikke lide av den grunn. De trenger jo sin kjære mor også :) KLEEEM!

Takk for klemmen:)

Det er bare det at jeg nok er god på å bebreide meg selv:) Selv om grunnene til det er heller dårlige:) Jeg vet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest learning to fly

Kos og klem fra...

Hjelp! Hvordan vet du at du bare har så kort tid igjen?

*klem og positive tanker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Hvordan vet du at du bare har så kort tid igjen?

*klem og positive tanker*

Jeg skulle heller skrevet: Istedet ble jeg frisk!

Det var klønete formulert av meg. Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...